Ga naar inhoud


DVD rebootproblemen na CCcam 2.3.0


Boerenknol

Aanbevolen berichten

Kan het zijn dat ik bepaalde hardwarecomponenten moet updaten ?

zie dat er een update beschikbaar is voor dreambox-dvb-modules_2.6.18-7.4-dm8000-20110902-r0_dm8000. ik weet het verder niet hoe het zit met de frontprocessoren. Mogelijkerwijs worden bepaalde zaken niet ondersteund daar de hardware verouderd is ?

 

Ik wil best jouw file erop zetten maar dat mag toch geen verschil uitmaken met hetgeen ik download. Deze file komt van de NewNigma site zelf. http://www.newnigma2.to/wbb2/

Kijk hier maar even naar en geef maar een reactie. Heel vreemd wat hier gebeurd.Ik zou mogelijkerwijs via de onderste zenderknop kunnen flashen.....ik weet overigens nog steeds het verschil niet tussen die twee. Wie wel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

yep met de CCcam 2.2.1. geen enkel probleem. Maar ik kan dit niet uitstaan waarom die van mij met die 2.3.0. problemen heeft. Hij draait weer volledig op en top schakelt overigens sneller met de 2.3.0. heb daarbij het idee dat het beeld iets anders is maar dat kan verbeelding zijn en moet voorkomen dat hij uitvalt. Hopelijk komt er snel een 2.4.0. ?

 

Kan het aan de tuners liggen ? Ik heb een software update gezien voor de DVB modules en weet niet of jij hier ervaring mee hebt.

aangepast door Boerenknol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die file heb ik ook van de Newnigma2 site afgehaald als je een nieuwe image er op zet hoeft er volgens mij niks geupdate te worden teminste ik heb die melding niet gekregen

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

De secondstage zit eral in volgens de info, dus zou al goed moeten zijn met updates.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staan bij Cccam er in en ik kan gewoon overschakelen van de ene naar de andere via emu keuze

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat het heeft temaken met die dvb updates

 

maar wat voor tuners heb je er inzitten dan?

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft het uberhaupt zin om een keer de gehele orginele dream image erop te zetten en daarna erover heen te flashen ? Ik heb navraag gedaan bij Multimedia en volgens de specs die ik he opgegeven voldoet het systeem aan de nieuwste updates. Blijft het feit dat het raar is dat dit gebeurd.

 

Heb tevens de informatie dat het dus helemaal niets uitmaakt of je met de onderste of de bovenste zenderknop flasht.

 

Dit even als extra informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zou ik dit bij een volgende keer kunnen proberen. Kids zitten beneden en dat gaan ze niet leuk vinden. Maar wat hebben wij gedaan.....orginele image van de MultiMedia erop gezet en vervolgens er weer overheen geflasht. Geen verschil.....rebooten gaat dus niet met 2.3.0.. als ik voordat ik reboot de Cam switch naar 2.2.1 is er niets aan de hand.

 

Nu lees ik hierboven de reactie inzake het netwerkkabeltje....goed om te weten maar wat ik nu echt wil weten wat dit nu veroorzaakt wat de anderen niet hebben en ik uitgerekend met de DM8000PVR wel. Mijn bootloader is een 84 (2011-09-01) Flash size is 256Mb etc etc. De machine loopt verder als een zonnetje.

 

Maar wat ik overigens ik verder wil weten ....zorgt de nieuwe CCcam 2.3.0. ook voor beeldverbetering daar ik het vermoeden hebt dat het er een beetje anders uitziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

IK heb hetzelfde als Boerenknol schrijft.

Draai newnigma 3.3.1 zit standaard CCcam 2.2.1 in.

IN het menu van newnigma CCcam 2.3 gedownload.

Steeds als ik de ontvanger opnieuw opstart schakeld hij zich halverwege uit.

Heeft lang geduurd eer ik in de gate kreeg dat het de CCcam2.3 veroorzaakte.

Als je maar niet een harde reboot doet is er niets aan de hand.

Heb zowat alles geprobeerd wat mogelijk was om hem aan het draaien te krijgen.

Heb alles uit de dream gesloopt wat er niet orgineel in zat.

Heb zelfs een andere voeding getest lag het ook niet aan.

Serieel geflascht met nulmodemkabel en orginel images van dream.

Alles heeft geen resultaat opgeleverd.

Tenslotte open pli er op en CCcam 2.3 er in gezet en hij draait weer als een zonnetje.

Mijn conclusie CCcam 2.3 heeft een conflikt met CCCam 2.2.1 die er standaard inzit en niet wordt overgeschreven.

Wat ik nog ga testen newnigma er weer op en voor ik CCcam 2.3 er opzet 2.2.1 er uit slopen.

Dan 2.3 er op.

Dan moet volgens mij de zaak opgelost zijn.

M.V.G.TerranoIII

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...