Ga naar inhoud


[RE-4000][RE-8000][RE-9000] Nieuwe Octagon firmware: V1.09.94


Audioniek

Aanbevolen berichten


Voor de SF-1018 is V1.09.94-A er inmiddels ook. De release notes zijn uitgebreid met een melding over een verbeterde driver voor de kaartlezer/slots.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit er weer op, mijn USB aansluiting begint zo langzamerhand uit te lubberen, zo vaak wordt hij gebruikt.

Mijn ontvanger begon direct aan te geven, dat het dezelfde software is.

Bij de informatie heb ik wel gezien dat alleen de API versie gewijzigd is.

De rest is ongewijzigd.

Ik heb zo het sterke vermoeden, dat Octagon een verkeerde versie heeft uitgegeven.

Nou ja we zien wel, wat er nu weer gaat gebeuren.

 

Als je een Rebox hebt, dan hoef je je in ieder geval niet te vervelen en het hou je van de straat.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Rebox hebt, dan hoef je je in ieder geval niet te vervelen en het hou je van de straat.

 

we zullen het iets ruimer omschrijven :) 'fortisderivaat'

 

Ach ja, zo kan het een hobby blijven hé. Binnenkort op tv in 'mijn man heeft een hobby'. Straks ook eens zien of ik hem er op kan pleuren...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd naar de ervaringen, nog geen tijd genomen om de oude V94 erop te gooien, maar zal dit van het weekend eens gaan doen.... Te hopen dat deze stabieler is/word..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mensen ik heb de "A" versie een halve dag getest en het is h e l e m a a l niets.

Ik heb 2 vastlopers gehad, beide door een tijdje op een kanaal te kijken en daarna zappen.

 

Ondertussen heb ik een nieuwe MCas versie binnen (22-12) en die ga ik vandaag proberen.

Ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft, maar je weet maar nooit.

Nooit geschoten is altijd mis.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch wel dat het aan MCAS zou kunnen liggen of in elk geval aan de combinatie FW en MCAS.

CD heeft i.v.m. de cardsharingsaanpak de SECA3 kaarten inmiddels al aangepast naar revisie I4A.

Ik weet niet in hoeverre MCAS hierin meegaat want het is niet voor niets dat men bij OpenPLi voor mijn VU de CCCam versie van 2.2.1 naar 2.3.0 heeft aangepast.

Met mijn RE-8000 en Rebox FW 1.09.72 heb ik eigenlijk geen problemen maar deze ontvanger wordt nu ook niet meer zo intensief gebruikt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De test met de nieuwe MCas (22-12) loopt al een paar uur zonder problemen.

Deze versie is overigens (nog) niet aangekondigd en bestaat uitsluitend uit de Mcas file zelf.

Dus voor diegene die het ook wil proberen: in de root van de USB stick plaatsen als: plugin/bin/Mcas

Verwijder uit voorzorg eerst de oude Mcas versie. Coconut en Mclient gewoon laten staan.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch wel dat het aan MCAS zou kunnen liggen of in elk geval aan de combinatie FW en MCAS.

CD heeft i.v.m. de cardsharingsaanpak de SECA3 kaarten inmiddels al aangepast naar revisie I4A.

Ik weet niet in hoeverre MCAS hierin meegaat want het is niet voor niets dat men bij OpenPLi voor mijn VU de CCCam versie van 2.2.1 naar 2.3.0 heeft aangepast.

Met mijn RE-8000 en Rebox FW 1.09.72 heb ik eigenlijk geen problemen maar deze ontvanger wordt nu ook niet meer zo intensief gebruikt.

Ik heb met mijn TVV kaart ene MCAS nog geen problemen gezien, ook heb ik met 4 zenders tegelijk gekeken.. Dus vooralsnog gaat dit goed denk ik .. :)

Ik denk persoonlijk dat de stabiliteitsproblemen niet aan de MCAS plugin liggen.. De box loopt gewoon helemaal vast, dit lijkt me firmware gerelateerd. Als je echt problemen hebt met MCAS, dan krijg je een gecodeerde zender melding, maar dan lijkt het mij dat de Box niet helemaal vastloopt.. Hier heb ik dus nog wel eens helaas regelmatig last van..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog een foutje en ik kreeg vanavond een berichtje met het volgende:

  • Octagon veröffentlicht Update zum Update - neue Firmware

24.12.2011, 06:22 Uhr, rh Der im Nordschwarzwald ansässige Receiverhersteller Octagon hat auf seiner Homepage einen Tag nach Veröffentlichung einer neuen Firmware für die Modelle SF1008HD, SF1008SE HD und SF1018HD ein modifiziertes Update mit weiteren Korrekturen bereitgestellt.

 

Rest weggehaald, de download link bleek niet te kloppen, verwees naar de versie van 21-12 en niet naar deze OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_V10994_21.12.11.ird versie.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

vrees dat ik enkele versies terug naar beneden ga...

gisteren geprobeerd Merlin op te nemen op BBC; je kan al wel raden dat het misgelopen is...

 

alleen: keer ik terug naar 109.20/35 of ga ik nog verder terug...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een laatste update van de stand van zaken.

Ook de nieuwe Mcas geeft geen verbetering.

De ontvanger is weer 2 keer vastgelopen, (bevroren beeld).

Mcas heeft er dus niets mee te maken en doet zijn werk naar behoren.

 

We mogen nu wel constateren, dat de firmware versies 1.09.90, 94 en 95-A meer problemen hebben veroorzaakt, dan ze hebben opgelost.

Dit probleen raakt het pure kijkgenot en weegt niet op tegen wat cosmetische verbeteringen.

 

Jammer een gemiste kans, die het imago van deze ontvanger er niet beter op maakt.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opname was bij mij niet volledig mislukt.

Op de box zelf was er geen kijken naar. Steeds melding dat fileformat niet goed was en of ik wou wissen of herstellen...

Op pc; en met ts doctor te gebruiken, zonder problemen de stream kunnen weergeven...

 

zal tijdens de week wat testen, om te kijken of ik hetzelfde kan reproduceren...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja.. dan ga ik hem er nog maar niet opzetten :(

Je kunt beter de volgende versie afwachten, in de hoop dat die beter is.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...