Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Tot voorheen had ik een 7025+. Omwille van een nieuwe (HD) tv ook een nieuwe box gekocht. Zo kon ik optimaal van mijn nieuwe HD tv gebruik maken.

Ik neem programma's meestal op en bekijk ze dan achteraf. Ik maakte veel gebruik van gelijktijdig opnemen en weergeven op een andere zender. Dit lukte allemaal. Na wat informeren kocht ik dus een 800hd se. Lag binnen mijn budget en ik verwachte mijn kijkgedrag niet te moeten veranderen omdat alle zenders binnen dezelfde sat. blijkbaar gelijktijdig konden bekeken worden via 1 tuner. NIET DUS!.

mijn vraag?

Is er een mogelijkheid om op eenvoudige wijze een extra tuner te plaatsen en door te lussen zoals op mijn 7025+.

bedankt

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ehh nee. Dat is voorbehouden aan de 8000 die plaats heeft voor 4 tuners. De 800HD ondersteund alleen 1 tuner. Wél kun je kiezen uit een aantal soorten tuners voor de 800HD maar er is slechts plaats voor ééntje..

In dit geval dus een miskoop.. Wel een goede ontvanger maar in jouw geval dus waardeloos...

Geplaatst: (aangepast)

Gewoon de box terug brengen, uitleggen dat je dus verkeerd geïnformeerd bent.

Dan eventueel ff doorsparen en een DM7020HD of van een ander merk een twintuner kopen

(bv ClarkeTech/Extrend ET9000 of Vu DUO).

Kijk even bij de Reviews, ze zijn hier al voorbij gekomen.

http://www.sat4all.c...ews-sat4allcom/

Suc6,

HCO.

aangepast door waterstofcyanide

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Ter info je moet minimaal twee kabels naar je tuner hebben om de functies zoals je gewend bent te hanteren.

Satelliet ontvangst in Nederland lijkt door de provider extra moeilijk gemaakt te worden.

Ze gebruiken nu verticaal en horizontaal polarisatie zodat je minimaal 2 kabels moet gebruiken.

Met 1 kabel kan je alleen dezelfde polariteit kijken. (Horizontaal of verticaal) Dus je kan dan niet gelijktijdig Ned1 en ned3 kijken/opnemen:

Ned1 HD: V band

Ned2 HD: V band

Ned3 HD: H band

RTL4 HD: V band

RTL5 HD: H band

Ideaal situatie is dat de provider alles op dezelfde polariteit zet. Waarom ze Horizontaal of verticaal gebruiken.....

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Geplaatst:

Gewoon de box terug brengen, uitleggen dat je dus verkeerd geïnformeerd bent.

Dan eventueel ff doorsparen en een DM7020HD of van een ander merk een twintuner kopen

(bv ClarkeTech/Extrend ET9000 of Vu DUO).

Kijk even bij de Reviews, ze zijn hier al voorbij gekomen.

http://www.sat4all.c...ews-sat4allcom/

Suc6,

HCO.

Voor zelfde geld als de dm800HD had je een goed twin tuner.

Grappig genoeg zijn ze kwa mogelijkheden ook nog beter als de dm800hd.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

• Beheerder
Geplaatst:

Let wel, LINKEY is zelf de verdeler van de 'betere' twin tuner waarover hij praat. Hij is dus alle behalve objectief.

@spaminbox. Je bent natuurlijk wel zelf debet aan je miskoop. Als je de specificaties had gelezen, had je moeten weten dat je hiervoor een DM7020HD nodig had gehad. Ik kan me niet voorstellen dat een dealer jou heeft verteld dat hetgeen jij wilde er mee kan.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Eigenlijk jammer dat ie nou niet tevreden is met een op zichzelf uitstekend product. :mellow:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie. Doordat ik met de 7025 SD zender bekeek lukte het om meerdere kanalen via dezelfde tuner te raadplegen.

Is die USB tuner een bruikbare optie voor een semi-leek? (drivers, installatie, ...)

Geplaatst:

waarom twijfel je aan de geboden opties?

die USB dvb-c/t tuners werken prima

op dreambox en op anderssoortige receivers

op de diverse Image / fora staan de handleidingen om het juist te installeren

je hebt al jaren enigma2 ervaring dus een peuleschil.

ciao

Orlando in Love

Japanese Breackfast

• Beheerder
Geplaatst:

Wat moet hij nou met een DVB-c/t (kabel/digitenne) tuner als hij 2 x DVB-S2 wil?

• Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

mischien deze? WinTV-NOVA-S-USB2 (model 00268). of het ding werkt op een dreambox/linux weet ik niet want hij draait op windows 7 xp of vista

aangepast door maximus288

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Geplaatst:

WinTV-NOVA-S-USB2 doet die HD? ziet er niet uit als een S2, dan had topicstarter z'n 7025 niet de deur uit hoeven doen

voor de volledigheid trouwens, 't gaat er (voor zover ik weet) om of je zenders op dezelfde transponder zitten (dus niet alleen H of V, maar ook frequentie is belangrijk)

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Een tijdje terug was er sprake van een Twintuner voor DM800se (DreamBox-800-SE-DVB-S2-HDTV-TWIN-Tuner)

Maar zie dat die nog nergens te koop is. Waarschijnlijk door de komst van DM7020HD uitgesteld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...