Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb duo NLB op een schotel met motor. Twee kabels.

Op tuner A zit de rotor doorgeschakeld naar de NLB. Ingesteld enkelvoudig met rotor met henksat op vier satellieten. Dat werkt prima. De tweede tuner B is ingesteld op 2e kabel van motorgestuurde NLB. (ook gelijk aan A geprobeerd)

Beide kabels werken, met de signaalzoeker is op beide tuners signaal.

Ik heb een canaal digitaal kaart (met alleen Ned1, 2, en 3) in een CI module. Als ik alleen de kaart in de sleuf erboven doe, dan werkt het niet.

Zo kan ik prima naar vier satellieten kijken.

Echter, als ik opneem en naar een andere zender van dezelfde satelliet wil kijken, krijg ik geen beeld. Hij geeft aan dat tuner A bezet is met opnemen. Hoe kan ik bij tuner B komen om te kijken naar een andere zender???

Heb al van alles geprobeerd, ook gezocht op diverse forums, veel gevonden maar niet met dit probleem.

Wil kan mij de goede tip geven???

Bedankt! Peter.

Geplaatst:

Hallo

Ik weet het niet zeker maar zet de hele handel eens om

Dus wat je nu op tuner A hebt op tuner B zetten

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Geplaatst: (aangepast)

Met de CI module gaat het niet lukken.

Je moet je kaart onderstboven in de gleuf plaatsen.

Om je kaart te kunnen gebruiken, moet je een softcam installeren. CCcam zal direct werken. Een softcam kam meer dan 1 Programma verwerken.

Dolf

aangepast door Dolf

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

• Moderator
Geplaatst:

Dolf. je bedoelt dat een CI module maar 1 programma kan verwerken. Een softcam kan er meerdere tegelijk doen.

Voor wat betreft de foutmelding die je krijgt, het lijkt erop dat het image wat je hebt draaien op je vu tuner A wil gebruiken op het moment dat je wat anders wilt gaan kijken. Welk image heb je draaien in je box, omdat er in sommige images iets gedaan is aan de prioriteit van Tuners? Heb je voor Tuner B wel dezelfde satellieten opgegeven zodat je box ook weet dat je Tuner B zou kunnen gaan gebruiken om die satelliet te zien?

Kan je eens de tuner config hier neerzetten?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik heb de kabels van tuner A en B verwisseld en B ingesteld op de rotor.

Nu zie ik dat de ontvangst via B gaat. Opnemen Ned1 kan, maar niet meer kijken naar bijv Ned2. Wel BVD...(!) Zelfde resultaat dus.

Tweede tip: kaart onderste boven in de sleuf. Bij softcam gekozen voor CCcam. Nu ontvangt ie geen Ned1, 2 en 3 meer.

Moet ik dan misschien bij canaal digitaal een nieuwe HD kaart bestellen?

Verder snelle respons! Dank jullie.

Geplaatst:

Nog even uitgeprobeerd met vrije zenders bbc1,2,3,4. Met de rotor nog op tuner B.

Opnemen bbc1 en daarna kijken naar bbc2,3,4 dat gaat goed. Bij bbc 4 zie ik dat ie overschakelt naar tuner A.

Dan ligt het probleem dus toch in de kaart van canaal digitaal. Die werkt wel in de CI module, maar niet in de sleuf met CCcam.

Kan ik ergens zien of de softcam de kaart ziet?

• Moderator
Geplaatst:

blauwe toets, dan ppanels, Ccam panel, CCcam smartcardinfo, daar zou je moeten kunnen zien of je kaartje wordt herkend.Dat kaartje, is dat zo'n Oranje of zo'n zwarte? Als je zo'n zwarte hebt zul je die niet aan de praat krijgen met cccam 2.3.0, dan zul je even in menu/plugins cccam moeten verwijderen en dan een iets oudere CCcam moeten installeren.

Geplaatst:

Oké, bij smartcardinfo krijg ik het bericht: rc: cannot connect to remote host enz.

Het is een groen kaartje. Dan moet ik misschien wel een heel oude cccam ophalen?

Ik heb er al een paar geprobeerd, geen werkte.

• Moderator
Geplaatst:

Het klinkt alsof CCcam niet draait op je box. Kan je eens inloggen via telnet en dan vanaf de commandline /etc/init.d/softcam start <enter> doen om te kijken wat er dan gebeurt?

Geplaatst: (aangepast)

Hoera, hij doet het. CCcam 209. Neemt nu op en laat een andere zender zien.

Dank je wel Moderator. Bij ****** konden ze niet wat jij me laat zien. Great!

aangepast door wiz
"reclame" verwijderd
  • Moderator
Geplaatst:

goed om te lezen dat het nu werkt zoals het hoort.

Geplaatst:

Mooi dat het werkt, leuke hobby toch?

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...