Ga naar inhoud


Panasonic TXP 46 Z11 voor €2000,- Wel of niet doen?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vandaag naar een electro zaak geweest waar een familie lid werkzaam is.

We hebben daar een stoomreiniger gekocht en daarna nog wat gepraat over tv's.

Komt hij met een aanbod van een model wat in de winkel staat en voor een erg laag bedrag weg mag.

Het gaat om een plasma van Panasonic TXP 46 Z11, nieuwprijs van 4990,- euro!!!!!!!!!!!!!!!

Deze kan ik dus meenemen voor een bedrag onder de 2000,- euro. (staat ongeveer 6 mnd in de winkel)

Wat is verstandig, hierop ingaan of beter voor hetzelfde bedrag een nieuw model aankopen?

We hebben op dit moment nog een Matchline beeldbuis tv wat met digitaal signaal nog erg goed beeld heeft en eigenlijk nog niet weg hoeft.

 

Wie kan mij adviseren.

 

Alvast bedankt, Jeroen

aangepast door Michel
Onduidelijk en schreeuwerig onderwerp
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder
e hebben op dit moment nog een Matchline beeldbuis tv wat met digitaal signaal nog erg goed beeld heeft en eigenlijk nog niet weg hoeft

 

Zo lang mogelijk de aanschaf uitstellen is in dit geval altijd beter (en veel goedkoper).

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

€2000,- voor een tweedehandse TV zou ik toch ook nooit neertellen hoor, zeker niet als het een demo-model is met dus al flink wat branduren op de teller, hoe duur die nieuw ook mag zijn...

 

Ik moet Bigfoot bijtreden: ook hier staat er een Samsung plasma, reeds een paar jaar oud en dus jammer genoeg nog maar HD-ready, maar die geeft nog steeds prima beeld!

Het belangrijkste is natuurlijk van de TV te gaan bekijken in de winkel, en let ook even op de contrastwaarde, want dat valt met de felle winkel-belichting niet altijd goed op.

Onze Samsung plasma heeft een contrastwaarde van 1.000.000:1 en dat zou ik toch echt wel als minimum beschouwen als je belang hecht aan helder beeld en tegelijk diep zwart.

's Avonds in een wat sfeervol verlichte, of verduisterde ruimte wil je echt niet kijken op een TV met een lagere contrastwaarde, want dat krijg je nooit goed afgesteld: ofwel te donker beeld, ofwel zwart dat zeer grijs is...

 

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen jammer dat elke fabrikant zijn eigen meetmethode heeft en dat je dus met de opgegeven contrastwaarden niet echt kunt vergelijken.

En aangezien de meeste winkels niet de moeite nemen om een demo-TV optimaal af te stellen blijft het gokken.

Wat mij in de winkels ook opvalt is dat de meeste Plasma's geen wit kunnen weergeven maar daar een grijstint van maken.

En of dat dan ook beter afgeregeld zou kunnen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Waarom zoveel geld uitgeven voor een plasma TV? Ik heb een 50" Samsung plasma, prima beeld, kost slechts 650 euro.

 

Het verschil tussen een samsung van 650 euro en een panasonic van 2500 euro is als dag en nacht hoor ;)

 

Het verschil tussen een samsung van 650 euro en een samsung van 2500 euro overigens ook. ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren met mijn ouders naar een elektrozaak geweest om hen te helpen bij het kiezen naar een nieuwe 32" TV...

 

Prijzen varieerden daar van een goeie €300,- voor een Philips LCD, tot ruim het dubbele voor een LEDtv waarvan ik het merk even niet meer weet...

Uiteraard wist te verkoper te zeggen dat die LED technologie zorgt voor een zéér laag verbruik en tegelijk een stukken beter beeld, dag en nacht verschil!

Jajaa... laten we even specificaties bekijken en vervolgens eens op een afstandje gaan kijken er naar...

 

Gevolg: mijn ouders zijn naar huis gegaan met die goedkope Philips. Deze sprong er echt tussenuit. Die duurste deed dat trouwens ook... in de negatieve zin!

 

Ik heb natuurlijk ook even gekeken naar de TV's in grotere formaten en het allerbeste plaatje werd geleverd door een Samsung LED-TV (ik denk een 37 of 40") van amper €700,- in ex aequo met het grotere broertje uit dezelfde serie (46 of 50"), waarvan ik de prijs niet bekeken heb.

 

Ik wil zeker niet gaan beweren dat Samsung de beste TV's maakt, de 32" LCD en LED tv's van dit merk vielen in de winkel eerder tegen, zowel qua prijs, specificaties als beeld...

Maar het is me wel al opgevallen in verschillende winkels en bij verschillende mensen thuis, dat de wat grotere Samsung TV's toch wel een verdomd fraai plaatje weergeven, inclusief onze eigen 42" Plasma (deze is natuurlijk ook met een reden in onze woonkamer beland).

Van de 32" tv's vind ik trouwens de iets oudere Philips LCDtv's met glasplaat erg fraai spelen, jammer dat dit concept afgevoerd lijkt te zijn bij Philips...

 

Isabelle

aangepast door Candisa
  • Like 1

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 700 euro heb je geen echte LED TV!

Edge LED misschien,maar zeker geen full matrix LED.

 

Wiol je een echte LED dan begin je ergens rond de 1500 euro.

 

Snap niet dat zoveel mensen zo gek zijn op het feit dat't LED is.

Zo van,het is een LED,dus is het goed.

Voor mij is de kwaliteit 'van 't beeld het belangrijkst.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In de winkel kan je TV's nooit goed beoordelen, of ze moeten een speciale verduisterde ruimte hebben waar dan net de TV staat die jij goed wilt bekijken.

 

Al die edge LED TV's zuigen. Je ziet bij donkere passages duidelijk de witte vlekken in het beeld. Ik heb er nog geen een gezien die dat probleem niet heeft.

 

Ik heb voor mijn Panasonic P55VT30 plasma een Samsung LCD gehad uit een vrij dure serie en die zag er een stuk beter uit dan een 3 jaar nieuwere samsung edge LED uit de 7000 serie van hetzelfde formaat.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je 100% gelijk, die Samsung van €700,- is inderdaad ook maar een edge-led, en ik ga zeker nooit de "technologie" laten bepalen wat voor tv ik zou kopen...

 

Een edge-LED is dan wel geen matrix-LED, een LCD heeft ook maar rondom een paar ccfl-lampjes zitten, sommige kleinere zelfs alleen maar boven+onder OF links+rechts.

Voor het verbruik moet je het m.i. ook niet doen, een LED-tv die fatsoenlijk afgesteld staat verbruikt stukken meer dan de opgegeven waarde die bepaald is met een afstelling voor mensen met een licht-allergie, terwijl een beetje LCD-tv ook niet echt gek veel verbruikt.

Het gaat tenslotte om een televisietoestel, geen kookplaat of diepvrieskast!

 

De beeldkwaliteit is inderdaad het belangrijkst, geen praatjes, maar plaatjes...

Ik ben er al lang achter dat kwaliteit tegenwoordig lang niet recht evenredig met de prijs hoeft te zijn, en ik ben blij dat mijn ouders (die wegens gebrek aan technische kennis wel eens durven het duurste nemen "uit zekerheid") dit deze keer ook hebben ingezien.

 

Wat me wel blijft verwonderen is dat er nog geen enkele fabrikant een 32" plasma-tv op de markt heeft gegooid, want alle evoluties ten spijt... een LCD-(of led-)TV blijft maar een overdreven fel en onnatuurlijk ding tegenover een zelfs matige Plasma-TV...

Misschien zijn wij daar wat te kieskeurig in, maar in onze slaapkamer staat er nog steeds een stokoude Loewe 70cm TV, niet omdat deze een fantastisch beeld geeft, maar omdat deze simpelweg een pak rustiger oogt dan eender welke LCD-TV, wat in een slaapkamer dubbel zo belangrijk is.

Als er morgen een fabrikant een beetje fatsoenlijke 32" plasma-tv tegen een aanvaardbare prijs uitbrengt, en dat hoeft zelfs geen full-HD exemplaar te zijn, staat die morgenavond in onze slaapkamer...

 

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me wel blijft verwonderen is dat er nog geen enkele fabrikant een 32" plasma-tv op de markt heeft gegooid, want alle evoluties ten spijt... een LCD-(of led-)TV blijft maar een overdreven fel en onnatuurlijk ding tegenover een zelfs matige Plasma-TV...

Ik denk dat je dan toch een een keer opnieuw moet gaan kijken.

Er zal een wereld voor je open gaan als je de TV's afstelt en gelijkwaardige inputsignalen geeft.

In veel winkels worden de (LED)LCD-TV recht uit de doos onafgesteld, met Nederland1 upgescaled, getoond.

Op het ene scherm lijken de acteurs 4 weken onder de hoogtezon te hebben gelegen, terwijl op het volgende scherm ze al bijna dood lijken.

Een stukje verder staan dan de plasma schermen met hun eigen 1080p speciaal geprepareerd beeldmateriaal.

 

Als je dan na veel zeuren het voor elkaar krijgt om toch eens een led-LCD ,ook afgesteld, op dat zelfde signaal aan te sluiten, blijken de goedkope plasma's toch een beetje door de mand te vallen en de led-LCD toch nog betere prestaties levert als verwacht.

 

Elk van de systemen heeft zijn sterke en minder sterke kanten maar de kwaliteit ligt tegenwoordig zeer dicht bij elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je 100% gelijk, die Samsung van €700,- is inderdaad ook maar een edge-led, en ik ga zeker nooit de "technologie" laten bepalen wat voor tv ik zou kopen...

 

Een edge-LED is dan wel geen matrix-LED, een LCD heeft ook maar rondom een paar ccfl-lampjes zitten, sommige kleinere zelfs alleen maar boven+onder OF links+rechts.

Voor het verbruik moet je het m.i. ook niet doen, een LED-tv die fatsoenlijk afgesteld staat verbruikt stukken meer dan de opgegeven waarde die bepaald is met een afstelling voor mensen met een licht-allergie, terwijl een beetje LCD-tv ook niet echt gek veel verbruikt.

Het gaat tenslotte om een televisietoestel, geen kookplaat of diepvrieskast!

 

De beeldkwaliteit is inderdaad het belangrijkst, geen praatjes, maar plaatjes...

Ik ben er al lang achter dat kwaliteit tegenwoordig lang niet recht evenredig met de prijs hoeft te zijn, en ik ben blij dat mijn ouders (die wegens gebrek aan technische kennis wel eens durven het duurste nemen "uit zekerheid") dit deze keer ook hebben ingezien.

 

Wat me wel blijft verwonderen is dat er nog geen enkele fabrikant een 32" plasma-tv op de markt heeft gegooid, want alle evoluties ten spijt... een LCD-(of led-)TV blijft maar een overdreven fel en onnatuurlijk ding tegenover een zelfs matige Plasma-TV...

Misschien zijn wij daar wat te kieskeurig in, maar in onze slaapkamer staat er nog steeds een stokoude Loewe 70cm TV, niet omdat deze een fantastisch beeld geeft, maar omdat deze simpelweg een pak rustiger oogt dan eender welke LCD-TV, wat in een slaapkamer dubbel zo belangrijk is.

Als er morgen een fabrikant een beetje fatsoenlijke 32" plasma-tv tegen een aanvaardbare prijs uitbrengt, en dat hoeft zelfs geen full-HD exemplaar te zijn, staat die morgenavond in onze slaapkamer...

 

Isabelle

mag ket ook een 43" zijn voor een hele goede prijs splinter nieuw type nr

Plasma-tv PS43D450

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...