Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
Vanvond gaat natuurlijk de hele club azbox 'hooligans' weer over me heenvallen en het zal dan ook allemaal wel weer aan de reviewer liggen ;)

Nope de "club azbox hooligans" is verstandiger geworden en reageerd niet meer op s4a reviews.

p.s provocaties helpen niet

.

aangepast door D_liver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

• Beheerder
Geplaatst:

Je bedoeld dat ze door een zeker iemand goed geïnstrueerd zijn ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

Ik neem aan dat je dezelfde problemen hebt vastgesteld omdat je in tegenstelling tot gisterenmiddag plotseling weer bijzonder stil bent als het op het maken van zinvolle bijdragen aankomt.

Ik begrijp het als de distributeur van het product je een spreekverbod op wil leggen, maar ik begrijp niet dat je jezelf daar wat van aantrekt. Er zullen wel commerciële belangen spelen.

Het gaat hier immers (wat mij betreft) om de correcte werking van een product en niet om de commerciële belangen van de leverancier of fabrikant.

In plaats van het door de distributeur onder de mat vegen van problemen, zou het hem sieren als er eens fatsoenlijk aan verbetering gewerkt wordt en als dat niet lukt, problemen minimaal erkend worden.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het surf filmpje even via de download link op m'n Synalogy NAS gezet en afgespeeld met de Me.

Gisteren toevallig spAZe millennium1.2 op de Me gezet, om te kijken of die net zo goed werkt als de OpenRSI-OpenPLi

En ja hoor, geen enkel probleem natuurlijk, speelt gewoon af.

Misschien komt dat omdat ik zo slim ben, maar ik denk dat het ergens anders door komt.

Het is toch vreemd dat bij mij (tot nu toe) alle files zonder problemen worden afgespeeld: MKV, AVI, DIVX, ISO en nog een paar meer, terwijl het bij Michel maar niet wil lukken. Dan klopt er toch gewoon iets niet, want ik ben geen tovenaar.

• Like 1

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Geplaatst:

Ik heb geen spreekverbod ( hoe kom je erop )

De enigste "problemen" die je nu gemeld hebt is dat er 2 filmpjes niet afspelen via je netwerk share met nfs

Maw een re-review van nul komma nul waarde.

Het enigste wat je wel vermeld is eventuele commerciele belangen? spreekverbod? en de distrubiteur zwart maken.

Zelf gebruik ik de ME tot volle tevredenheid met een interne hdd en een externe usb hdd, als je nu een volledige re-review had gemaakt had ik misschien die filmpjes wel ff getest nu vindt ik het de moeite niet.

Misschien een andere "hooligan"

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

• Beheerder
Geplaatst:

Ik heb een readynas pro en zowel via NFS als SAMBA werkt het niet.

Ik ga nu de filmpjes naar de HDD in de Me kopiëren en nogmaals testen.

FEIT is dat geen enkele andere box met exact dezelfde NAS, exact dezelfde shares, exact dezelfde netwerk verbinding en exact dezelfde netwerk kabel hier problemen mee heeft. Het werkt alleen met de Me niet.

Als ik jullie moet geloven kan het dus alleen een exemplarisch probleem zijn en dat zou dan betekenen dat dus al de tweede Me vanaf levering niet in orde zou zijn. Daar geloof ik niet in.

Mvg,

Michel

• Beheerder
Geplaatst:

Kopiëren van NAS (via een PC) naar de harddisk in de Me gaat met een kleine 8MB (MEGABYTE) per seconde, dus de netwerkverbinding kan het niet zijn.

Ook vanaf de interne harddisk gaat het gewoon fout. Ik heb er maar even een filmpje van gemaakt, anders wordt je weer voor gek verklaard.

http://youtu.be/KUrqk2sH27o

Mvg,

Michel

• Beheerder
Geplaatst:
  Op 12-6-2012 om 08:25, D_liver zei:

De enigste "problemen" die je nu gemeld hebt is dat er 2 filmpjes niet afspelen via je netwerk share met nfs

Maw een re-review van nul komma nul waarde.

Misschien moet jij de review nog maar eens opnieuw lezen dan. Ik heb alleen een 'hertestje' gedaan omdat er nu (6 maanden later) nieuwe software zou zijn waarmee alles veel beter zou werken.

Nou, de Aztrino firmware is de moeite van het testen niet waard. Daar is nauwelijks iets in veranderd, behalve het versienummer ;)

Ik kan dus alleen maar kijken naar vage firm software, niet afkomstig van de fabrikant, ofwel OpenRSI.

Als ik die vervolgens op de box zet (exact volgens aanwijzingen op de OpenRSI website) en bij het eerste beste 'hertesten' van één van de problemen van 6 maanden geleden de boel keer op keer hopeloos vastloopt, is verder testen niet of nauwelijks de moeite waard.

Hij speelt niet '2 filmpjes' niet. Hij speelt er van de 3 geteste bestanden 3 niet, terwijl die op IEDERE andere enigma II HD receiver probleemloos afspelen.

Iedere enigma II receiver van 225 euro doet het beter dan deze Azbox Me, dus waarom zou je een Me willen kopen?

Verder gewoon de koppen in het zand steken. Dat werkt bij jullie namelijk wel goed ;)

Ik zal toevallig dat een andere Nederlandse site dat ding ook getest heeft. Conclusie: Diverse media speelt ie niet af, tuner niet erg gevoelig, aztrino firmware niet geschikt voor normale gebruiker, box niet stabiel en loopt vaak vast.

Voor de duidelijkheid: Xenobyt3 is de zoon van de persoon die mij talloze keren ernstig gestalkt en bedreigd heeft (Brombeer), de/een zakelijk partner van de distributeur en de persoon die de Azbox verkoopdemonstraties host. Dat relativeert de boel dan weer een beetje :D

Mvg,

Michel

• Beheerder
Geplaatst:

Je zit er wel wat verder in dat je hier doet geloven.

Ik durf er eerlijk voor uit te komen dat ik een hekel heb aan de distributeur van de Azbox. Echter wel pas NADAT ik ben begonnen aan deze review, die hij naar mijn mening vanaf het begin af aan heeft proberen te saboteren en beïnvloeden. Ook op hele vervelende manieren, waaronder allerlei schofferingen via derden en via websites.

Had hij zich gewoon normaal gedragen was er niets aan de hand geweest. Dat ik een hekel heb aan die vent, wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan het product. Dat heb ik volledig onafhankelijk getest, dat heeft iemand anders anders ook nog eens volledig onbevlogen gedaan en onze bevindingen hebben we samengevoegd in een review.

Zo zijn hier ook diverse andere kritische reviews gemaakt van andere merken receivers die allen naar mijn mening uitsluitend op kwaliteiten en mankementen beoordeeld zijn. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat er uitsluitend naar de hardware en software is gekeken en niet naar allerlei 'randverschijnselen'.

Ik heb daarnaast 0,0 commercieel of privé belang bij welk merk of welk (satelliet TV producten verkopend) bedrijf dan ook.

Wij reviewen immers het product zelf en niet de 'eikel' of de 'vriend' die er achter zit. Dat soort uitlatingen worden echter door een overwegend zeer commerciële en soms zelfs ronduit asociale azbox aanhang wel steeds ontlokt. Daar kan ik dan weer niets aan doen.

Als wij de Azbox testen en er zijn punten van kritiek (en die zijn er wel degelijk) wordt dat afgedaan als een partijdige review. Als jullie dat graag zo willen zien, prima. Ik weet beter.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Ik heb me de hele tijd schuil gehouden, omdat ik de eigenaardigheid heb mij nog wel eens met volharding ergens in te mengen en mij dan volledig laat gaan.

Maar Xenobyte is eindelijk iemand die de spijker op zijn kop slaat.

Het was mij in het filmpje al opgevallen dat Michel het MKV bestand afspeelt met de Opnamespeler.

Het afspelen van een MKV bestand met een Opnamespeler is natuurlijk niet de juiste manier.

Probeer daarvoor het Mediacenter.

Zorlith

• Like 1
  • Beheerder
Geplaatst:

Via de mediaplayer doen ze het wel alle 3, maar alles behalve soepel.

Het duurt afhankelijk van welke van de 3 bestanden die ik afspeel zeker 15 tot 35 seconden voordat er iets gebeurt.

Ook gaat spoelen heel erg moeizaam. Vooruit gaat nog, al duurt het meestal minimaal 4 a 5 seconden voordat je weer bewegend beeld hebt, maar terug spoelen gaat soms helemaal fout en moet je op play en pauze drukken voordat er weer iets gebeurt.

Als ik dat dan even vergelijk met de Unibox HD1 een goedkoop Broadcom ontvangertje dat ik hier ook heb staan, ook voorzien enigma II, gaat dat echt vele malen soepeler. Play = direct afspelen en skippen of spoelen reageert direct.

Het is simpelweg nog alles behalve OK, maar we zijn wel al 6 maanden verder. Vind je het dan goed als ik zeg dat ik daar geen vertrouwen in heb?

Mvg,

Michel

• Beheerder
Geplaatst:

Zorlith, OpenRSI is één op één OpenPLi en daar werkt dat nu eenmaal zo. Afspelen met die mediaplayer is niet te harden.

Pli heeft dan nu juist zo gemaakt omdat het veel beter en eenvoudiger werkt. Met de Media player gaat het ook alles behalve goed en soepel.

• Beheerder
Geplaatst:
Tja dan zit er voor jou niets anders op dan lekker gebruik te maken van de Unibox.

Waarom al die stress terwijl je een betere box hebt? Je hebt maar 1 hart, wees er zuinig op.

Tja, omdat we hier reviews schrijven en dus de sat4all leden willen laten weten wat volgens ons deugt en wat niet deugt. De Azbox Me deugt na de review en de follow-up 6 maanden later nog steeds niet. Dat blijkt wel.

Zie filmpje:

[media=]http://youtu.be/E_fDYAKl82A[/media]

Overigens, niet alleen de Unibox, maar ook De door ons geteste Dreamboxen, VU+, Gigablue en Clarke Tech enigma II receivers presteren beter want die spelen dezelfde bestanden uitstekend en zonder horten en stoten.

Dat is een simpel feit. Ik kan er niet meer en niet minder van maken.

....Dat komt ook wat productiever over dan hier gaan klagen

Ik klaag ook niet. Ik deel mijn bevindingen zodat anderen daar hun voordeel mee kunnen doen in hun overweging tot aanschaf van een nieuw product.

Ik ga er een punt achter zetten. De Azbox Me heeft genoeg tijd opgeslokt. Ik raad m ten zeerste af. Wat iedereen daar mee doet moet hij dan zelf maar weten.

Geplaatst:

Jouw perseptie van tijd verbaasd mij wel.

Waar jij 4 seconden telt, tel ik er in jouw filmpje 2.

Voor wat het waard is: Je hebt mij niet overtuigd.

Ik speel dezelfde filmpjes af. :)

Voor degene die het geteste filmpje van een andere bron wil zien, laat het maar weten.

Ik plaats het dan wel, maar nu heeft voetbal kijken even mijn priotiteit. :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...