Ga naar inhoud

geen beeld van zenders op HOTBIRD 13,0E en EUROBIRD 28,2E

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds een week een nieuwe satreceiver en ben dus een beetje aan het stoeien met openpli en enigma2. Maar een paar dingen gaan nog niet zoals verwacht.

Ik heb een multytenne twin en beide kabels zijn op de receiver aangesloten; poort a is zo geconfigureerd dat hij die 4 satellieten kan ontvangen; bij poort b heb ik aangegeven 'zoals poort a'.

Als ik de signaalsterkte ga bekijken laat hij bij de 28,2E, de 19,2E en de 9,0E voldoende signaal zien (bij 23,5 niet maar dat is een bekend probleem bij de multytenne).

Maar als ik dan een zender wil bekijken die op de 28,2 of de 13,0 uitzend dan krijg ik geen beeld (rood kruis). Alleen de zenders die op de 19,2 Astra uitzenden kan ik bekijken.

Wat doe ik fout?

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

Tja; als je je poorten verkeerd configureert kan hij maar weinig vinden; b moest d zijn; c moest b zijn en d moest c zijn; alleen a was goed; en dus kon ik de astra 19,2 zenders zien ...................

Toch jammer dat er niemand gereageerd heeft; want de aanwijzing dat er wel signaalsterkte was zou toch voor de doorgewinterde sat-fan voldoende geweest moeten zijn om mij die aanwijzing te geven.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst: (aangepast)

Als ik de signaalsterkte ga bekijken laat hij bij de 28,2E, de 19,2E en de 9,0E voldoende signaal zien (bij 23,5 niet maar dat is een bekend probleem bij de multytenne).

Maar als ik dan een zender wil bekijken die op de 28,2 of de 13,0 uitzend dan krijg ik geen beeld (rood kruis). Alleen de zenders die op de 19,2 Astra uitzenden kan ik bekijken.

Hieruit had je kunnen afleiden dat jouw configuratie niet goed zat.

Mooi dat je het nu hebt opgelost.

aangepast door profil
Geplaatst:

er zijn hier verschillende topics over de multytenne , gebruik de zoekfunctie even

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...