Candisa Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 Ik weet niets van prijs-stijgingen bij TVV? Ik weet wél dat àlle Belgische digitale tv-providers nu aan de normale BTW-tarief van 21% onderworpen zijn, aangezien de gunstmaatregel tbv het promoten van digitale tv werd afgeschaft... Dat heeft niets te maken met het tarief zelf en lijkt me dus geen geldige reden om een lopend contract vroegtijdig te kunnen stopzetten... Wat je wél kan doen is wat ik heb gedaan: smartcard+cam verkopen met overnamecontract. De kosten liggen inderdaad best hoog bij TVV, al valt dat in vergelijking met de andere providers eigenlijk nog best mee als je kiest voor een huur-formule. Bij Telenet betaal je bvb ook €100,- installatiekosten en €50,- activatiekosten om aangesloten te raken + zelf je voortuin open graven en belachelijk dure coax-kabel aankopen (want er moet "Telenet" op staan, anders sluiten ze niet aan)... Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
Gast technoboy Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 (aangepast) Basic+ gaat van 19.9 € naar 21 € per maand, dit wordt in een aan huis gestuurde brief aan de betreffende klanten toegestuurd, met ook de wettelijk verplichte melding van opzegging indien men hiermee niet akkoord gaat. Anderen hebben hier reeds melding van gemaakt, http://www.sat4all.c...tvv-denk-ikhln/ Deze verhoging heeft in feite niets van doen met digitale betaaltelevisie en btw verhoging, en is een kado die TVV aan haar klanten kado doet als nieuwsjaarsgeschenk, zo kennen we ze wel . 2 januari 2012 aangepast door technoboy
sattv4iedereen Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Geplaatst: 2 januari 2012 dit is inderdaad niet de fout van TVV,maar van "onze" regering.mijn digitaal tv abonnement gaat ook met 1€ omhoog.bij de pakketten komt er 40 cent bij.dus ook TN,zal duurder worden door de btw stijging. Vandaag binnen geweest bij een winkel,waar TN internettarieven staan,en die zijn nogal hoog,en kennen zelfs nog een limiet dat (vind ik) niet meer van die tijd is. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
RaveMaus Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 Dit weekend wat gehoord over de verplichte hardwarekeuze bij tn. Blijkbaar staat er in de belgische wetgeving een regeltje dat niemand kent, maar die tn zou verplichten om ook vrije hardwarekeuze mogelijk te maken. Zo heb ik een VU+ Uno staan & een vrij recente Philips flatscreen welke perfect kunnen werken op DVB-C met smartcard. Zou voor de Telenet kijkers wel iets handig zijn. Niemand die hier wat meer over weet? (zoals eerder al opgehaald erger ik me dood aan het idee dat, als de analoge tv verdwijnt, je in België al sat kijker moet zijn wil je nog opnames kunnen bewaren.) VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
wied Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 sat kijker zijn is echt niet zo erg als sommigen wel denken, bovendien is het beeld ontegensprekelijk beter dan analoog... sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3
Candisa Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 RaveMaus: Het probleem zit hem er in dat er in die regeltjes ook maar een zéér beperkt "must-carry" aanbod staat, namelijk de openbare omroepen... En deze zijn perfect met een DVB-C ontvanger te ontvangen... Telenet beweert dat slechts enkele zenders akkoord gaan met onversleuteld uitzenden... In hoeverre dit waar is laat ik even in het midden, maar ik denk niet dat de andere zenders eisen dat die versleuteling gebeurd d.m.v. een smartcard die gekoppeld is aan 1 decoder. Ik zou persoonlijk al érg blij zijn mocht Telenet een CAM+smartcard pakket gaan verkopen of desnoods verhuren. Op die manier is versleuteling nog altijd mogelijk, maar heb je toch vrije hardwarekeuze... wied: TV-Vlaanderen vergelijken met analoog kijken is wel een héle kromme vergelijking... Als je sat wilt vergelijken met de analoge kabel, dan moet je ook praten over analoge satelliet-ontvangst... Kwalitatief houdt dat ook niet echt over en qua aanbod is het voor het gemiddelde gezin nog een stuk belabberder dan de analoge kabel! Isabelle Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
vladimirke Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 .... Ik zou persoonlijk al érg blij zijn mocht Telenet een CAM+smartcard pakket gaan verkopen of desnoods verhuren. Op die manier is versleuteling nog altijd mogelijk, maar heb je toch vrije hardwarekeuze... ... Juist! Maar zolang ze zich niet aan de DVB-standaard houden en dus via een smerig trucje de klant verplichten om hun eigen ontvanger te huren wil ik niks van Telenet weten.Mochten ze echter plots en tegen een eerlijk bedrag een abonnement toestaan met eigen ontvanger was ik zeer geïnteresseerd.
voodoodoll Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 dit is inderdaad niet de fout van TVV,maar van "onze" regering.mijn digitaal tv abonnement gaat ook met 1€ omhoog.bij de pakketten komt er 40 cent bij.dus ook TN,zal duurder worden door de btw stijging. Nochtans rept TVV in hun brief die ik vandaag mocht ontvangen NIET over een BTW verhoging maar wel over een stijging van de abonnementskosten (Basic+ van 19.90 naar 20.90 per maand)! Ze reppen ook niet over de limitering die ze recent op hun smartcards gezet hebben, wél over extra Vlaamse kaarten en een M7 ontvanger. Telenet heeft vorige week de aankondiging over de BTW verhoging wel gedaan met bijbehorende prijsstijgingen van de paketten in een tabelletje.
Candisa Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 vladimirke: Telenet houdt zich wel aan de DVB-C standaard hoor, zet maar eens je DVB-C ontvanger op Zweden of zo en ga eens scannen: je zal alle zenders én de EPG vinden, maar het grootste deel dus versleuteld. Die versleuteling gebeurt via Nagravision2 en daar bestaan gewoon CAM's voor, mààrrr... Telenet linkt hun smartcards daarbovenop ook nog eens aan de "boxkey" van uw digicorder en daardoor werkt het niet met een Nagra-CAM. Als ze die link met die boxkey zouden weglaten, of CAM's zouden verkopen waar ze dan de smartcard aan kunnen linken, dan blijft de versleuteling net zo veilig, maar kun je wel een after-market DVB-C ontvanger gebruiken... voodoodoll: Als ze effectief spreken over een tarief-verhoging, en ze zeggen er verder niet bij dat dit louter door indexering en/of BTW-verhoging komt, dan heb je inderdaad een reden om er uit te kunnen, maar hou er rekening mee dat een gedeactiveerde smartcard onbruikbaar wordt voor anderen, dus misschien is het slimmer om deze kostenloos te laten downgraden naar Basic Light (je kan zelfs kostenloos opzeggen, dus het lijkt me stug dat TVV die downgrade niet zou willen toekennen), en vervolgens het hele pakketje door te verkopen. Wij hadden zelf gewoon het Basic Light pakket en wij hebben de boel gewoon overgelaten, en dus nog €75,- gerecupereerd voor de CAM en smartcard... Isabelle Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
wied Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 voodoodoll, Ze reppen ook niet over de limitering die ze recent op hun smartcards gezet hebben... Limitering! Welke limitering? Ze gaan van 2 ontvangers naar 4, dat is niet krenterig... sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3
voodoodoll Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 @Candisa: de brief van TVV is hier ergens in een ander topic gepost. @wied: ze gaan van een ongelimiteerd aantal receivers naar 2, wat je dan met hun eigen M7 ontvanger (of CCcam 2.3.0 of Oscam) weer kunt upgraden naar 4. Toch wel een redelijke limitering.
wied Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 sorry voodoodoll, daarin heb je natuurlijk gelijk... sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3
Gast technoboy Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Samengevat, hoe meer we betalen (zie de laatste prijsverhoging) hoe minder we kunnen met onze apparatuur, en hoe meer beperkingen, en naar het schijnt hebben ze nog meer van dat leuks in petto. In ieder geval kan je nu gratis opzeggen voordat je de nieuwe prijs krijgt aangerekend. Ik ben ondertussen contacten aan het leggen om verder te gaan met Sky, maar nog even geduld....
wied Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 wie zit nu op sky te wachten om belgacom, telenet of TVV buiten te kieperen? sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3
Gast technoboy Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 (aangepast) wie zit nu op sky te wachten om belgacom, telenet of TVV buiten te kieperen? Hiervoor alleen al (tv.sky.com/tv-guide), en geen gezeur meer met TVV & Telenet en consoorten, vaste prijs en mega aanbod. 5 januari 2012 aangepast door technoboy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen