D.Quijote Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Ik heb hier een externe HDD, die van de ene op de andere dag "eigenlijk maand" niet meer herkend wordt. Als ik hem aansluit, krijg ik wel het bekende geluidje te horen ( ping-pong ) maar PC ziet hem niet. Als ik een beetje blijf proberen dan kom ik wel een stapje verder en zie hem wel bij mijn computer staan, maar verder niets. Bij hardware zie ik dan staan USB naar IDE. Verder loopt dan boven de groene balk heel langszaam vol maar blijft aan het eind hangen. USB poort is goed; USB kabel is ook goed, Ik heb een desktop met W7 en een laptop met XP, maar op beide PC's dus geen succes. HDD schijf loopt wel, maar bromt en trilt daardoor een beetje. Op de buitenkant van de HDD staat Mobile HDD, dus dat zegt niets over het merk volgens mij. Als bijlage foto'tje van de binnenkant. Wordt appart gevoed d.m.v. een adaptor. Iemand een oplossing ? Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Puch Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Als hij op beide pc's niet wil, dan vrees ik dat de schijf de geest aan het geven is. Probeer hem eens rechtstreeks aan een pc te hangen. Of kijk eens als je hem onder schijfbeheer ziet staan. in xp Rechtermuisklik op deze computer => beheren => Schijfbeheer Daar moet je hem onder zien staan. Als hij ook daar problemen geeft vrees ik dat hij voor de vuilnisbak is. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
D.Quijote Geplaatst: 20 december 2011 Auteur Geplaatst: 20 december 2011 Ik zie hem wel staan onder mijn computer als schijf H, maar toen ik hem voor de 1ste keer installeerde moest ik hem een naam geven en die zie ik niet meer. Schijfbeheer start niet door als de externe HD er aan hangt. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Puch Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 Hmm, als schijfbeheer niet opstart is er wel degelijk iets mis met die schijf. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Hellum Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 (aangepast) hang de schijf eens vast in je pc, sata is in pc's laptops gelijk, voor ide moet een converter (als het 2.5 inch is, 3.5 kan wel gewoon) hebben. probeer dan S.M.A.R.T. uit te lezen vanuit de bios, dan weet je waar je aan toe bent. MVG. Gerard 20 december 2011 aangepast door Hellum If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
D.Quijote Geplaatst: 21 december 2011 Auteur Geplaatst: 21 december 2011 @ Hellum, bedankt voor je reaktie, om de schijf rechtstreeks aan mijn pc te hangen begin ik liever niet aan. Het is trouwens een 3.5 ide HDD. Ik schaf wel een nieuwe HDD aan, en ga gauw back-ups maken voordat er iets anders fout gaat. Heeft iemand nog een tip welke, want er zijn er zo veel. Ik zat te denken aan eentje van WD Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Puch Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Ik heb minder goede ervaringen met WD. Samsung schijven ben ik tevreden over. Daarenboven zijn ze nog zeer stil ook. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
winwiz Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Ach de een heeft problemen met WD, de ander met Seagate en de volgende met Samsung... Ik heb zo'n beetje alle merken door elkaar gebruikt in de loop van de jaren, maar heb zelden uitval meegemaakt, van welk merk dan ook. Samsung heeft toch wel een lichte voorkeur gezien prijs/prestatie verhouding. WD heeft wat langere garantie (nog wel) maar daar koop je niet zo veel voor als je data weg is.... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
D.Quijote Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 Kom toch nog even terug, maar dan over de aanschaf van een nieuwe externe HDD, hier in Spanje is het wel wat duurder dan in Nederland. Heeft iemand ervaring met de volgende 2 externe HDD Samsung type M3 3,5" 1,5 TB zowel USB 3 als 2 ( 99 euro ) Western Digital type WDBAAU0020HBK 3,5" 2,0 TB USB 2 ( 135 euro ) Over die 1ste kan ik geen revieuws vinden trouwens, HDD wordt alleen gebruikt als opslag en back-ups.dus staat alleen aan als hij gebruikt wordt. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Hellum Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 @ Hellum, bedankt voor je reaktie, om de schijf rechtstreeks aan mijn pc te hangen begin ik liever niet aan. Het is trouwens een 3.5 ide HDD. Ik schaf wel een nieuwe HDD aan, en ga gauw back-ups maken voordat er iets anders fout gaat. Heeft iemand nog een tip welke, want er zijn er zo veel. Ik zat te denken aan eentje van WD Salu2, D.Quijote waarom dan niet? ik zie niet in wat er fout kan gaan, MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen