Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal.

ik heb sindskort een vu duo.

nu is het zo dat ik die in de modem heb geplugt en nu kan iedereen bij ons die op het netwerk zit mijn vu zien.

en je kan ook zo op het icoon klikken, vu duo en dan kom je bij hard disk en root zeg maar. en als je daar op klikt kun je zo bij alle bestanden.

nu wil ik eigenlijk een wacht woordbeveiliging dat als je op vu klikt je niet verder kan mits je een wachtwoord hebt.

hoe kan ik dat versieren.

Geplaatst:

gebruik dcc en maak verbinding met je vu kies nu telnet klik op enter van je pc en schrijf nu passwd je kunt nu een ander paswoord kiezen tot 8 tekenes

druk weer op enter en tik de zelfde 8 tekenes weer in nu staat er als het goed is passwd changed.

controlleer dit door even met dcc te reconecten als het goed is en je kiest nu ftp is het veld leeg.

probeer nu opnieuw met root en je nieuwe paswoord en zie bij ftp werkt alles weer.

suc6

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

• Moderator
Geplaatst:

is er niemand die mij kan helpen.

Jawel hoor, maar sommigen hier hebben een baan en ook nog een gezin, en zitten niet 24 uur online :D

De truc zit hem in het bestandje /etc/samba/smb.conf.

In dit bestand staat de configuratie van de samba server (zeg maar de "windows server emulator" van je box).

Aangezien ik zelf niet zo'n voorstander ben van het zo maar sharen van de config directory en de harddisk van mijn vu box heb ik de hele samba server op de mijne uit geschakeld.

Als je gebruikers een password wilt laten gebruiken zul je eerst die gebruikers moeten aanmaken op je vu box, en dan in de config van je samba server aangeven dat gebruikers moeten inloggen alvorens ze ergens bij willen.

Wat het eenvoudigste is is een # voor de share /etc/ zetten zodat je config van je box niet zo maar te browsen is vanaf een windows pc. Je harddisk waar je opnames staan kan niet zo gek veel kwaad denk ik en kan wel handig zijn als een gebruiker een opname wil kopieren.

Doordat ik geen samba server meer heb draaien op mijn box heb ik hier ook geen smb.conf meer zoals deze standaard in de box zit, ik kijk even op mijn test boxje die de stock vu software draait.

[global]

load printers = no

guest account = root

log file = /tmp/smb.log

log level = 1

security = share

server string = Vuplus %h network services

workgroup = Vuplus

netbios name = %h

case sensitive=yes

preserve case=yes

short preserve case=yes

socket options = TCP_NODELAY

preferred master = no ; these stop the machine being master browser, which means that it doesn't waste time there.

unix extensions = no

[Configuration]

comment = Configuration files - take care!

path = /var

wide links = yes

read only = no

public = yes

guest ok = yes

[Harddisk]

comment = The harddisk

path = /hdd

wide links = yes

read only = no

public = yes

guest ok = yes

De rood gemarkeerde items zou je een # voor kunnen zetten en dan je box even herstarten of /etc/init.d/samba restart doen (samba server herstarten) en dan is alleen je harddisk nog te vinden. Dat is minder werk dan alle gebruikers voorzien van een password en afdwingen dat je een password moet invullen.

Overigens zie ik dat in deze config het statement "guest ok = yes" staat bij de configuration share, dat zou je ook gewoon op "guest ok = no" kunnen zetten dan zou dat er ook voor moeten zorgen dat je niet zo maar op die share kan.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik weet niet of dit in alle images zit, maar in OpenPli zit er een plugin die je kan installeren om het root wachtwoord te wijzigen.

Menu => applicaties => Groene knop => Systeem plugins of extentions, ik weet niet meer precies waar hij onder zit.

Deze komt dan onderaan in menu => instellingen = Systeem te staan.

Via de ab kan je een nieuw wachtwoord in geven.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

hallo puch.

ik heb dat nu in mijn applicaties zitten.

maar ik weet niet wat er gebeurd als ik dat doe.

het gaat er mij om dat mijn vu niet door iedereen te benaderen is.

we hebben hier een netwerk dat word gebruikt door meerdere gebruikers.

en als je nu in het netwerkcentrum kijkt staat de vu duo ertussen,en klik je erop ben je binnen en dat wil ik niet.

abracadabra haha.

Geplaatst:

Soms kan het wel handig zijn om er vanaf je netwerk op te kunnen, je kunt alles vanaf de box delen, ook opgenomen bestanden streamen enz. Nadeel is idd wel dat je ook in de root kan. Was wel ff makkelijk om de nieuwe CCcam in de tmp map te zetten, maar dat komt bijna nooit voor, dus....... Ik zou gaan voor een wachtwoord erop.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Geplaatst:

hallo puch.

ik heb dat nu in mijn applicaties zitten.

maar ik weet niet wat er gebeurd als ik dat doe.

het gaat er mij om dat mijn vu niet door iedereen te benaderen is.

we hebben hier een netwerk dat word gebruikt door meerdere gebruikers.

en als je nu in het netwerkcentrum kijkt staat de vu duo ertussen,en klik je erop ben je binnen en dat wil ik niet.

abracadabra haha.

Standaard heeft de Vu+ geen wachtwoord.

Dus via die plugin kan je een wachtwoord opgeven van max 8 karakters.

Als je dan via het netwerk naar de Vu+ gaat moet je eerst dat wachtwoord opgeven voor je verbinding kan maken.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

hallo.nauw ik heb dat via de plugin gedaan maar.

je kan hem nog gewoon benaderen.

ik zit met mijn laptop draadloos op het netwerk maar bij het netwerkcentrum klik op vu duo en hopla root en hardisk.op root klikken en daar komen de mappen aan.haha.

ben al druk met dat samba gebeuren aan het lezen maar pff.

Geplaatst: (aangepast)

Idd, nu je het zegt, je kan hem nog benaderen zonder ww in te geven.

1. smb.conf: security = USER

2. SWAT installeren.

3. Box herstarten

4. Browser: ip_van_vu:901

5. Root als Samba-User toevoegen, zie bijlage

(tipje van exilschwaelmer vuplus-support)

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...