Ga naar inhoud

Probleem met sharen tussen windows home server en eminent 7080

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds kort heb ik op een pc windows homeserver 2011 draaien om een centrale medialocatie en backups van de diverse computers te verzorgen.

Sharen van media van de WHS2011 server naar windows 7 computers is geen probleem na installatie van de whs connector

Aangezien mijn tv geen dlna voorziening heeft wil ik graag de media die op de server staat via het sambaprotocol naar de Eminent EM7080 streamen.

Op de server heb ik een account voor de Eminent aangemaakt met inlognaam en wachtwoord, en als ik de server via de eminent wil benaderen kan ik hem zien als ik hem via het sambaprotocol benader.

Hij vraagt daarna naar de inlognaam en wachtwoord, die ik dan ook intyp.

Hij geeft daarna inlog fail.

Op de oude whs 1 server was dit geen probleem en kon je moeiteloos inloggen.

Op één of andere manier blokkeerd de whs 2011 server de eminent.

Heeft iemand een idee wat het probleem is en wat de stappen zijn om dit op te lossen.

Alvast bedankt voor de reactie !!

Geplaatst:

Er zijn nogal eens problemen met Samba sharing naar een mediaspeler en WHS2011. Je kunt er hier meer over lezen (wel engels) >>KLIK<<

Een betere keuze om te streamen is NFS. Makkelijk op te zetten en vooral veeeeel sneller dan Samba sharing. Je kunt hier lezen hoe je het aanzet >>KLIK<<

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Waarom NFS gebruiken als het makkelijker kan? Via 'windows share manager' kan je de beveiliging op de share van je whs goed instellen en dan werkt het weer.

Zie voor meer info & stappenplan: www. hdsupplies. nl/nl/helpdesk/dune-windows7-bestandsdeling/

(Het komt omdat onder de nieuwe Windows versies (inc. WHS) het sharen van files wat is aangepast/verscherpt, en met deze stappen en de tool zet je zo alles weer goed.)

Geplaatst:

NFS heeft als voordeel dat hoge bitrates veel beter streamen en dat is vooral met betere kwaliteit films goed merkbaar vanwege hoge bitrates. Het is absoluut niet moeilijker in te stellen echter in WHS zit het een beetje verstopt.

Als je problemen hebt met streamen (stotteren enzo..) zet dan NFS aan en je bent van je probleem af.

Je hebt hiervoor geen extra software nodig...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen