Ga naar inhoud

CD Schotel+CD Duo Quadlnb rail en lnb plaatsen of alles vervangen??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het mogelijk om met een rail op een CD 64cm schotel (zon grijs gratis ding) naast een CD Duo quad lnb nog een lnb te plaatsen.

Ik zou namelijk naast 19.2 & 23.5 ook graag 28.2 ontvangen ivm de BBC kanalen en Horse & Country.

Ik haal nu zon +/- 70% SNR op 19.2 & 23.5 zou dat door vervanging door bijvoorbeeld een 88cm of 110cm triax icm Alps lnb's verbeterd kunnen worden?

Geplaatst: (aangepast)

Je zult voor het plaatsen van extra LNB's toch echt iets groter moeten gaan dan de 64cm. Volgens mij is voor Hotbird, Astra 1, 2 en 3 minimaal 78 vereist. Jij wilt enkel de Astra 2 erbij, maar qua positie zit die op dezelfde plaats op de rail als bij een 4 LNB opstelling. Zit zelf met een 78 cm, maar als ik het over moet doen komt er toch een slag groter aan de muur. Moet binnenkort er weer mee bezig dus denk dat ik dat maar gelijk voor elkaar maak. Als je zelf dan toch wat groter gaat kun je de Hotbird er gelijk bij pakken.

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Geplaatst:

Ik heb het topic van connexion even bekeken, hij haalt 99% met een 78 cm.

Waar zou je dan het beste voor kunnen gaan een 88 of een 110?

Heeft de 110 nog wel toegevoegde waarde tov 88?

Want als de 110 een veel betere regenreserve heeft dan maakt het prijsverschil ook niet zo veel meer uit.

Geplaatst:

arendj, kan het zijn dat u gereageerd had op mijn adverentie?

Bij mij hangt de boel op een 88cm Triax (vond het prijsverschil tegenover een 110cm destijds wat groot) en dat werkt, maar bij slecht weer is de Astra 2 en Hotbird toch al wat lastiger.

Met wat ik nu weet zou ik u aanraden om het extra geld voor de 110cm versie neer te tellen.

De Alps slimline LNB's gebruik je best voor de Astra 1 en 3, omdat deze dicht bij elkaar zitten en je met normale "dikke" LNB's in de problemen kan komen om de boel goed afgesteld te krijgen.

Voor de Hotbird en Astra2 heb je plaats zat en aangezien deze flink uit het brandpunt van de schotel hangen, zou ik aanraden om op die posities een gevoelige dikke LNB à la Inverto Black Ultra of zo te nemen voor optimale ontvangst.

Die CD Duo-LNB is puur gemaakt om icm het standaard 64cm schoteltje Astra 1 en 3 te kunnen vangen, maar dit gaat niet werken op een grotere schotel, welke noodzakelijk is om Astra2 er bij te kunnen nemen en de ontvangst op Astra1 en 3 te verbeteren...

groetjes,

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Geplaatst:

Candisa ik heb idd gereageerd op uw advertentie.

Mijn bedoeling was eigenlijk om eerst de rail met de CD duo en een alps te gebruiken, om met mijn bestaande (64cm) schotel alvast 19.2 23.5 en 28.2 te kunnen ontvangen. En om dan in de lente naast de 64cm een nieuwe paal in de grond te slaan en daar dan de 88/110cm schotel te plaatsen.

En daar de rail met 4 lnb's voor Astra 1,2,3 en Hotbird op te plaatsen en de 64cm evt. met 1 alps lnb op een andere satteliet uit te richten.

Groet,

arjen

Geplaatst: (aangepast)

Dat gaat niet werken: in die CD duo zitten 2 LNB's dicht bij elkaar en een 2/1 switch, daar kun je wel een extra LNB bij knopen, maar daarvoor heb je wel een speciale switch nodig, omdat je met een switch (in de CD duo) achter je switch zit.

In mijn ogen is dat gekunstel en het zal volgens mij sowieso niet werken op een 64cm schotel: een 64cm schotel heeft al geen reserve en dan ga je nog eens die Astra 2 LNB flink uit het brandpunt hangen, waardoor je de schotel maar half gebruikt.

Met die 64cm schotel ga je sowieso niet veel vangen buiten het Astra-Hotbird gebied, een 64cm schotel is gewoon onderbemeten en werkt nog nét op Astra 1 en 3 omdat we in België en Nederland in het sterkste gebied van de beam van die satellieten zitten.

Het beste wat je kan doen is gewoon die 64cm schotel met CD duo-LNB neerhalen en een mooie 110cm Triax neerpoten. Multiblock-rail er op, Alps LNB op Astra 1 en 3, Inverto Black op Hotbird en Astra 2, heel de boel aan elkaar knopen met 1 normale Diseqc 1.0 4/1 switch per tuner en klaar.

Als je die 64cm schotel en duo-LNB in bruikleen hebt zou ik die gewoon retourneren naar CD (deugt toch alleen maar voor A1+A3) of op je caravan/mobilhome monteren als je die hebt.

Als je die schotel + LNB effectief gekregen hebt en dus nooit meer hoeft terug te geven aan CD, zou ik die gewoon proberen te verkopen.

In het het kort:

- 64cm schoteltje en CD duo LNB gewoon weg doen --> waardeloos

- Triax 110cm schotel halen

- standaard LNB-houder er af en rail uit mijn advertentie er op

- ALPS slimline LNB's uit mijn advertentie op A1 en A3 positie er op

- Inverto Black Ultra LNB's op A2 en HB positie er op

- Per tuner die je wilt aansturen een simpele Diseqc 1.0 4/1 switch om de LNB's aan elkaar te knopen

- éh voilà: een prima werkend satellietsysteem waar je jaren plezier van zal hebben, ook bij hevige regenval.

PS.: hou er rekening mee dat een 110cm schotel redelijk wat wind kan vangen, dus als deze op een plaats komt waar de wind vrij spel heeft zorg je best voor een paal die erg stug is en zeer diep in de grond kan, of nog liever: inbetonneren!

groetjes,

Isabelle

aangepast door Candisa

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen