Ga naar inhoud


Belangrijke mededeling ivm tegenmaatregelen piraterij


FeReNGi

Aanbevolen berichten

Op verzoek van onze Belgische collega's plaatsen wij onderstaand bericht.

 

Algemeen:

Het is voor TV VLAANDEREN klanten vanaf 13/12/2011 niet langer mogelijk om per smartcard méér dan vier verschillende zenders gelijktijdig te decoderen. Vier zenders wil zeggen dat u op één ontvanger gelijktijdig drie opnames maakt, terwijl u naar een vierde zender kijkt. Uiteraard indien uw ontvanger dit technisch aankan.

 

Als uw ontvanger méér dan vier zenders gelijktijdig decodeert zal het beeld zwart worden. Als uw ontvanger vervolgens minder dan vier zenders decodeert zal uw ontvanger na enkele minuten weer beeld geven.

 

Voor alle duidelijkheid, indien uw ontvanger slechts één tuner heeft en u gebruikt deze niet voor opnames, dan blijft alles gewoon werken. U hoeft dan niets te doen.

 

Voor technici:

Bij de populaire niet-gecertificeerde Linux ontvangers wordt in veel gevallen gebruikgemaakt van de softcam CCcam. CCcam verwerkt de EMM’s niet die nodig zijn om de smartcard van updates te voorzien. Hierdoor blijft de kaart staan op de default configuratie, die slechts twee zenders toelaat. Indien u van CCcam gebruikmaakt, blijft u beperkt tot twee zenders.

Wij raden u aan om de smartcard in een TV VLAANDEREN CI-module te plaatsen, en gedurende één uur af te stemmen op één; zodat de smartcard de nieuwe software kan ontvangen.

 

Indien u de smartcard bij een dealer laat bijwerken kan de dealer uw smartcard het beste in de M7 SAT801 ontvanger plaatsen. In het menu van de SAT801 kan uw dealer het versienummer van de smartcard uitlezen. Dat dient i4A te zijn. Als de kaart is bijgewerkt, werkt ook CCcam met maximaal vier zenders.

 

 

Ref : http://www.satellietforum.com/showthread.php?p=133641#post133641

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites


Netjes de update binnen met CCcam!

 

SECA card 00.xxx.xxx.xxx rev I4A entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-02-15

006a CANALDIGITAAL : 2012-02-11

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Netjes de update binnen met CCcam!

 

SECA card 00.xxx.xxx.xxx rev I4A entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-02-15

006a CANALDIGITAAL : 2012-02-11

 

Hallo Proxar,

Hoe heb je die gegevens van uw kaart kunnen lezen?Want ik maak ook gebruik van cccam en newcs maar nergens kom ik aan die versie gegevens van mijn tvv kaart.

Alvast bedankt,

tinaismail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Proxar,

Hoe heb je die gegevens van uw kaart kunnen lezen?Want ik maak ook gebruik van cccam en newcs maar nergens kom ik aan die versie gegevens van mijn tvv kaart.

Alvast bedankt,

tinaismail

 

Kan je gewoon met een browser uitlezen. Type http://jouw_ip:16001 en je ziet die informatie staan.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je die gegevens van uw kaart kunnen lezen?Want ik maak ook gebruik van cccam en newcs maar nergens kom ik aan die versie gegevens van mijn tvv kaart.

 

Je gebruikt wss nog CCCam 2.2.1 en niet de recentelijk verschenen CCam 2.3.0.

Enkel deze laatste versie geeft het revisie nummer weer.

 

Je kan CCCam manueel upgraden (google maar eens op cccam 2.3.0) maar hij zit ook vervat in de laatste versie van OpenPli (vanaf 18/12/2011 of zo).

 

Groeten,

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...