Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat mijn gemini fw veroudert is wil ik deze upgraden maar dan wil ik open pli opzetten. Ik heb de procedure gevolgd, dm uitzetten, aanzetten, knop indrukken en ip adres in mijn windows pc zetten. De nfi file aanklikken en dan flashen, er gebeurt echter niets noppes ook na talloze keren niet. Is mijn bootloader te oud ? is van 2009 ? of mis ik iets.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

ik heb een pc met ie daar lukt het niet mee en ik heb een mac maar daar lukt het ook niet mee. In het verleden heb ik via de pc mijn gemini erop gezet en dat ging toen goed maar is inmiddels 1,5 jaar geleden.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Raar maar waar, ik heb onlangs weer eens gemerkt, dat mijn Linux ontvanger, met een Linux laptop en verschillende webbrowsers, niet te flashen is. Om mijn Linux ontvanger te flaschen, moest ik toch weer dat vervelende Windows gebruiken...

Dat verzin je toch niet!!!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

zodra ik terug ben van vakantie zal ik dit proberen. Ik hoop dat het dan lukt.

Ik heb mijn dm7025+ zeker 1,5 jaar geleden geflashed en daarna niet meer. Met dezelfde pc probeer ik het nu weer en dan krijg ik geen contact meer. Nogmaals volgende week probeer ik opnieuw, open pli moet er toch zeker op.

Alfred

Geplaatst:

de dream box second stage file geprobeerd te flashen maar er is 0,0 contact via de lan met de dm7025+. Ik ga maar opzoek naar een andere mogelijkhedi, wellicht via rs 232 poort of is er nog een andere mogelijkheid via een ftp programma ?

Alfred

Geplaatst:

inmiddels via dcc de boatloader erop gezet en geactiveerd dus de 83 r0a staat er nu op maar het probleem blijft. Kan ik via dcc de open pli fw erop zetten ? Heb dit al geprobeerd met dcc maar de db herkent de file niet.

Alfred

Geplaatst: (aangepast)

alfred ik heb het zelfde probleem nu maar weer GP er opgezet en die boat ik zo .heb het alleen met open pli ,en heb het met zowel de 800hd als de nieuwe 800hd se

aangepast door molenaar
Geplaatst:

vandaag beide versies geprobeerd maar geen enkel contact via de lan met de dm. Ik heb de fire walls uitgezet op mijn windows pc, ip adres ingegeven wat in het display van de db staat, het vast ip adres van de db welke anders is ingegeven maar geen contact, er gebeurt niets noppes.

Inmiddels mijn laptop aangesloten en via rs232 en dream up verbinding gezocht, dan krijg ik de melding is not a valid integer value. Ik begin de moed nu te verliezen.

Alfred

Geplaatst:

nog een nabrander, heb dreamset even geinstalleerd, ingesteld en binnen 3 minuten keurig de zenderlijsten eruit gehaald. engima 2 versie 4, ip adressen ingegeven en direct contact met de db. Ik zie wel dat er nog steeds een oude boatloader actief is, versie 074 terwijl ik via ftp prgramma versie 083 erop had gezet en via de db had geinstalleerd ?

Alfred

Geplaatst:

nog een nabrander, heb dreamset even geinstalleerd, ingesteld en binnen 3 minuten keurig de zenderlijsten eruit gehaald. engima 2 versie 4

Bij een DM7025 zou dat engima 2 versie 3 (7025) moeten zijn maar dit terzijde

Heb je al met de laatste DMM image al geprobeerd te flashen?

experimental-dm7025_20111023.nfi

Als het nog niet lukt probeer dan ook eens met een oudere versie van DreamUp

Geplaatst:

dreamset gaf aan dat het 2 versie 4 was, ik had hem op 3 staan.

Ik ga uiteraard de experimental versie proberen te flashen maar het probleem is dat ik geen enkele verbinding met de db krijg, ik heb op 3 manieren geprobeerd maar geen enkel contact. Via dcc heb ik de boatloader op de db gezet maar bij het installeren via install manager geeft hij aan dat het niet gelukt is. Dit heb ik met de laatste versie van cccam ook gedaan maar hetzelfde resultaat.

Helpt het als ik de db volledig reset naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw probeer de db te flashen via de LAN. Ik kom er anders niet meer uit.

Alfred

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Hallo Alfred,

Is het inmiddels gelukt?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb jij de box gereset naar de originele instellingen?

Voordat ik alle instellingen verkl* wil ik wel zeker weten dat e.e.a. werkt.

Geen zin om weet ik hoelang zonder tv te moeten zitten.

Specs mijn dreambox:

7025

bootloader 79

Image: LT 6,5

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...