Ga naar inhoud

reactie op reclame: "tv vlaanderen de goedkoopste" is een LEUGEN!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor FTA ontvangst van Arte, Phoenix, BBC, ITV... hoef je toch niet per sé TVV te hebben... Dat is juist het punt van "free to air"...

Voor één en Canvas/Ketnet trouwens ook niet: dat haal je, ook bij sneeuwval, gratis uit de ether via DVB-T.

Dan blijven enkel nog de andere "gewone" zenders over, en daarvan biedt TV-Vlaanderen er voor €126,-/jaar niet meer van dan de concurrentie, in tegendeel.

Die prijs is trouwens ook zonder de afschijving of huur van de satellietontvanger(s).

Bij Belgacom gaan wij nu slechts €8,-/maand meer betalen voor telefonie+internet+tv, dan voor een pack met telefonie en hetzelfde internet.(= €92,-/jaar!)

€6,- gaat daarvan trouwens naar de huur van de decoder...

Als je tevreden bent met een hernieuwde V3 decoder ipv splinternieuwe V4 decoder (allebei HD, allebei volle garantie, alleen de V4 is sneller en heeft een grotere hardeschijf), dan hoef je ook maar €98,50 te investeren, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt als de prijs van een TV-Vlaanderen smartcard + activatiekosten (want deze zijn voor het eerste toestel gratis bij BGC)...

Uiteindelijk betaal je dan maar €2,-/maand meer voor je BelgacomTV abonnement, dus €24,-/jaar. Als je echt héél handig gaat rekenen, dan moet je er ook nog rekening mee houden dat je als BGC-klant jaarlijks €15,-/product korting krijgt als je je contract voor weer een jaar verlengt. Resultaat: €24,- - €15,- = €9,-/jaar!

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

• Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Iets met een pot en een ketel... :rolleyes:

Nog geen rotor...

Geplaatst:

We hebben nu BelgacomTV en hier alvast enkele eerste impressies:

- Door de stakingen bij de post, zou onze decoder pas dinsdag geleverd worden ipv vandaag. De klantendienst (waar ik hooguit 3 minuutjes op heb moeten wachten) verwees me door naar het Belgacom Center.

- Het lokale Belgacom Center heeft zonder problemen een decoder meegegeven, maar wel een iets verouderd model, aangezien de nieuwste niet meer in stock waren. Geen probleem, want dinsdag komt gewoon de nieuwe aan en dan mag ik deze oudere gewoon terug binnen brengen. Ik weet niet hoe het nu zit bij bvb. Telenet, maar zo een service hebben wij alleszins nog nooit eerder gehad!

- Deze verouderde decoder had even tijd nodig om de nodige updates binnen te halen. Daarna moest ik nog even enkele gegevens invoeren om de boel te activeren en na een 3-tal minuten had ik beeld. In tegenstelling tot wat de handleiding beweert, kon ik ook gewoon meteen de TV-gids aanspreken...

- Uiteraard even de boel testen: we kijken nu naar éénHD terwijl we een opname aan het maken zijn op vtmHD. Dit zijn dus 2 vrij zware streams en dat gaat vlot zonder haperingen...

- Op onze HD-ready Samsung 42" plasmaTV kunnen we niet klagen over het beeld. Ik ga niet beweren dat het BluRay-kwaliteit is, maar voor zo ver we ons herinneren doet een Telenet Digicorder zeker niet beter.

Uiteraard moet het ook gezegd worden als het slecht is en ik bespeur effectief een nadeel: Volgens een speedtest website halen wij momenteel slechts een downloadsnelheid van 6,4Mbps in plaats van 14+Mbps. Dit is weliswaar met 2 tegelijk lopende HD-streams.

Ik zal morgen of misschien later deze avond nog eens volgende testen uitvoeren:

- Downloadsnelheid wanneer er 1 HD-stream binnen komt

- Downloadsnelheid wanneer er 1 HD-stream en 1 SD-stream binnen komt

- Downloadsnelheid wanneer er 2 SD-streams binnen komen

- Downloadsnelheid wanneer er 1 SD-stream binnen komt

Mijn eerste indruk is alvast niet slecht.

Wordt vervolgd...

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:

Ik kan blijkbaar mijn vorig bericht niet meer bewerken, dus maar in een nieuw bericht:

speedtest bij:

- 1x HD-stream: 12,5Mbps (nauwelijks trager dan zonder BelgacomTV dus)

- 1x HD-stream + 1x SD-stream: 10Mbps

De HD-streams trekken blijkbaar flink aan de VDSL2-lijn van 20Mbps (waarvan het internet begrensd op 15Mbps):

- Het verschil tussen 1 en 2 HD streams is 6,1Mbps.

- Een SD-stream lijkt 2,5Mbps te verbruiken

Morgen tests van 1x SD en 2x SD. Volgens eenvoudige berekening zou onze lijn effectief een snelheid van 18,6Mbps moeten halen, dus 1 SD-stream zou in theorie geen invloed mogen hebben op het (op 15Mbps begrensde) internet en 2 SD-streams zouden de downloadsnelheid niet lager dan 13,6Mbps mogen halen, wat een verwaarloosbaar verschil is met de normale 14,..Mbps...

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:

@sattv4iedereen:Decoders schelen inderdaad gigantisch.Toen ik even met het verboden abbo ook TVV ontving op de VU+ was dat beeld in HD ook stukken beter (natuurlijker) dan met de HD digicorder van Telenet.Goed te zien op een 46" full LED lcd.

Hd stream op telenet van bijv EEN HD haalt bij HD uitzendingen iets meer als 11 mbit. tvvl haalt nog niet de helft .

Ik heb hier HDcorder telenet (ad2100) en vu duo maar voor de Vlaamse zenders is de bitrate toch wel beduidend hoger met de telenet hdcorder.

Ook het feit dat ik 2 opnames gelijktijd kan maken en nog een 3de kan kijken is gemakkelijk.

Voor het Nederlandse pakket is schotel natuurlijk de enigste manier hier.

Dan vraag ik mij toch af hoe je getest hebt.

mvg Bart

Geplaatst: (aangepast)

Het is regio-afhankelijk heb ik al ondervonden, maar rond Mechelen waar ik vaak reparaties doe aan tv toestellen heb ik nog nooit horen vertellen dat het Belgacom verhaal continu probleemloos werkt. Valt toch bij veel mensen af en toe enkele minuutjes weg. Komt er dan nog bij dat de HD-beeldkwaliteit absoluut niet te vergelijken is met Telenet en met satelliet (op voorwaarde dat je een goede, en ik geef toe, zelf gekochte ontvanger hebt). Laatst het vergelijk gedaan met een klant die exact hetzelfde tv toestel als ik op Belgacom had aangesloten. Geef mij dan echt maar telenet of TVV (of satelliet, of hoe je het omschrijft)

Bij Belgacom steeds gebonden aan vaste hardware met nodige troubles. Telenet heeft (voorlopig althans) nog het voordeel van analoge tv.

Eigenaardig dat het Belgacom-verhaal steeds maar weer "van horen zeggen" is...

Ik heb vorige week nog de kans gehad om bij een goede kennis een identieke Philips Led TV als mijn toestel te zien werken met Telenet. Slecht was het niet, maar het HD-resultaat was een ietsje fletser en minder scherp dan mijn Belgacom-signaal.

Uitval van Belgacom ? Inderdaad, gebeurt dit een keertje, maar waarschijnlijk niet vaker dan een digibox.

Als je echt van oordeel bent dat de HD-beeldkwaliteit van Belgacom "absoluut niet te vergelijken is met Telenet", moet je maar eens gaan kijken in de TV-zaken waar je beide systemen naast elkaar ziet spelen...

Graag een beetje fair play, tenzij er voor jou natuurlijk enomische belangen in het spel zijn om dergelijke stellingen te verkondigen.

Over TVV spreek ik mij niet uit, omdat ik hiermee geen HD-zenders ontvang.

edit: foutje verbeterd

aangepast door Coliseo
Geplaatst:

Wat zegt "mbit" nu over het beeld of geluid? Helemaal niets, het kan vertellen hoe hard het beeld en geluid gecomprimeerd is, maar dat betekent nog niets, want de soort compressie heeft ook een erg grote invloed op de uiteindelijke kwaliteit.

Een HD-stream trekt ongeveer 6,1Mbit/s en een SD-stream 2,5Mbit/s bij BelgacomTV...

Ja dat lijkt weinig, maar voor mijn part mogen ze het nog harder comprimeren als ze het beeld even goed kunnen houden, komt alleen maar de snelheid en stabiliteit van de internetverbinding ten goede...

Na wat langer te kijken via BelgacomTV moet ik toegeven dat de kwaliteit lang niet perfect is, zeker op de SD-zenders (die dus geupscaled worden) merk je dat de decoder niet bepaald uit de meest hoogwaardige componenten is opgebouwd.

Na wat te spelen met het kleur, contrast, helderheid en scherpte van onze televisie, is het in ieder geval meer dan aanvaardbaar genoeg voor het normale TV-kijken of een gemiddelde film te bekijken...

Ik heb nog niet gekeken hoe hard de On Demand films aan de internetverbinding trekken en of de beeldkwaliteit daarvan beter is dan van gewoon televisiekijken.

Als je echt een film in hoge kwaliteit wilt zien, dan koop/huur je gewoon de BluRay in de videotheek natuurlijk.

Tot nu toe geen klachten, behalve dat ik geen extra decoder(s) zou nemen met de huidige 20/2-lijn. Als we kunnen geupgrade worden naar 30/6 of hoger, dan komt er voor mijn part zeker een extra decoder in de slaapkamer en later in de nog te bouwen veranda.

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:

Zucht inderdaad, want het zegt helemaal niets! Of toch zeer weinig...

Er zijn verschillende compressiemethodes, de ene is voor het menselijke oog/oor al wat zichtbaarder dan de andere...

Een compressiemethode die hard opvalt voor de menselijke zintuigen kun je niet al te hard toepassen --> je blijft met een vrij zware stream zitten, omdat je anders last hebt van blokvorming in het beeld of bliepjes in het geluid.

Een compressiemethode die minder hard opvalt voor het menselijk oog en oor kun je veel harder toepassen --> de stream kan een stuk lichter gemaakt worden, omdat er vooral stukken weggehaald/uitgevlakt worden die minder zichtbaar/hoorbaar zijn, bvb geluidsfrequenties boven de 18kHz en onder de 25Hz kunnen perfect weggelaten worden zonder er last van te hebben bij 99% van de TV-uitzendingen...

Veel hangt dan ook nog af van hoe goed de eind-hardware de stream terug kan "oplappen"...

Nu ja, enkele reclamejongens hebben de magische term Mbit/s geïntroduceerd in de wereld van digitale televisie om zichzelf beter te doen lijken, dat sommigen dit geloven is mijn probleem niet...

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:

Update: Na een automatische lijntest uit te voeren, is onze lijn terug op 30/6 gezet ipv 20/2.

Ik heb dus nog eens de downloadsnelheid gemeten met 2 tegelijk lopende HD-streams (1x kijken en 1x opnemen).

Resultaat: 14,25Mbps --> hetzelfde als zonder TV kijken!

Aangezien een HD-stream 6.1Mbps trekt, haalt onze lijn dus minstens 26.5Mbps, maximaal 30Mbps.

Met een 30/6 profiel kunnen we maximaal 3HD-streams en 1 SD-stream tegelijk binnen halen, wat neerkomt op 20.8Mbps en dus nog 5.7Mbps à 9.2Mbps overschot voor internet wanneer we 2 of 3 decoders zouden zetten en het maximum er uit zouden halen.

Als onze lijn netjes op 30/6 blijft, of misschien in de toekomst zelfs op 50/6 komt, zal TVV toch straffe toeren mogen uitsteken om hier weer in huis te komen!

Nog geen rotor...

Geplaatst:

@Coliseo:Als je wekelijks klanten moet bezoeken omdat zijn/haar tv af en toe uitvalt en dat op de moment zelf niet meer doet.Je ziet daar dan Belgacom tv bijstaan.DVD en co werkt dan nog prima op het moment van "uitval".

Dan is het inderdaad "van horen zeggen" maar naar alle waarschijnlijkheid klopt het wel hè.Mensen betalen denkelijk geen verplaatsing om eens een babbeltje te slaan...

Ooit heb ik de 3 operatoren op 3 identieke 42" Panasonic plasmas naast elkaar zien spelen in een bedrijf dat ze alle 3 verdeelt.Kanaal was VTM HD. Duidelijk was Telenet het meest scherpe/natuurlijke beeld.Dus zelfs die mening kan ik staven. Het was vorig jaar een dikke week voor.de feestdagen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Geplaatst:

Over uitval kan ik nog niet meespreken, tot nu toe 1 hapering gehad gisteravond, en dat was omdat ze de lijn aan het testen waren (zelf aangevraagd in de succesvolle hoop op 30/6 te belanden) en duurde hooguit 3 seconden.

Ik wil gerust geloven dat het beeld van een Telenet Digicorder beter is dan van een Belgacom decoder of TV-Vlaanderen ontvanger, en ik wil ook best geloven dat TV-Vlaanderen icm een goeie ontvanger superieur is, maar daar betaal je dan ook voor natuurlijk...

Hoe meer ik er op let, hoe meer ik ook van de indruk ben dat het beeld toch niet zo zuiver is als toen we Telenet hadden, maar dat is ondertussen ook al anderhalf jaar geleden en onze Samsung plasma heeft ondertussen heel wat meer uren op de teller...

Ik kan wel zeggen dat het beeld op de HD-zenders naar mijn mening voor TV kijken goed genoeg te krijgen is mits wat spelen met de instellingen qua kleur, scherpte, helderheid en contrast (bij onze tv gelukkig per aansluiting onafhankelijk regelbaar).

Qua beeldkwaliteit vind ik juist dat het op de SD-zenders harder opvalt dat Belgacom wat minder is dan de concurrentie.

Toen wij Telenet hadden, was de beeldkwaliteit van alle zenders gewoon prima en moesten we eens over en weer switchen tussen de SD- en HD-versie van dezelfde zender om de meerwaarde van HD te zien (let wel: op een HD-ready toestel, ik geloof best dat dit op een Full HD toestel veel zichtbaarder is!).

Met TV-Vlaanderen in combinatie met mijn 10 jaar oude Kathrein SD-ontvanger via scart was het beeld ook best aanvaardbaar.

Met BelgacomTV is de beeldkwaliteit op SD-zenders wel zichtbaar minder, maar het is in een pack wel stukken goedkoper dan analoge kabeltelevisie en qua kwaliteit is het toch wel een héél stuk beter dan de analoge kabel...

Let wel: wegens de revalidatie van mijn vriendin staat die 107cm plasma-tv nu in de slaapkamer en is de kijk-afstand slechts 2.75m.

Normaal staat deze TV in de salon waar de kijkafstand een dikke 3.5m is en toen we nog Telenet hadden was de kijkafstand een dikke 4m (andere woning).

In de slaapkamer staat normaal een oude Loewe Planus 71cm 4:3 TV en deze wordt op termijn vervangen door een nieuwe 81 of 94cm (waarom maken ze eigenlijk daartussen geen maat?), dus zullen we er in de toekomst minder "last" van hebben dan nu.

Nog geen rotor...

Geplaatst:

@Coliseo:Als je wekelijks klanten moet bezoeken omdat zijn/haar tv af en toe uitvalt en dat op de moment zelf niet meer doet.Je ziet daar dan Belgacom tv bijstaan.DVD en co werkt dan nog prima op het moment van "uitval".

Dan is het inderdaad "van horen zeggen" maar naar alle waarschijnlijkheid klopt het wel hè.Mensen betalen denkelijk geen verplaatsing om eens een babbeltje te slaan...

Ooit heb ik de 3 operatoren op 3 identieke 42" Panasonic plasmas naast elkaar zien spelen in een bedrijf dat ze alle 3 verdeelt.Kanaal was VTM HD. Duidelijk was Telenet het meest scherpe/natuurlijke beeld.Dus zelfs die mening kan ik staven. Het was vorig jaar een dikke week voor.de feestdagen.

Het lijkt mij wel eigenaardig dat men een TV-leverancier/hersteller oproept als er een probleem is met het signaal... en nog meer dat het dan altijd Belgacom is. Kijk maar gerust eens op het forum "eerste hulp bij digitale televisie" van Telenet.

Ik heb hier 2 verschillende decoders van Belgacom draaien en de laatste reset (want dit is eigenlijk in 99 % van de problemen de oplossing) is ongeveer 4 maanden geleden (geen uitval, maar decoder geblokkeerd op een welbepaalde post). Decoders zijn nu eenmaal computers en de software kan inderdaad vastlopen, maar of dit nooit bij Telenet gebeurt, geloof ik niet. Mijn sat-ontvanger liep trouwens destijds ook tussendoor eens vast.

Zeker dat je geen commerciële belangen bij Telenet hebt ?

Uw verhaal is iets te zwart/wit... :/

Geplaatst:

Als die BelgacomTV decoders om de 4 maand gereset moeten worden, dan zal dat bij ons nog het stabielste systeem ooit geweest zijn!

Een Telenet Digicorder draait echt geen 4 maand probleemloos zonder eens te moeten resetten, en mijn oude Kathrein reset zichzelf spontaan als deze te lang met een slecht signaal (door bvb regenweer) moet werken, dus dat duurt ook geen 4 maanden.

Maar over software gesproken, die is bij Belgacom niet veel soeps vind ik, bvb de EPG:

- Geen verticale lijn door de zenders zodat je duidelijk ziet wat er op welke zender bezig is

- Als je de EPG oproept, toont deze automatisch alles van een half uur geleden tot binnen anderhalf uur, maar als je dan scrollt door de zenders, dan selecteert die automatisch het eerste zichtbare programma... ook als dat programma al afgelopen is dus...

- De ruimte op het scherm wordt alles behalve goed gebruikt: boven de EPG komt er een veldje met een korte beschrijving van het geselecteerde programma, en als je dan bvb de samenvatting of zo oproept, dan wordt dat links van de EPG er bij gepropt. Dat kan toch echt wel een stuk efficiënter en dynamischer...

Ik ga hier dus zeker niet de nadelen verzwijgen of verbloemen, maar het is zeker geen rommel, dat BelgacomTV...

Nog geen rotor...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen