Bartsat Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 dag iedereen, ik heb al even het forum wat afgeschuimd om wat bij te leren, maar het is blijkbaar nog niet voldoende. Ik heb een tijd geleden een huis gekocht en daar hing een schotel aan (en kabels waren in het huis getrokken). De echtgenote van de vorige bewoner was van rusland/ukraiene/..-afkomstig, de schotel zou daarom er gehangen hebben (en kanalen van daarginds ontvangen hebben). gisteren ben ik mijn mobistar starpack gaan halen. en nu wil ik dit graag met de huidige config laten werken. kan iemand mij helpen of dit gaat lukken? en beschrijven wat ik heb (ik heb fotos genomen). de schotel staat zo ongeveer zoals ik die zou zetten (volgens dishpointer.com) ik gok toch dat ik astra1 en 3 zou moeten ontvangen. mijn vragen: -kan iemand mij uitleggen wat al die kabelkes doen aan mijn schotel (er komen er zoveel uit de lnb's en zoveel switchen). -er komen 8 kabels het huis uit en er gaan er 7 in een swicht (ik denk toch dat er 7 hangen). -kan ik (in mijn salon waar mijn enige tv toestel op dit moment staat) het coax-kabeltje gewoon in de mobistar-box duwen? -ik heb maar 1 coax-kabeltje in de salon, dit is voldoende om te kijken? het 2e dient om te kunnen kijken EN opnemen tegelijk?
Bartsat Geplaatst: 23 december 2011 Auteur Geplaatst: 23 december 2011 (aangepast) update: ik krijg op dit moment beeld. een heel aantal kanalen, ook enkele HD kanalen. de vlaamse HD kanalen heb ik nog niet (een, canvas, VTM). De SD-broertjes ervan die kan ik wel te zien krijgen, maar die haperen en heb ik digitale storing op (idem 2be en VT4). ik heb een 2e kabeltje gevonden achter de tv, en nu zitten er 2 in, maar kan momenteel niet opnemen en iets anders zien (is niet erg). de config van de mobistar box zegt wel dat ik niet goed afgestemd ben (signaal zit op minimum). morgen als het licht is, eens op de ladder kruipen. Kan iemand (aan de hand van de lijst van kanalen die ik kan ontvangen) zien waarop ik afgestemd ben en waarop niet? 23 december 2011 aangepast door Bartsat
Rogge Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Volgens mij zit je met een opstelling 13-19.2-23.5-28.2 east. Wanneer je voor de schotel staat (dwz met de LNB-koppen naar je toe gericht) is de meest linkse die voor 13 east, de tweede linkse voor 19.2 enz. Vraag is natuurlijk hoe de 4/1 multi-switchen geconfigureerd zijn. Daarvoor zul je de draden van de LNB moeten volgen naar de switch, het regenkapje naar beneden trekken en de nummers opschrijven. Dat je er met de Mobistar-box zult mee kunnen kijken is een andere vraag. Ik ben één jaar Mobistar-TV klant geweest, en laat dat nu juist één van de redenen zijn waarom ik deze aanbieder heb buitengekieperd. De afstellingen van de schotel kan natuurlijk niet meer 100 procent juist staan. In welke omgeving woon je ? Mutant HD 51K Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier 28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax. Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1
Bartsat Geplaatst: 24 december 2011 Auteur Geplaatst: 24 december 2011 (aangepast) Volgens mij zit je met een opstelling 13-19.2-23.5-28.2 east.Wanneer je voor de schotel staat (dwz met de LNB-koppen naar je toe gericht) is de meest linkse die voor 13 east, de tweede linkse voor 19.2 enz. ik zal dus eens de lnbs lichtjes opschuiven en kijken of ik op astra3 ook beeld krijg - de 2 middenste LNBs zouden dus voor mij interessant moeten zijn. Dat je er met de Mobistar-box zult mee kunnen kijken is een andere vraag. als ik gewoon astra1 en 3 kan kijken is het lang goed voor mij. maar ik heb geen zin om in die kabelboel te prutsen. ik laat het liever allemaal zoals het is. De afstellingen van de schotel kan natuurlijk niet meer 100 procent juist staan. die indruk heb ik, soms is signaal ok van astra1, soms niet (de balkjes op mn scherm) In welke omgeving woon je ? in belgie, omgeving diest 24 december 2011 aangepast door Bartsat
Bartsat Geplaatst: 24 december 2011 Auteur Geplaatst: 24 december 2011 (aangepast) volgende update: na een uurtje op mn dak zitten (en er af en toe af schuiven), blijkt dat de meest linkse de 19,2 is. (kijk foto'tje om te zien of mijn en jouw linkse hetzelfde is - die met de rode pijl aan die geeft signaal volgens mobistarbox op 19,2E) moet ik voor 23,5E dan meer naar buiten (waar plaats is) of moet het een van die andere koppen zijn? 24 december 2011 aangepast door Bartsat
cookie monster Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 ande re vooorbeelden: http://img488.imageshack.us/img488/5738/satimg200604060004beschriftet1.jpg http://img488.imageshack.us/img488/9974/satimg200604060009beschriftet8.jpg http://img488.imageshack.us/img488/2993/satimg200604060007beschriftet1.jpg http://img439.imageshack.us/img439/1681/dsc02350klein6fc.jpg C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Rogge Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 (aangepast) Als de meest linkse idd die voor 19.2 east is, dan zul je heel de schotel een beetje moeten verdraaien naar het oosten. De andere 3 LNB's staan nu immers uitgericht op meer westelijke posities (op bv 16 , 13 en 9 east). Wanneer je dan met de meest linkse signaal hebt op 23.5, dan kan je de tweede linkse op de rail lichtjes verschuiven tot je signaal hebt op 19.2. Het lijkt niet simpel, maar eenmaal je wat bezig bent, ben je er zo mee weg. 26 december 2011 aangepast door Rogge Mutant HD 51K Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier 28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax. Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1
Bartsat Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Geplaatst: 27 december 2011 (aangepast) Als de meest linkse idd die voor 19.2 east is, dan zul je heel de schotel een beetje moeten verdraaien naar het oosten. De andere 3 LNB's staan nu immers uitgericht op meer westelijke posities (op bv 16 , 13 en 9 east). Wanneer je dan met de meest linkse signaal hebt op 23.5, dan kan je de tweede linkse op de rail lichtjes verschuiven tot je signaal hebt op 19.2. Het lijkt niet simpel, maar eenmaal je wat bezig bent, ben je er zo mee weg. heb dat geprobeerd, maar voorlopig zonder succes.. ik probeer eens opnieuw als ik niet alleen ben (kan iemand tegelijk naar de ontvangst op de tv kijken). bij dat abbonement van mobistar zit een installatie (uitgevoerd door een installateur) in begrepen, maar heb wat schrik dat die man de schotel ergens hangt waar het hem gemakkelijk lijkt (en niet waar die nu hangt, mooi uit mijn zicht). en dat die de monoblock van mobistar zelve gaat gebruiken (of is die hoogstaand van kwalitiet - ik heb nu invertro black pro 8outputs 40mm denkik. wie weet hangt hij de (kleinere) schotel van mobistar zelf ook ergens op (heb ik er 2 en moet ik de huidige afbreken) heeft iemand die installateur al laten komen kijken naar zijn bestaande schotel? 27 december 2011 aangepast door Bartsat
Rogge Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 Neen, ik installeer alles zelf - zo weet je hoe alles staat hé ! Probleem bij uw schotelopstelling is dat er een DiSEqC switch 4/1 tussenstaat waar je de juiste configuratie ook in uw box moet zetten. En mijn ondervinding met de mobistar-box is dat deze vooraf al geconfigureerd is, zonder dat je die kon veranderen ! Mutant HD 51K Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier 28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax. Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1
Bartsat Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Geplaatst: 27 december 2011 Neen, ik installeer alles zelf - zo weet je hoe alles staat hé ! Probleem bij uw schotelopstelling is dat er een DiSEqC switch 4/1 tussenstaat waar je de juiste configuratie ook in uw box moet zetten. En mijn ondervinding met de mobistar-box is dat deze vooraf al geconfigureerd is, zonder dat je die kon veranderen ! zeker van? mij lijkt het dat dit wel mogelijk is (zie fotos van de decoder zijn instellingen)
sattv4iedereen Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 de installateur zal hoogstwaarschijnlijk de meegeleverde schotel plaatsen.ik vraag mij ook af,hoeveel verstand hij ervan heeft.ook moet je bijbetalen als hij langer dan een bepaalde tijd bij je is?vraag misschien iemand,of je zijn satellietmeter mag gebruiken.dan kan je de lnb's goed op uitrichten,en dan de switch regelen.ik heb mobistar tv (abonnement loopt op zijn einde).ik zal eens kijken,hoe het weer gaat om hem hardwarematig te resetten,dan kan je misschien wel andere instellingen gebruiken.ik zou toch kijken,om die 2de kabel achter je tv te gebruiken.kan soms moeillijk doen als die niet is aangesloten.kijk ook even na of je de recentste firmware hebt.die moet je in tegenstelling tot andere ontvangers via het internet updaten.niet noodzakelijk mobistar internet nodig.gaat via elk breedband internet.uit nieuwsgierigheid zal ik ook eens kijken,of je een multiswitch aankan.hou je op de hoogte. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Rogge Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 zeker van? mij lijkt het dat dit wel mogelijk is (zie fotos van de decoder zijn instellingen) Dan zijn deze instellingen nog niet zo lang veranderd, in september heb ik immers Mobistar TV weggedaan. Deze configuratie kan idd lukken. Mutant HD 51K Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier 28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax. Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen