Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben van plan om zeer binnenkort een ongebruikte laptop van een jaar of 5 oud te gaan inrichten voor interne share.

Maar ben echt een noob wat linux betreft dus elk advies is welkom.

Ik zie Debian, Clarkconnect, Ubuntu, Mandriva, Fedora etc. Voorbij komen als ik hierop google :sick: So please help..

Mvg.

Ghanssie

Gast biggie0344
Geplaatst:

Debian aangraden,,, reden: lage ram usage...

ubuntu kan ook ( debian based) dus ook makkelijk alleen gebruikt iets meer ram..

als het er niet is zal ik binnekort is een HOW to plaatsen om oscam en cccam te installeren op linux.

• Like 1
Geplaatst:

Debian aangraden,,, reden: lage ram usage...

ubuntu kan ook ( debian based) dus ook makkelijk alleen gebruikt iets meer ram..

als het er niet is zal ik binnekort is een HOW to plaatsen om oscam en cccam te installeren op linux.

Hallo,

Ik wil me nu ook een ubuntu servertje gaan maken, je mag van mij wel de HOW to plaatsen.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Wanneer je xserver niet gaat gebruiken dan kan je zelfs een linux versie runnen van een usb stick. Scheelt em dan weer een harde schijf.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Geplaatst:

ik zou ook kiezen voor debian of ubuntu. Als je voor ubuntu kiest zou ik toch voor linux mint 12 (gebaseerd op ubuntu) nemen ipv ubuntu zelf. Deze is namelijk minder 'lean' geworden dan voorheen, vooral wat betreft user interface met Unity.

debian is toch wat meer professioneel, ik heb de stap nog niet gemaakt omdat je meer met de commandline moet werken. Heb nu de zaken aardig onder de knie maar heb geen zin om de server helemaal om te gooien.

Gast biggie0344
Geplaatst:

ik gebruik niets anders dan de commandline :-)))

ik vind et simpel dus als er ooit probleme zijn pm me help ik je met alles zover mijn kennis gaat

Geplaatst:

Heb inmiddels Ubuntu server 11.10 draaien. Maar pff wel weer even wennen hoor die commandline als je de laatste tig jaar alleen maar windows bent gewend.

Vroeger wel veel met msdos en Novell gewerkt dus helemaal vreemd is het ook weer niet.. Al met al grappig om hiermee te prutsen :grin:

• 2 weken later...
Geplaatst:

done

Ik wil ook graag een ubuntu server opzetten. Echter ben ik ook onbekend hiermee. Jij geeft aan een "how to" te hebben geschreven. Deze kan ik helaas niet vinden. Ik wil graag ubuntu 11.10 laten draaien. Kun je mij aangeven waar ik deze "how to" kan vinden?

Alvast bedankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...