Ga naar inhoud

Gregorian,welke makkelijk verkrijgbare merken bieden dit type schotel aan?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi mede-satelliet-liefhebbers,

Aangezien wij ons abonnement van TV-Vlaanderen hebben opgezegd, en de schotel enkel nog zal gebruikt worden voor free-to-air zenders te bekijken op 1 tv-toestel, had ik besloten om mijn huidige Triax 88cm met "multiblock" om te bouwen naar gemotoriseerd om zo meer FTA-zenders te kunnen ontvangen.

De "Multiblock", extra LNB's en diseqc switch staan te koop, maar voor de mensen die tot nu toe al gereageerd hebben, lijkt het pakket toch niet interessant genoeg te zijn. Volgens mij is mijn prijs scherp genoeg, dus ik denk er aan om er echt een compleet pakket van te maken, met de 88cm Triax schotel zelf er dus ook bij.

Dit is meteen een goeie gelegenheid om te gaan upgraden qua techniek en grootte om de slecht-weer-reserve verder te verhogen, want met een gemotoriseerde opstelling ga ik straks naast de Astra1/2/3-Hotbird, ook nog een aantal satellieten kunnen ontvangen die, zéker bij slecht weer, hier niet meer voldoende doorprikken om met een 88cm offset-schoteltje te ontvangen.

Ik zou het liefste ook niet té groot gaan in formaat, maximaal 125cm, dus ik dacht aan een "Gregorian-schotel" om het maximum uit dat formaat te halen.

Welke goed verkrijgbare merken maken dit type schotels tegenwoordig, en aan welk budget moet ik denken?

Isabelle

aangepast door Gerard 76
onderwerptitel aangepast

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Geplaatst:

De multi-LNB-setup is uiteindelijk toch verkocht zonder de schotel zelf (wel nog even alles afhandelen), maar dat neemt niet weg dat mijn interesse voor een wat grotere schotel op "Gregorian"-principe me nog steeds aanspreekt.

Op het net vind ik eigenlijk niet zo snel wat, aangezien de vele webshopjes deze term massaal plakken op schotels à la WaveFrontier/-Field...

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:
Ik ken geen enkele gregorian schotel meer van deze maat,die nog geproduceerd wordt, voorheen was dat Delta Star.

Is idd. waar , maar er zijn er nog wel te vinden hoor.

Candisa , wij wonen niet ver van elkaar , dus stuur maar een PM voor info.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Volgens mij bedoelt hij dat je met wat uitkijken en wat geduld wel relatief eenvoudig een Gregorian op de tweedehandsmarkt vindt, niet?

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:

helaas, forumregels hé.... ;)

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

een Gregorian op de tweedehandsmarkt

Voor de 120 cm moet je wel zoeken naar een 2e hands, 90 cm zijn (nog wel) nieuw in doos leverbaar.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

helaas, forumregels hé.... ;)

Hoezo forumregels? Je mag toch gerust zeggen welke schotels dat zijn. Je hoeft toch niet te vermelden waar ze te koop zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...