Ga naar inhoud


Vu+Duo blijft "hangen" en alleen netstekker uit/in doet het (PLI-2.1 )


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Mijn Duo is gisterenavond eens "goed" blijven hangen!

Ik was op de duitse regionale zenders heen en weer aan het zappen (die vele "dritten"), toen ik bij het zappen plots een zwart beeld kreeg met geluid van WDR3 en onderaan de gewone info en links bovenaan twee draaiende tandwieltjes...

En zo bleef het zeker een 20' lang, de AB en toetsen op toestel volledig funktieloos!

Toen heb ik de netstekker uitgetrokken even gewacht en weer ingeschakeld, en alles liep normaal.

M'n vrouw beweert ook al meermaals zoiets gehad te hebben...

 

Nu weet ik niet hoe ik de versie van Open-Pli kan opvragen... dateert van begin NOV.

Is dit al verholpen in een recentere versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

u heeft meer geduld dan ik. 20 minuten wachten en dan de stekker eruit :)

 

Als je de openpli 2.0 versie draait dan kun je niet meer updaten met de afstandsbediening en gebruik je denk ik ook oudere drivers van VU aangezien er niet meer wordt ontwikkeld aan 2.0. Heb je het oude vertrouwde PLI start scherm of de mooie bergtoppen?

 

Indien je het oude start scherm ziet van pli zou je kunnen overwegen om 2.1 te flashen, overigens heb ik ook tot vorige week met de 2.0 versie gedraaid (en wel met de hand elke keer de vu drivers geupdate) en eigenlijk dit probleem niet gezien.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

In begin topic staat: Vu+Duo blijft "hangen" en alleen netstekker uit/in doet het (PLI-2.1 )

Ik draai een versie van begin nov, want enkele latere versies gaven internetconnect problemen...

Maar het ding hing compleet, en alle toetsenwaren geimobiliseerd: dood! :eek:

 

Ik zou graag een der laatste versies erin flashen, die wel werkt op internet... Misschien heeft U een datum van werkende versie, anders verlies je te veel tijd met het uittesten...

Bestaat CCcam 2.3 in USB versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je 2.1 draait, dan kan je die met je afstandsbediening toch gewoon updaten? menu dan setup, dan software management, software update. Ding updaten even rebooten en klaar.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam.tar gewoon op een stick zetten gaat ook via manual update. Of via tuxbox-commander kopieëren naar var/bin resp.var/etc(config) var/keys(softcam). Waarom geen Wlan stikkie??

Waarom niet uitgezet met de aan/uit knop?? :)

aangepast door kezza

Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5
Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2
VU-Solo - OpenPli 4
Amino AmiNET130M - FTTH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou niet van die wireless zaken, daarom geen wireless verbindingen...

Met die *.tar zaken heb ik geen ervaring, klinkt me zo ver weg en exotisch... (ben opgegroeid met MS-dos en TRS80)

De aan/uit knop op AB en toestel deden het niet, en de A/U achteraan vergde teveel caloriën... (toestel zit ingebouwd)

En het gekke is dat het geluid goed bleef werken???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik kom ook nog uit de goeie ouwe MS-DOS tijd. Je kocht toen een pc voor 1800 gulden en als je hem aanzette kwam er alleen maar C> te staan. :grin:

 

Dat je box regelmatig vastloopt kan ook te maken hebben met hitteontwikkeling. Ik begrijp dat je hem strak hebt ingebouwd. Hou er wel rekening mee dat, ondanks de ventilator, de box wel moet kunnen ventileren.

Vastlopers met Pli heb ik zelden en alleen maar als ik zelf zit te klooien. Als je Pli alleen gebruikt om tv te kijken is de box hartstikke stabiel.

 

Jammer dat de VU niet aan het netwerk hangt, volgens mij is dat juist z'n sterke punt.... ;)

Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5
Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2
VU-Solo - OpenPli 4
Amino AmiNET130M - FTTH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan,

 

Ook ik moest even wennen aan het updaten met een VU maar gisteren wederom opnieuw geïnstalleerd en het stelt eigenlijk niets voor.

Ga naar de Download pagina van OpenPLi (http://openpli.org/download/vuduo/) en kies daar de laatste USB versie, op dit moment OpenPLi-2.1-beta-vuduo-20111223_usb.zip

Zie de instructies voor de installatie (http://openpli.org/d...vuuno-or-vuduo/)

Als je dit exact volgt gaat de rest vanzelf.

 

Voordat je de installatie opnieuw uitvoert zou je kunnen overwegen om een back-up van jouw huidige configuratie te maken zodat je daarna niets meer hoeft te installeren maar ik zou je dit willen afraden want je neemt ook de eventuele fouten mee terug dit dit probleem hebben veroorzaakt.

Succes ermee.

 

Trouwens nog vergeten om aan toe te voegen.

Wat is er mis mee met een WiFi verbinding naar de VU?

Voordat ik een vaste UTP kabel naar mijn SAT ontvangers heb gelegd heb ik jaren een WiFi (WLAN) verbinding gebruikt en dat met veel plezier.

Niets meer handmatig updaten, een groot gemak en veilig mits goed geconfigureerd.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb als aanvulling betreffende wifi WLAN, de usb dongle die ik bij de Ultimo erbij kreeg geinstalleerd

300Mbit staat er op

de fritzbox 7340 zendt ook met 300Mbit

nul problemo op de Ultimo :D

zelfs HD film en of zenders streamen gaat prima

ciao

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...