Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een 7025+ waar het beeld er niet van uit ziet.

Ik kan het het best omschrijven dat het beeld korrelig is en mensen hun gezichten vol met vlekken zitten.

Verder lijkt het beeld onscherp en is bij snelle bewegingen erg blokkerig.

Ik heb hier een 2e goede 7025+ naast gehouden, die een aanzienlijk beter beeld gaf op dezelfde tv (plasma 42")

Ik heb de voeding verwisselt, maar dat heeft niet geholpen en duid er dus op dat er geen storingen in de voeding zit.

Zijn er die de zwakke punten van de 7025+ kent die weten waar ik moet zoeken?

Ik heb uiteraard ook diverse images geprobeerd, maar dat (voor de hand liggend) geen verschil in beeldkwaliteit.

Het typerende is dat de menu's er wel strak uit zien. Maar zodra er tv beeld wordt weergegeven is die wazig en onscherp.

Wie weet raad? Ergens een paar ontkoppel c'tjes op het moederbord die aan vervanging toe zijn?

Of heeft het met een driver te maken? De andere draait op een wat al oudere image van begin dit jaar.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Vaak ook door verkeerd ingestelde scherm-optimalisatie functies op je plasma scherm. Begin met het uitschakelen van al deze opties op je plasma. Vaak te vinden in Beeldinstellingen 'Digitaal Ruisonderdrukking: UIT''

Vaak al een hele verbetering..

Geplaatst:

Het beeld van de 7025+ is aangesloten middels RGB over scart. De beeldkwaliteit blijft slecht bij zowel videocomposiet als RGB.

Beide boxen zijn op dezelfde tv aangesloten en verschillen van beeld. Dus de tv en/of zijn instellingen zijn dan uitgesloten, dacht ik.

Ik had deze box voor een familielid geregeld, maar kreeg hem toch terug omdat het beeld beduidend slechter is dan de huidig gebruikte topfield 4000PVR van 5 jaar oud. Ze zijn die gecodeerde opnames zat en ik dacht hun een plezier te doen met een 2e handse 7025+.

Ikzelf heb 2 van deze boxen gehad en geen daarvan gaf zo'n slecht beeld als deze.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...