Ga naar inhoud

dreamboxedit: wel up/downloaden maar 'test ip-connectie' werkt niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb mijn satontvanger via wlan met mijn draadloos netwerk verbonden (door naar wifi netwerken te zoeken en alles goed in te stellen); en het lijkt allemaal goed te werken. Ik kan rechtstreeks naar het internet om naar updates van plugins etc te zoeken. Ook kan ik de settingslijsten draadloos up- en downloaden vanaf mijn PC via dreamboxedit.

Maar het gekke is dat ondanks dat de verbinding met mijn PC werkt ik bijvoorbeeld niet kan zappen via dreamboxedit (met bijv 'cntr z'). En ook als ik de ip connectie wil testen (bij opties van dreamboxedit) geeft hij aan dat er geen verbinding is en ik alles moet controleren. Maar als ik bij diezelfde opties de username and password ga testen dan is daar ook geen probleem.

Doe ik iets fout? Vast wel. Maar wat?

aangepast door tuuttuut

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

FTP werkt; ik zie de et9000 ook in mijn netwerk op de PC; ik kan er bestanden vanaf halen; maar toch blijft hij aangeven in dreamboxedit dat er geen netwerkverbinding is.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

Goede enigma versie in Dreamboxedit ingesteld?

Wat gebeurt er als je het IP van je dreambox in je browser op de pc invoert?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

Als ik het ip-adres invoer in de adresbalk gebeurt er niets.

Maar als ik op het 'netwerk'-icoontje klik op de PC dan zie ik de et9000 gewoon staan, met alle directories en inhoud.

Alles lijkt dus OK maar ik blijf die berichten krijgen in dreamboxedit dat er geen verbinding is; zoals bij de ip test connectie. maar toch worden de zenderlijsten overgezet; de erop volgende reboot doet hij ook niet; maar als ik hem dan handmatig aanklik dan gaat hij wel rebooten.

De versies:

Enigma versie: 14 dec. 2011 met upgrade van 15 dec. 21.26u

image openpli 2.1

kernelversie 3.1.0

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

Inmiddels werkt de wlan; maar vraag me niet waarom het nu wel ineens werkt; ik zie de et9x00 op mijun pc als onderdeel van het netwerk; ik kan dus bestanden kopieren (draadloos) binnen het netwerk van de sat naar mijn pc.

Maar wat nog steeds niet goed werkt is een volledige functionaliteit van dreamboxedit. Hij geeft nog steeds aan dat er geen verbinding is (bij de menukeuze 'controleren ip-adres') terwijl hij wel de bestanden kopieert; ook de automatische reboot doet hij niet (en ook niet zappen vanaf de pc).

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...