Erudiet Geplaatst: 24 december 2011 Geplaatst: 24 december 2011 Hello, Ik zit in het zuiden van Spanje. Heb een discussie met een installateur (nl) die mijn schotel geplaatst heeft en een lnb duo twin van tvvlaanderen laten plaatsen. Maar....ik lees in de instructies van die LNB dat de schotel en lnb moeten gericht worden op de 19.2°, en mijn installateur heeft dus het lnb-opvulstuk op 23.5 positie gezet en zo de lnb bevestigd op de arm Ik heb hem gezegd dat hij dit anders diende te doen, maar meneertje vond dat het niet nodig was en heeft dus eigenlijk de verkeerde uitregeling gedaan. De kant van 19.2° heeft ie dan gewoon naar rechts beneden gedraaid zo ver het kon. Hij heeft de boel uitgericht en de installatie was klaar zei hij. Ik heb voor dit alles 278€ betaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu heb ik in de HD ontvangst geen geluid op Ned 1 en Ned 2; op de SD ontvangst heb ik geen geluid op ARD1,ZDF, en nog een paar andere (eigenlijk teveel om op te noemen). En ook heb ik sinsdien verschillende vastlopers en gecodeerde zender. Bijkomend heeft ie op een van de kabels splitters geplaatst om TNT te kunnen ontvangen, moest zou, want anders moest ie er nog een kabel bijtrekken zei hij en werd het nog duurder!!!!! (Klant is koning, weet je wel) Mijn epg werkt niet naar behoren, en bij telefonisch kontaktname met de installateur zegt hij mij dat de installatie prima is en de fout aan mijn receiver Rebox 9000 ligt en dat ik maar best de 8500 zou kopen. En natuurlijk via hem. Als ik nu de lnb eraf haal, het opvulstuk zou aanbrengen op de 19.2°positie, De lnb zou vastzetten zoals voorgeschreven, de mal zou aanbrengen op de lnb en via de waterpas zou alles doen zoals beschreven in de lnb handleiding, zou het geheel dan werken of moet de positie 19.2° uitgericht worden om het helemaal perfect te doen lopen. In Frankrijk had ik het op de voorgeschreven manier, en alles liep toen perfect. Vrees nu dat de positie van de arm gaat moeten aangepast worden. Graag uw commentaar. Erudiet
satencom Geplaatst: 24 december 2011 Geplaatst: 24 december 2011 De lnb is goed geplaatst op de schotel ,op de 23,5 zitten de meeste hd zenders, dus daar is niks mis mee, maar eigenlijk is een duo lnb niet gemaakt voor Spanje. Maar ik denk dat het probleem niet is ,als je geen geluid meer hebt, dat heeft meer met de ontvanger te maken, en de vastlopers dat heeft met de kaart lezer te maken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
el renegade Geplaatst: 24 december 2011 Geplaatst: 24 december 2011 De installateur heeft gelijk de zwakste satelliet is astra 3 en op deze manier heeft die het meeste signaal in het midden van de schotel; indien de boel goed is afgesteld. Het geluids probleem zal een andere oorzaak hebben mischien de geluids instellingen in de receiver (digitaal out ingeschakeld bijv.) De splitter voor TNT vind ik wel twijfelachtig, veel TNT receiver blijven lnb spanning geven in standby en moet je dus de stekker er uit trekken om storing te voorkomen op je Rebox
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen