Ga naar inhoud


(kleine) Video demonstratie AZBOX ME TV / Mediacenter


Cybex

Aanbevolen berichten


  • Beheerder

Nu na een reflash de image al een stuk beter werkt, mijn testresultaten:

 

1. DIVX avi. JA, maar bij vooruit/terug spoelen 8 x loopt de boel zo vast als een huis!

2. WMV JA EN NEE, sommige wel, sommige niet.

3. MKV HD X.264 JA, spoelen gaat redelijk soepel, 1080p met hoge bitrate (planet earth deel 1) wel zeer schokkerig.

4. DVD ISO JA, gaat redelijk soepel, maar de spoeltoetsen << en >> werken niet. De skip toesten |< en >|wel

5. MP3 JA

6. FLAC NEE

7. Diverse .jpg images JA (maar wel erg traag!)

8. VIDEOCD (bin) NEE

 

Wat ook opvalt is dat de nummer-skip toetsen niet werken. Je kunt dus niet met 3-6-9, 1,5 of 10 minuten skippen.

 

Als je reëel blijft moet je vaststellen dat het afspelen van media alles behalve goed en comfortabel werkt. Zeker als je het gaat vergelijken met de popcornhour of een moderne networked DVD/BD speler.

Dat is nu net waar deze receiver zich zou moeten onderscheiden, maar de software die nota bene van de fabrikant zelf komt is helemaal niet in staat om media af te spelen.

 

Nu moet je dus weer vertrouwen op een enigma II variant waar de fabrikant zogezegd niets mee te maken heeft,waar je dus ook niet over slechte werking bij de fabrikant over kunt klagen.

 

Vooralsnog krijg deze receiver een onvoldoende. Voor hetzelfde geld koop je een VU+ Uno die aantoonbaar stabieler en beter werkt en waar de fabrikant wel goed werkende software bijlevert. Voor (veel) minder geld koop je een Amiko Alien, waarvan de SPARK software met zekerheid op een veel hoger niveau is en voor (veel) meer geld koop je een DM800HD-SE die zeker beter, maar ook een stuk duurder is.

 

Nee, deze Me is met zekerheid veel te duur voor wat je krijgt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet geen appels met peren gaan vergelijken he. De vergelijking AZbox ME en Popcorn Hour is een goede vergelijking, daar hoor je mij niet over. Maar een vergelijking tussen AZBox en bijvoorbeeld de VU+ Uno of DM800HD-SE gaat volledig mank als het gaat om het MediaCenter gehalte. Bij deze versies is het namelijk (voor zover ik weet, dus correct me if I'm wrong) niet mogelijk om een .ISO af te spelen of via 1 applicatie een map af te spelen met hierin een Video_TS map. Zoals ik in de video laat zien werkt dit juist WEL goed met de AZBox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ga het eerst proberen voordat je zoiets beweert. Onjuist namelijk.

 

De Azbox Me kan zich vooralsnog niet of nauwelijks onderscheiden. Het is gewoon een single tuner, met enigma2 niet sneller of langzamer dan andere recente merken/modellen en de mediaspeler functionaliteit is op zijn minst spartaans, net als bij alle andere modellen.

 

Met Aztrino is het een ouderwets en zeer spartaans product. Die software kan je dus meteen afschuiven.

 

Een boxje met SPARK (die software is technisch een stuk beter en gebruiksvriendelijker dan Aztrino) kost € 149,00

Een VU+ uno die standaard met een zeer goed werkende enigma2 versie geleverd wordt kost € 269,00

 

Beide naar mijn mening betere keuzes.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je het echt goed wilt testen, moet je op alle receivers de laatste software versie plaatsen die de fabrikant beschikbaar stelt en dan vergelijken.

 

Een beetje flauw natuurlijk, want dan gaat de Me helemaal mank, maar zo is het eigenlijk wel.

 

Ik weet 100% zeker dat ze allemaal prima ISO afspelen. Je moet uiteraard wel de DVD player plugin installeren op de VU+/ET.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een echte BD kan geen enkele receiver afspelen.

Hooguit de losse streams en dat is weinig zinvol.

 

In dat geval gaat het natuurlijk altijd om een BD uit de nieuwsgroepen en die zijn in 999 van de 1000 gevallen gewoon als MKV beschikbaar.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Software foutje, kan vast opgelost worden... Maar dit krijg ik als ik een .ISO of DVD aanklik:

 

 

De .ISO wordt dus wel gemount, anders zou hij nooit de DVD player starten.

Om eerlijk te zijn wist ik niet dat de ET9000 nog zo krachtig was, sta ik van te kijken. Bij 1080p films had ik echter wel het gevoel dat het ietwat stottering overkwam, dat zal ik nog nader onderzoeken / vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...