Ga naar inhoud


(kleine) Video demonstratie AZBOX ME TV / Mediacenter


Cybex

Aanbevolen berichten

Als je het echt goed wilt testen, moet je op alle receivers de laatste software versie plaatsen die de fabrikant beschikbaar stelt en dan vergelijken.

 

Een beetje flauw natuurlijk, want dan gaat de Me helemaal mank, maar zo is het eigenlijk wel.

 

Ik weet 100% zeker dat ze allemaal prima ISO afspelen. Je moet uiteraard wel de DVD player plugin installeren op de VU+/ET.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

Wel vreemd dat dat geld voor de ME en niet opgaat voor de Dreambox 7020 HD ,ook vreemd is het dat de 800HD beschikbaar gesteld door dream multimedia wel met de originele firmware getest is en de 7020 hd door ***geen-reclame*** beschikbaar gesteld dus met div verschillende firmwares (ozoon pli newenigma gemini)

Je spreekt jezelf in dit geval weer eens tegen ,is het nu wel of niet of is het net hoe de wind waait en waar de belangen liggen (van jou in dit geval).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Jongen zwets toch niet. Kom nou eerst maar eens achter je anonieme proxy vandaan held.

 

Alle software op een Dreambox is 'origineel'. Enigma2 en de drivers zijn door Dream Multimedia gemaakt en die receivers worden origineel met enigma geleverd.

Diverse enigma 2 versies zijn voor 99% identiek aan de software als waar de receiver mee geleverd wordt. Er worden in de meeste gevallen alleen plugins aan toegevoegd.

 

We hebben overigens ook steeds origineel en 'alternatieve' enigma2 versies getest en qua werking en stabiliteit is daar nauwelijks tot geen verschil.

 

Neutrino en Enigma II is echter een verschil als dag en nacht.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg met enige verbijstering de verschillende persoonlijke aanvallen hier. Iedereen is blijkbaar zeer gepassioneerd over zijn hobby, dat kan niet anders :-)

 

Tot dusver (en natuurlijk is dat mijn persoonlijke opvatting) ben ik heel blij met Michel's kijk op de zaken. Hij heeft me in elk geval aan het denken gezet in plaats van blindstaren op een product (AZBox ME). Ik geef hem niet op alle punten gelijk hoor, want ik heb met eigen ogen ervaren dat de playback van een 1080P film op de Azbox ME een stukje beter loopt dan op de XTrend ET9000.

 

Ik denk dat de ultieme combinatie mediacenter / satbox er gewoon nog niet is. Gelukkig wordt er door verschillende fabrikanten op ingedoken, dus ik zie met vertrouwen de toekomst tegemoet. Tot die tijd overweeg ik TOCH om de ET9000 te verkopen en hiervoor een AZBox ME terug te kopen. Let wel: overweeg, ik moet er nog eens goed over nadenken :)

aangepast door Cybex
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Gezien de trackrecord van deze fabrikant m.b.t. de oudere modellen, zou ik hier nog maar eens goed over nadenken ;)

 

N.b. Er zitten hier een aantal figuren die het heel normaal vinden onder steeds weer andere namen en op ander fora iemand volledig met de grond gelijk te maken. Die mensen krijgen hier inderdaad niet de kans en houden we kort. Heel kort.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja, hij doet het toch prima? Voor mij is hij althans zeer geschikt, misschien ben ik dan ook niet zo'n veeleisende gebruiker. De community (geen idee hoe groot die is, dat zou nog een zorg kunnen zijn) levert updates aan (Enigma2) software, de software van de fabrikant ben ik toch niet van plan te gebruiken.

 

Voor het geld wat je er voor neer telt (250 euro) krijg je mijnsinziens een goed product:

TV kijken - Check Zaptijden wat langer dan bij een Dreambox / VU+ / Xtrend / Clarktech

Films kijken - Check Speelt MKV zonder noemenswaardige problemen, DVD's worden afgespeelt, ISO's automatisch gemount

Childproof / Wifeproof - Check Eenmaal goed ingesteld kan iedereen het apparaat goed bedienen

 

Dat zijn voor mij eigenlijk de voornaamste zaken en daar voldoet hij aan. Alleen die remote, daar kan ik nog niet echt aan werken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je bent voor drivers e.d. wel geheel afhankelijk van de fabrikant en juist die zijn nog niet heel best.

 

Je bent inderdaad geen veeleisende gebruiker. Wellicht dat juist om die reden een VU+ Uno voor hetzelfde geld een beter keuze is want die heeft de problemen die wij vaststellen niet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik de nadelen nog even noemen van de AZBox (wederom mijn persoonlijke mening):

 

- LCD display zuigt bigtime, lelijk en slecht leesbaar

- Remote Control ligt niet lekker in de hand en "klikt" teveel als je hem gebruikt (zie filmpje in begin post)

- Heel af en toe tuned de receiver niet goed als hij bijv. uit standby komt. Even zappen verhelpt het probleem.

- De MediaCenter app (waar je films mee kijkt normaliter) is echt een apparte app. Je verdwijnt gevoelsmatig min of meer uit Enigma2 en je komt niet terug in de tuner door alleen de EXIT knop in te drukken. Ook moet je de HOME knop een keer indrukken, onnodig lastig als je het mij vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel, ik bezit al een VU+ Duo. Ik weet dus hoe de VU+ Uno aan zal voelen en hoe het werkt. Maar vooral mijn ervaring met de AZbox ME in combinatie met MKV's afspelen trekken mij over de streep ten opzicht van de VU+ / ET9000.

 

Soms gaan dingen snel, ik heb ondertussen nog een Azbox ME besteld :)

(wat overigens niet wil zeggen dat er over een paar week weer een andere receiver zou kunnen staan hoor :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...