Ga naar inhoud


DVD rebootproblemen na CCcam 2.3.0


Boerenknol

Aanbevolen berichten

als ik de verhalen zo lees, dan bijten de newnigma drivers en cccam 2.3 elkaar, openpli zal andere driver versies hebben, de drivers die laatst door dream waren uitgebracht zijn in ieder geval hier thuis her en der qua booten iig geen succes gebleken...

 

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Nou daar geloof ik niks van ik heb hier gewoon delaatste versie Newnigma2 en Cccam2.3.0 draaien en dat ging zonder problemen

 

denk toch dat het probleem ergens anders zit

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we willen vergelijken moeten we wel over hetzelfde praten.

Ik bedoel over dezelfde type ontvanger en images dat is bij mij dm8000 images newigma 3.3.1

Heb getest en CCcam 2.2.1 verwijderd een reboot gedaan en daarna CCcam 2.3 gedownload.

Alles weer ingesteld en CCcam 2.3 draaide goed geen enkel probleem.

Daarna wou ik toch weten wat hij doet bij een harde reboot.

Mijn ontvanger bleef weer halverwege steken en schakelde zig na enige tijd helemaal uit.

Dit is mijn bevinding en dat CCcam 2.3 goed draait ben ik het mee eens als je hem maar niet van de stroom haalt.

Die het verder weet of ideen heeft hoor ik het graag.

M.V.G.TerranoIII

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb exact hetzelfde probleem gezien met mijn DM800HD PVR. En bij mij heeft het jammergenoeg ook effe geduurd voor ik doorhad dat CCcam2.3.0 de reden was van dit probleem. Ik heb onlangs moeten upgraden naar CCcam 2.3.0, en om die reden moest ik ook mijn oude newnigma upgraden naar 3.3.1

Enkele dagen later hebben we hier stroomuitval gehad, en kreeg mijn DM800 niet meer geboot. Opnieuw geflashed, was daarna OK... tot ik gisteren per ongeluk een reboot startte en zag dat die weer vast liep tijdens de boot :(

Daarna heb ik dan stap voor stap mijn instellingen op de DM800 gemaakt, met iedere keer een reboot ertussen om te zien of hij al stuk was. Op die manier kon ik achterhalen dat het effectief CCcam 2.3.0 die het probleem is. Na wat googlen ben ik dan op deze thread aangekomen :).

 

Nu, uit mijn experimenten heb ik wel 2 tips kunnen destilleren:

 

1) je kan CCcam 2.3.0 wel probleemloos draaien, zolang hij niet ingesteld staat als actieve CAM in het Newnigma2 services menu (blauwe knop).

  1. Maw: via de blauwe knop schakel je de CAMs UIT
  2. open een telnet sessie naar je dreambox, login = root
  3. cd /usr/script
  4. CCcam2_3_0.emu start

Nu start CCcam als normaal en werkt hij zolang je je DM niet reboot.

Als je nu je DM reboot, dan gaat hij niet hangen... maar je hebt ook geen CCCAM lopen... dus moet je opnieuw die telnet openen en het met de hand starten.

 

Deze oplossing is nog altijd een beetje omslachtig omdat je na iedere coldboot de cccam service zelf moet starten met een telnet sessie, maar: je moet tenminste je image niet meer opnieuw flashen :)

 

Je kan ditzelfde nog een beetje gebruiksvriendelijker maken als volgt: (opnieuw starten van de begin situatie waar geen CCCAM loopt)

  1. via de blauwe knop schakel je de oude CCcam (bijv 2.2.1) in
  2. open een telnet sessie naar je dreambox, login = root
  3. cd /usr/script
  4. CCcam2_2_1.emu stop
  5. CCcam2_3_0.emu start

Het verschil is: wanneer je DM nu boot, dan start hij de CCcam2.2.1 uit zichzelf. Maw: na een cold-boot heb je toch al IETS dat werkt tot je de kans hebt om met telnet de 2.2.1 te stoppen en 2.3.0 te starten.

 

 

Maar...

 

2) Dan heb ik net nog een betere oplossing gevonden:

maak een scriptje als volgt:

#!/bin/sh
# this script will start Cccam
# EMUNAME is only Display name for EMU Menu
EMUNAME="CCcam 2.3.0"
# CCcamversion
CCVer="CCcam2_3_0"
sleep 60
echo "[sCRIPT] $1: $EMUNAME"
/usr/bin/$CCVer >/dev/null &
sleep 1
exit 0

 

en sla het op in: /usr/script/startemu.sh

doe ook een chmod 755 op die file om hem executable te maken.

 

Doe dan:

  • via de blauwe knop schakel je de CAMs UIT
  • Open de file: /etc/inittab in een editor; de laatste lijnen zien er als volgt uit:
    # enigma
    gui:2:respawn:/usr/bin/enigma.sh
    # enigma2
    e2:3:respawn:/usr/bin/enigma2.sh


  • voeg de laatste lijn toe:
    # enigma
    gui:2:respawn:/usr/bin/enigma.sh
    # enigma2
    e2:3:respawn:/usr/bin/enigma2.sh
    em:3:wait:/usr/script/startemu.sh
    


Nu zal de DM na het booten van newnigma2 zelf dat script uitvoeren om CCcam2.3.0 te starten.

Ik heb dit hier nu in gebruik en dat blijkt wel de beste oplossing te zijn.

 

Opgelet: als je de CCcam met de hand start (of met dit script) dan "weet" de user interface van de DM niet dat je CAM aanstaat. Maw: in het menu achter de blauwe knop gaat hij zeggen dat CAMs uit staan. Maar ze lopen wel, en je krijgt het beeld als anders.

 

Nog een kleine opmerking ivm dat script:

#!/bin/sh
# this script will start Cccam
# EMUNAME is only Display name for EMU Menu
EMUNAME="CCcam 2.3.0"
# CCcamversion
CCVer="CCcam2_3_0"
sleep 60
echo "[sCRIPT] $1: $EMUNAME"
/usr/bin/$CCVer >/dev/null &
sleep 1
exit 0

 

die "sleep 60" heb ik proefondervindelijk bepaald. zonder die sleep werkte het soms wel en soms niet (en dan ging hij tijdens de boot weer in shutdown als daarvoren). Ik vermoed dat het een race is tussen het opstarten van Newnigma en de plugin. Met een sleep van 30s werkte het voor zover ik kan zien altijd, dus heb ik dat verdubbeld om zeker te zijn. Het maakt je boot ietsje langzamer (60s) maar je krijgt er wel betrouwbaardheid voor in de plaats. En rebooten doe je normaal gezien niet veel; het is enkel voor die occasionele reboot (zoals bij een stroomuitval) waar je hem betrouwbaar wil hebben :)

 

Mvg,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk gefreubel! :cool:

En als je nou die sleep 60 gewoon in CCcam2_3_0.emu zet bij start? Lijkt me wat gemakkelijker?

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk gefreubel! :cool:

En als je nou die sleep 60 gewoon in CCcam2_3_0.emu zet bij start? Lijkt me wat gemakkelijker?

 

Mja, maakt niet echt veel verschil: je kan idd die bestaande "CCcam2_3_0.emu" starten ipv dat eigen scriptje (dat sowieso een simpele versie is van de 1e) de zaak blijft dat je dat script (startemu.sh, of je gemodificeerde CCcam2_3_0.emu) pas na de lijn "e2:3:respawn:/usr/bin/enigma2.sh" laat uitvoeren.

 

Als je "CCcam2_3_0.emu" modificeert, en dan later de CAM voor een of andere reden opnieuw installeert via het menu dan wordt wel je gemodificeerd script overschreven, dat kan je nog wel verassen dan.

 

Da's eigenlijk maar een detail waar ieder zijn eigen voorkeur kan volgen. Ik ben niet echt vertrouwd met linux dus mijn reflex is: liefst niet te veel te veranderen; vandaar: indien mogelijk steek ik liever een nieuw scriptje ernaast. Maar da's persoonlijke voorkeur ;)

 

Wanneer je CCcam2.3.0 met de blauwe knop actief zet, dan wordt dat er een ref naar het script "CCcam2_3_0.emu" bijgevoegd in /etc/rc3.d, en het is dan dat het starten van newnigma2 de mist in gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...