Colombe Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Ik ben van plan een Philips tv te kopen, een PSL7606k die een DVB-S tuner heeft ingebouwd. In de lijst van gecertificeerde ontvangers van CD komen helemaal geen Philips tv's voor. Betekent dat dat ik geen CD zal kunnen ontvangen via de CI+ module of komt dat misschien omdat de in NL verkochte types geen DVB-S tuner hebben, Met dank en groet Colombe Met dank en groet Colombe
Gerard 76 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Het is goed om te weten met welke cam module die Tv goed werkt. En of ie ook goed met 8PSK overweg kan.
satcat Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 (aangepast) Philips TV's in Nederland hebben bijna nooit een satelliettuner. Dat betekent dat die TV's niet voor certificering worden voorgedragen en nooit worden onderzocht op werking met de CDS-signalen. Aanschaf en werking is dus geheel op eigen risico en je krijgt van geen enkele partij ondersteuning als het niet (meer) werkt. 18 december 2011 aangepast door satcat
Gerard 76 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Om die TV alleen te kopen vanwege de DVB-S tuner is geen slimme zet vind ik. Straks "verandert" er weer wat en is de DVB-S tuner onbruikbaar voor de NL zenders. Dan zit je mooi... Trouwens,is het een S of S2 tuner die erin zit? Alleen S dan is het al helemaal onverstandig.
satcat Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Volgens de specificaties een DVB S/S2. Ik heb hem zelf zonder Sat-tuner in 42inch. Erg mooie TV voor zijn geld (€849,- bij de dorpswinkel)
Colombe Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Geplaatst: 18 december 2011 Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik wil graag een tv met ingebouwde DVB-S2 tuner, omdat ik liever geen extra decoder meer heb (ik kan alleen per satelliet ontvangen). Dan is er wat minder keuze, vandaar. Ik ben vooral in de Philips geInteresseerd, omdat hij volgens meerdere testen een beter geluid heeft dan de Samsungs en Sonys, die wèl gercertificeerd zijn. En zoals satcat al zegt een erg mooie tv. Het is goed om te weten met welke cam module die Tv goed werkt. En of ie ook goed met 8PSK overweg kan. Dat is een beetje abacadabra voor mij. Wat betekent het en hoe kan ik daar achter komen? Met dank en groet Colombe
Gerard 76 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 FF googlen op het typenummer of even opzoeken bij kieskeurig.
youriy Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 (aangepast) verwijderd 18 december 2011 aangepast door youriy clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Colombe Geplaatst: 22 december 2011 Auteur Geplaatst: 22 december 2011 Het is goed om te weten met welke cam module die Tv goed werkt. En of ie ook goed met 8PSK overweg kan. Ik heb bij Philips geïnformeerd en ze geven me dit als antwoord: "De ingebouwde tuner komt ongeveer overeen met de DSR 714. Ook kan de DVB-S tuner in de televisie overweg met 8PSK" Het zou dus moeten lukken, lijkt me. De CI module van CD lijkt niet de beste. Welke adviseren jullie? Met dank en groet Colombe
Gerard 76 Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Dat is best lastig te zeggen. Een Aston kan in decoder X goed draaien en decoder Y heel slecht. Dit is iets wat je moet testen. Bij een fatsoenlijke zaak krijg je de kans om de moduole even goed te testen in je TV. Leg bij aanschaf van de module dus even uit dat je dat wilt en waarom.
micloonsat Geplaatst: 4 mei 2012 Geplaatst: 4 mei 2012 Hoi Colombe, Ik ben ook op zoek naar een philips tv, is het gelukt met de ingebouwde tuner? groeten Michiel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen