Ga naar inhoud


kaartlezer rebox HD4000 pvr


pruisje11

Aanbevolen berichten


Als jij de interne kaartlezer bedoeld en niet de CAM (module waar de kaart ingaat) dan kan dit alleen door gebruik te maken van software van derde aanbieders zoals o.a. Octagon.

Kun je ook uitleggen waarom jij de interne kaartlezer zou willen gebruiken want het installeren van software van derden brengt niet alleen een risico met zich mee maar vergt ook voor een leek wel enige inspanning.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet de kaart met de chip naar beneden in de lezer plaatsen, en met de chip eerst. Zelfs de originele firmware kan deze aansturing doen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet de kaart met de chip naar beneden in de lezer plaatsen, en met de chip eerst. Zelfs de originele firmware kan deze aansturing doen.

Heb ik wat gemist?

Sinds wanneer kan de originele CD gecertificeerde RE-4000 rechtstreeks de SECA3 kaart lezen en daarmee de CD HD kanalen ontvangen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ding heeft toch interne kaartlezer??

Dus zou dit toch mogelijk moeten zijn (denk ik dan)

 

op rebox site staat:

1 x interne kaartlezers

2 x Common Interface sloten

 

ben zelf geen bezitter van dergelijk toestel; maar ik zou dan toch denken dat die interne kaartlezer het doet. Maar goed, ik ben verre van expert... dus schiet niet op me als het fout is.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook niet in het bezit van zo een toestel, maar ook zover ik het weet kan dit niet. Als je de Rebox firmware gebruikt dan moet je de Canal Digitaal Cam gebruiken voor in het CI slot voor het kijken van de nederlandse zenders. Als je naar alternatieve firmwares gaat, dan kan je het interne kaartslot wel gebruiken zonder een Canal Digitaal Cam. Standaard ondersteund de Rebox firmware geen Mediaguard op zijn interne kaartsloten, of het moet inderdaad veranderd zijn :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het gaan gebruiken om juist van die modules af te zijn, ik heb regelmatig vastlopers met een aston module.

 

In principe kun je er wel vanuit gaan dat alle gecertificeerde door CD goedgekeurde ontvangers allen met een CI-module bruikbaar zijn en het interne kaartslot buiten bedrijf is gesteld.

Als de hierboven genoemde reden de enige is dan zou ik me nog een paar keer bedenken om naar een andere software over te stappen want het probleem (vastlopers) heb je ook met de interne kaartlezer dus daar schiet je dan niets mee op.

 

Voor het alternatieve merk Octagon is er intussen nieuwe FW opgeleverd waarbij het probleem waarschijnlijk is opgelost.

Meestal volgt Rebox enige tijd later dus ik zou nog even afwachten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een paar kant tekeningen van een RE-4000 bezitter.

De kaartlezer is niet volledig uitgeschakeld, alleen de SECA drivers zijn uit de firmware gesloopt.

Er wordt gesproken over een ASTON module en die is niet CanalDigitaal goedgekeurd.

Alleen die met het wereldbolletje rechtsonder is goedgekeurd.

Het zou kunnen dat door de anti cardshare maatregelen een ASTON module het niet meer doet.

 

Wat betreft de Octagon firmware, het probleem is niet opgelost.

Zie hiervoor het lopende draadje.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo net nog een Aston 1.07 v2.18 CI-module getest i.c.m. een SECA3 kaart en geen probleem dus deze kaart wordt gewoon nog ondersteund, zou ook te gek zijn.

Je hebt gelijk dat de interne kaartlezer niet volledig functioneel is uitgeschakeld maar je hebt er ook niets aan als die de SECA3 kaart niet ondersteund.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

ik heb ook een rebox 4000 ,mijn vraag is als ik de octagon firmware download en op een usb stick zet kan ik dan opnieuw flashen met de octagon fw of is het iets moeilijker

Nee, er is iets meer vereist. De Occtagon FW installeert alleen op een Octagon sat. Om de FW te kunnen installeren op een Rebox heb je Reseller_changer nodig een programma dat je ook vindt daar waar je de Octagon FW kan downloaden. Hiermee maak je FW geschikt voor de Rebox, anders wordt de FW geweigerd.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschillende Reboxen waaronder de 4000. Bij aankoop kon ik de Interne Kaartlezer (IK) niet gebruiken. Dit omdat TVV in Belgie de smartkaart enkel nog verkoopt met een CI module. Officieel omdat er te veel problemen waren met de losse kaarten in niet goedgekeurde ontvangers. Onzin natuurlijk. De echte reden is kassa kassa.

Indien je een Belgische Rebox hebt moet je gewoon de box open gooien en het groene printplaatje van de IK omdraaien. Om de IK onklaar te maken hebben ze het bordje met de kaartlezer naar de onderkant geplaatst. PCB omdraaien (kaartlezer naar boven), Reseller_changer opladen en je bent vertrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...