Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allen,

Met veel plezier gebruik ik mijn VU+ Duo. Om nog meer plezier te beleve wil ik graag de film die op mijn NAS staan streamen.

Wie kan mij vertellen welke stappen ik moet nemen om dit mogelijk te maken. Dus, hoe maak ik mijn NAS benaderbaar en met welke "tool" speel ik die film dan af ?

Hoor graag jullie tips

Geplaatst:

S.A.N. is het een .ts film van de VU of andere enigma 1/2 receiver of is het een avi, vob of een anderssoortige?

Overigens mounten staat gewoon uitgelegt in het forum als je even zoekt...

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Hoi,

Dank voor je reactie, op mijn nas staan hoofdzakelijk VIDEO_TS mappen. Als je even zoekt zeg je (terecht !) maar dan moet je wel weten wat je zoekt.

Heet dat benaderbaar maken mounten ?

Geplaatst:

Hoi,

Dank voor je reactie, op mijn nas staan hoofdzakelijk VIDEO_TS mappen. Als je even zoekt zeg je (terecht !) maar dan moet je wel weten wat je zoekt.

Heet dat benaderbaar maken mounten ?

oké

mounten op PC

mounten op NAS

mounten op andere receiver

allemaal identieke procdures

map delen aan gebruiker cifs > user:passwd

of

map delen middels nfs > ip-filter of security (afhankelijk van NAS) ip adres van de VU toevoegen

etc/smaba/smb.conf aanpassen regel 8 WORKGROUP= ''Identiek aan NAS en PC'' = voorwaarde

dan je receiver herstarten

dan netwerkbrowser gebruiken en ofwel per CIFS of per NFS de mount aankoppelen aan media/net (lokale map

voor het bestand wat je noemt heb je enkel de dvd player als plugin nodig (bij pli heb je niks extra's nodig)

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Hoi,

Als beginner kan ik van je uitleg (nog ?) niet veel volgen maar had aan de grote lijnen blijkbaar toch genoeg. Ik kan die share inmiddels via de AB van de VU+ benaderen en de inhoud zichtbaar maken. Ik heb daarvoor via de netwerkvrouwser de share enabled met een user en pasword en dat werkt. Jou aanwijzingen als

map delen middels nfs > ip-filter of security (afhankelijk van NAS) ip adres van de VU toevoegen

etc/smaba/smb.conf aanpassen regel 8 WORKGROUP= ''Identiek aan NAS en PC'' = voorwaarde

dan je receiver herstarten

waren daarbij niet nodig. ( ?? )

Als ik nu de standaard aanwezige mediaplayer start zie ik behalde mijn in de VU aanwezige HD en int. flash ook die share, daar kan ik dan naartoe browsen en dan zie ik de vledige inhoud,

Ik ben er dus bijna denk ik want welke file(s) moet ik dan selecteren en hoe start ik het afspelen ?

Hoor weer graag van je

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...