Ga naar inhoud


Rebox vastloper i.c.m externe harde schijf


evloe

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb aan de rebox 9000 een externe harde schijf hangen. Nu doet het probleem zich voor dat de ene keer de Rebox hem ziet en dat ik er alles mee kan doen en de andere keer loopt hij vast en kan ik de schijf niet benaderen.

 

Ook de Rebox loopt dan vast en kan alleen maar weer opgestart worden via de aan en uit knop.

 

De schijf is van Samsung en is 1,5 terrabyte groot.

 

Iemand een tip?

 

Gr,

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rebox heeft van huis uit altijd al wat problemen gehad met harde schijven maar dat iemand op een RE-9000 een externe USB HDD van 1,5Tb plaatst ben ik nog niet tegengekomen.

Ik weet het niet zeker maar toen bij Octagon werd geadviseerd om Bootloader 1.54 (i.p.v. =< 1.23) te installeren dacht ik gelezen te hebben dat daarmee ook diversen harddisk problemen zouden zijn opgelost.

 

Welke Bootloader en FW gebruik je nu?

Heb je dit probleem al vanaf het begin of is dit later pas opgetreden?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

 

Nee dat is het vreemde. van af het begin heb ik er geen probleem mee gehad. Ik heb geen Octagon maar gewoon de Rebox versie de loader is 1.23 en de Software versie is 1.09.72. Nu speelt hij weer gewoon af.

 

de schijf is geformateerd in NTFS.

 

Gr,

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed,

NTFS zou geen probleem moeten zijn want dat wordt nu goed door .72 ondersteunt.

Had je dat probleem ook voordat je de laatste versie .72 had geïnstalleerd?

 

Heeft de HDD een eigen voeding?

Zo niet, als de HDD niet bereikbaar is oftewel niet functioneert kun je dan controleren of de HDD wel draait want het is niet uitgesloten dat de voeding vanuit de RE-9000 via de USB poort net onvoldoende power afgeeft om de externe HDD onder alle omstandigheden voor 100% te voeden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HDD heeft een eigen voeding. Voor de update naar 1.09.72 had ik de schijf nog niet aan gesloten via de rebox.

Dus je weet dan ook niet of de HDD i.c.m. de oude FW wel functioneert.

 

Ik heb nog steeds de indruk dat de grootte van de HDD de bottleneck ik.

Wellicht kun je deze vraag bij Rebox neerleggen, zij zullen hiervoor vast wel een passende antwoord hebben.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, hier heb ik het nou moeilijk mee...

Als je hun vraagbak navlooit, kom je ergens wel een draadje tegen waarin ze antwoorden dat ze (interne) schijven tot 4TB ondersteunen. Gaat het mis, en vraag je iets aan hen, is het standaard antwoord: jaaah, gebruik een schijf die kleiner is dan 1TB.

 

Maar hiermee is het probleem van Ed niet verholpen want: heeft ie wel een andere HD die kleiner is? Indien niet, mag hij weer naar de winkel hollen en zijn portefeuille ledigen...

 

Ed, zonder je andere configuratie te kennen, kan het misschien toch de moeite lonen om over te schakelen naar jfs. Nadeel is dat dit niet zomaar aan te sluiten is op XP... Maar indien de externe HD enkel op de rebox gebruikt wordt, kan het misschien wel overwogen worden...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal maar alvast antwoord geven op de vraag over JFS.

JFS is een aan UNIX / LINUX gerelateerd filesysteem en omdat de Rebox ontvangers ook op LINUX gebaseerd zijn past dit filesysteem beter bij de ontvangers dan FAT32 of NTFS.

Of het echt helpt betwijfel ik maar je kunt het wellicht proberen.

Je kunt vanuit de RE-8000 de externe HDD met JFS formatteren maar zoals De_Perre al opmerkte kun je de HDD darrna niet meer onder Windows XP uitlezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mijn HD zit (nog steeds) intern. Mijn aankoop was gebaseerd op de info op hun FAQ, dus ik ga ze niet zomaar weggooien (ik ben wel gek; maar zo gek nu ook weer niet) ook al geven ze het 'advies' via mail om niet over de 1TB te gaan...

 

Zoals Jürgen reeds zei: JFS is Unix/linux filesysteem. Native geeft/heeft Win XP hiervoor geen ondersteuning; maar er bestaat wel freeware die dit mogelijk kan maken (FS-driver of ext2FSD)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...