Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds enige tijd naast mijn DM 7000's nu een DM8000 en een DM800. Een van de DM7000 had ik vroeger via een analoge tv kaart op mijn PC aangesloten (scart op de receiver en S-video op de Hauppage TV kaart). Ging prima, hield niet over. Bij Windows 7 en veul geheugen kreeg ik lip-sync problemen, maar er was beeld!

De DM8000 heb heb ik via HDMI-poort van de TV aangesloten (werkt prima). De DM800 kan ik ook weer via S-video (of composite) aansluiten op mijn analoge TV kaart in de PC. Maar er moet toch wel een intelligentere manier bestaan. Ik heb toch niet voor niets een HDMI uitgang op de DM800? Waar kan ik die op de PC insteken? Een digitale TV-kaart? Bestaan die voor zo iets simpels? Ik heb dus geen kaart nodig waar smartcards inkunnen (dat kan al in de DM), maar puur het digitale signaal doorgeven.

Ik weet dat waarschijnlijk het antwoord voor de hand ligt, maar toch .............

Ik zoek een digitale TV kaart die via een HDMI ingang het signaal van mijn DM800 op mijn mijn PC monitor weergeeft (via een stukje software)

Weet iemand of dit er is en hoe het heet?

Dank en groet

Fidel

Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000

Geplaatst:

Ik ben niet helemaal thuis in de Dreambox wereld, maar volgens mij kan dat heel simpel door via je netwerk in te loggen op je ontvanger... (mits de dreambox verbonden is met je netwerk natuurlijk).

Mocht blijken dat dit zo is lijkt het me verstandig om dit topic te verplaatsen naar de Dreambox hoek...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Zoals winwiz zegt kan je gewoon beelden van de dreambox naar de pc streamen.

Surf naar het ip adres van de dreambox eg http://192.168.1.x

Login: root

WW: dreambox

Je komt op de web interface.

Zoek de zender die wil streamen en klik met rechtermuisknop op het kleine tv'tje (zie bijlage)

Kies voor "Download gekoppeld bestand"

Er wordt een .m3u bestandje gedownload.

Open dat bestand met VLC player en kijken maar.

Zo kan je in een map een lijst aanleggen met tv zenders die je wil bekijken en je hoeft dan niet steeds via de web interface te gaan.

Als je netwerk ok is is streamen van HD zenders geen enkel probleem.

post-31179-0-95805100-1324508097_thumb.png

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

@uniden, dat klopt, maar dan moet je steeds via de web interface en moet je ook nog firefox en vlc plugin installeren indien je die niet hebt.

Mijn methode moet je slecht 1 keer doen per zender die je wil bekijken.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

ben ik met je eens puch maar als je de webtv interface gebruikt heb je gelijk een pulldown menu met je kanalenlijst, this maar wat je prettiger vind werken:-)

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Geplaatst:

Los van de titel van dit bericht, ben ik blijkbaar onduidelijk geweest. Ik weet dat je via een webinterface bij de dreambox komt. Ik moet dan alleen per zender het icoontje aanklikken en dan kan via VLC beeldvullend kijken.

Het ging mij erom of er een digitale TV kaart bestond, waarmee ik mijn PC in een TV 'omtover' en ik dus mijn afstandbediening kan gebruiken. Het liefst een digitale TV Kaart met HDMI ingang.

De vraag is/was of zoiets bestaat.

Fidel

Geplaatst:

Zoek maar eens op AVerMedia AVerTV CaptureHD – H727

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Verrek! Als ik de spec's lees, dan is dit ongeveer wat ik zoek. De 'output' van mij Dreamboxen [800 en 8000] rechtstreek - digitaal - op mijn (computer)beeldscherm

Hartelijk dank. Ik laat weten hoe het 'afloopt'

Dank

Fidel

Geplaatst:

Nou we zijn benieuwd!

• 3 weken later...
Geplaatst:

Stuk Hardware gekocht (H727 Avermedia), geplaatst in PC en 'noppes'

Je krijgt bij de kaart een habel met een HDMI uitgang en een stuk of 10 mogelijke ingangen (S-videom, Composite, etc). Dat is uiteraard niet wat ik wilde en heb dus met een gewone HDMI kabel verbinding gelegd tussen DM800 (hdmi) en de H727 (hdmi)

Driver en applicatie geinstalleerd (windows7, x64). Applicatie 'vind' de kaart, maar bij een kanalenzoek op alle frequenties vind ie geen enkel signaal.

Laatste driver-versie gedownload bij Avermedia: helpt niets. DM800 staat nietjes op HDMI-uitgang geconfigureerd.

Toen heb ik dat 'rare' kabeltje geprobeerd. Via de scart-uitgang van de DM800 een S-video verbinding te maken met de H727. Ik weet zeker dat ik daar signaal op heb, want via een analoog kaartje kijk ik via diezelfde scart-uitgang. Ook geen resultaat.

M.a.w. het ligt niet aan de DM800 (die geeft beeld via scart). M.a.w. het is dat 'rare' kaartje. Maar als de applicatie de kaart ziet en de laatste driver is geinstaleerd, dan ben ik een beetje de weg kwijt.\

Iemand nog een idee?

Fidel

• 2 weken later...
  • Moderator
Geplaatst:

Is een hdmi switch niet eigenlijk wat je wilt? Je wilt toch tv kijken op je pc monitor?mini_HDMI_1.3_3_naar_1_switch.jpg

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Van mijn PC [de video kaart] gaat een HDMI kabel naar mijn monitor. Kan ik deze switch daartussen stoppen en de DM daarbij pluggen? Ik kan me dat niet voorstellen, want dan heeft de monitor twee onafhankelijk inputs?

Zie ik iets verkeerd?

Fidel

• Moderator
Geplaatst:

Als je of met je pc aan de slag wil, of tv wilt kijken, dan kan je met een hdmi switch schakelen tussen beide bronnen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen