Ga naar inhoud

Plugin of script voor een autom. herstart ...?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mijn 2 Vu+'s durven soms nogal wel eens vast lopen en dan helpt alleen maar een restart... handmatig.

ik heb al wat rondgesnuffeld naar een plugin om dit automatisch elke dag op een vastgesteld uur te laten doorgaan... zonder succes en dacht dat ik ooit ook wel eens een adhoc script gelezen had , maar ik ik weet niet meer waar en kan hem niet meer terug vinden...!

Misschien/hopelijk kan iemand me helpen ???

Waarvoor zeer hartelijk bedankt.

;)

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Geplaatst: (aangepast)

Zit niet thuis, dus heb geen vu tot mijn. Beschikking, maar kan je dat niet via cron doen? Dus een ctontab aanmaken met reboot of shutdown commando?

aangepast door jeanj
Geplaatst:

electro plugin

maar je probleem is toch wel dat je duo's vastlopen

dat mag niet gebeuren.

kun je misschien beter vertellen wat er op geinstalleerd is skin+plugin+softcam.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

electro plugin

maar je probleem is toch wel dat je duo's vastlopen

dat mag niet gebeuren.

kun je misschien beter vertellen wat er op geinstalleerd is skin+plugin+softcam.

ciao

Ik zie Electro Power in de beschikbare online Plugins lijst, maar als ik het goed lees kan deze enkel de Box in een diepe stanby plaatsen...?

Wat ik zoek is een tool om de box te REBOOTEN op een bepaald uur !...

... wat betreft mijn probleem, ziehier wat ik draai:

VTi4.0 met std HD skin en als plugins (welke allen normaal lijken te werken):

- cooltvguide

- dyndns

- epgimport

- multiquickbutton-vu

- secondinfobar

- oscamstatus

- startupservice

- wirelesslan

- oscam.1.20-5983

- scam.3.59

+ Astra & Hotbird HD picons.

That's it !

is daar iets bij wat niet past of problemen kan veroorzaken

Thanks en beste eindejaarsgroeten !

aangepast door yvessr

Geplaatst:

VTi4.0 met std HD skin en als plugins (welke allen normaal lijken te werken):

- cooltvguide oké

- dyndns ? <<< dat is op een router leuk maar waarom op een receiver???

- epgimport oké

- multiquickbutton-vu oké

- secondinfobar oké

- oscamstatus ?

- startupservice ?

- wirelesslan <<< kun je in de router kijken of er verbindingen uitvielen!!! danwel een foutlog

- oscam.1.20-5983 <<< indien configuratie juist geen probleem >>> andere draadjes bekijken

- scam.3.59 ?dubbel naast oscam

+ Astra & Hotbird HD picons. <<<picons op usb oké

That's it !

is daar iets bij wat niet past of problemen kan veroorzaken

Thanks en beste eindejaarsgroeten !

een en ander is interpretatie en niet overal geldend

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

hi @Tonskidutch,

Thanks voor je info.

- dyndns haal ik er terug af

- oscamstatus: werkt zeer goed, integenstelling met oscaminfo wat problemen (groen scherm !) geeft

- startupservice: brengt de Vu+ bij elke reboot terug naar mijn verkozen channel

- wirelesslan: alles in orde

- oscam werkt goed, behalve voor de updates van mijn TivuSat kaartje wat elke week moet bijgewerkt worden en dus doe ik het maar met de Scam.

- picons: staan in de boxmemory (USB-poort is gebruikt door mijn wifistick)... zou dit een probleem kunnen zijn ???... misschien beter op ingebouwde HD ?

*** wat betreft de aut. dagelijkse reboot (bvb om 6u s'morgens): ik vrees dat dit zal moeten opgelost worden met een cronjob doch daar ik geen enkel idee heb hoe dit moet zou ik a.u.b. hulp willen solliciteren !!!

HARTELIJKE dank bij voorbaat !

aangepast door yvessr

Geplaatst:

Thanks voor je info.

- dyndns haal ik er terug af

- oscamstatus: werkt zeer goed, integenstelling met oscaminfo wat problemen (groen scherm !) geeft

- startupservice: brengt de Vu+ bij elke reboot terug naar mijn verkozen channel

- wirelesslan: alles in orde

- oscam werkt goed, behalve voor de updates van mijn TivuSat kaartje wat elke week moet bijgewerkt worden en dus doe ik het maar met de Scam.

- picons: staan in de boxmemory (USB-poort is gebruikt door mijn wifistick)... zou dit een probleem kunnen zijn ???

*** wat betreft de aut. dagelijkse reboot (bvb om 6u s'morgens): ik vrees dat dit zal moeten opgelost worden met een cronjob doch daar ik geen enkel idee heb hoe dit moet zou ik a.u.b. hulp willen solliciteren !!!

HARTELIJKE dank bij voorbaat !

eerder osamstatus en oscaminfo welke je veel makkelijker op PC kunt bekijken weglaten

wat heb je er aan ? maar ja ieder z'n hobby

startupservice is toch een belachelijke plugin

epgimport moet je op usb verwijzen, anders kan het wel eens zijn dat je een geheugenprobleem krijgt

een cronjob is een simpelscript

en die betreffende herstarten staan ook al tijden op sat4all

maar misschien zoek je enkel onder VU , de dream is qua script gebruik en werking identiek.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

bedankt Tonskidutch

ik had dit scriptje al wel gevonden maar ik denk dat dit een restart is voor CCcam... waar ik niet veel aan heb !

wat ik zoek is een cronjob voor een dagelijkse REBOOT van de Vu+ op een vastgesteld uur.

aangepast door yvessr

Geplaatst:

Het lijkt me verstandiger om er een image op te zetten met uitsluitend de strikt noodzakelijke plugins erbij en zorgen dat de box niet vastloopt. Het is wel simpel om een reboot te doen elke dag, maar de box zou veel langer moeten kunnen draaien zonder reboot.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

???????????????............

ja bij mij blijft de DUO en nu ook nog UNO gewoon weken actief.

ik schreef al dat je een probleem had want dat ze plots vasthangen is niet NIET normaal.

ciao

sorry ja dat gelooft geen hond en ik ook niet de Ultimo heb ik amper een week ware het niet dat de DUO weken doorloopt.

je Configuratie van je softcam is de boosdoener... wellicht?

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

kan zijn, maar betwijfel ik want komt direct uit het oscam board... en een Cam reset lost niets op ! alleen een reboot werkt !

ik heb zo meer en meer het gevoel dat er iets mis loopt met het Vu-geheugen... by the way, kan dit getest worden ?

aangepast door yvessr

Geplaatst:

kijk nu wil ik niet eens beweren dat ik weet hoe je osscam tip top moet configureren, maar weet wel dat als je de config niet juist hebt dat je dergelijke sores / verschijnselen hebt.

en ik wil dan ook niet verder adviseren daar ik er nog te weinig van af weet om het netjes gaande te houden

de oscam is als een roaming issue de laatset weken in sat4all

en nergens krijg je duidelijke uitleg (of het gaat direkt elders verder) enkel gezever en fragmenten :mad:

maar pas op, cccam als client met dezelfde cccam config aan een oscam server>dat kan dus niet

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...