dirkie73 Geplaatst: 25 december 2011 Geplaatst: 25 december 2011 (aangepast) Hallo vrienden, heb een vraag,heb vandaag mijn single LNBs vervamngen door twin lnbs,dit omdat ik ook in de slaapkamer wil tv kijken,en nu heb ik alles aan de switch aangsloten alleen krijg ik maar geen signaal op mijn dreambox, Ik heb een Dreambox 800HD en de switch is een EMP CEntauri Go to NN S168 switch,heb zowel alle DiseQc 1.0 en 1.1 geprobeerd,lukt mij niet,heb er nu alvast 4 LNBs aangesloten en ben begonnen bij INP1 daarna INP2,enz,enz Beneden heb ik een EMP Centauri 6/1 en die werkt perfect op Diseqc 1.1, Wie heeft er een idee of een configuratie voorbeeld? ps dit is een afbeelding van de switch in kwestie grts DJ 25 december 2011 aangepast door dirkie73
vGnp Geplaatst: 25 december 2011 Geplaatst: 25 december 2011 Waarom een motor emulatie switch? Probeer dit eens (met DiSEqC 1.1) LNB1 - Input1 - AA (of 1) LNB2 - Input1 - AB (of 2) LNB3 - Input1 - BA (of 3) LNB4 - Input1 - BB (of 4) LNB5 - Input2 - AA (of 1) LNB6 - Input2 - AB (of 2) LNB7 - Input2 - BA (of 3) LNB8 - Input2 - BB (of 4) vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dirkie73 Geplaatst: 25 december 2011 Auteur Geplaatst: 25 december 2011 @vgnp,thanx er staat erop "go to nn" switch maar de verkoper garandeerde my dat hy ook op myn wavefront zou werken maar als ik jou goed begrijp moet ik m instellen als jy dat boven hebt gedaan,maar moet ik nietd invullen by uncommited/commited? grts dj
vGnp Geplaatst: 25 december 2011 Geplaatst: 25 december 2011 (aangepast) Als je Goochelt op EMP CEntauri Go to NN S168 dan vind je op de eerste pagina een PDF met een test, en als ik dat doorlees dan kom ik (ik dus, kan het ook mis hebben) tot de conclusie dat het een switch is met intern twee 4/1 switches en een uncommitted 2/1 switch. Voor een Dreambox moet je dan de instellingen volgen zoals hierboven door mij genoemd. Ik heb nog een plaatje bijgevoegd als voorbeeld voor LNB 1. vGnp 25 december 2011 aangepast door vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dirkie73 Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 Bedankt nogmaals maar ik zit even vast,ik heb na aansluiten van deze switch (die de dreambox in mijn slaapkamer voedt) nu ook geen beeld meer op de stalieten 19 en 7 graden beneden in de woonkamer die wordt gevoedt door een 6/1 switch....even voor de duidelijkheid: Mijn situatie was:EM Centauri 6/1 met de volgende LNBs,7,19.13,23,28 en 42 graden Omdat ik ook boven tv wilde kijken heb ik,met kijk op toekomst,een EMP Centauri go to NN switch gekocht en 4 twin lnbs, heb de volgende single lnbs vervangen voor de twins:7,19,23 en 28 graden,nu is de situatie dat ik boven op geen enkele sateliet signaal krijg en beneden de signalen op de 7 en 19 graden ben kwijt geraakt OK mijn vraag is,ik hoef toch alleen maar 2 switches hebben? een voor beneden en een voor boven? dr moet niets tussen de 2 switches? dat ik plots geen beeld meer beneden heb heeft toch niets te maken mnet dat ik beneden ook moet gaan kl**ten met commited en uncommited,met andere woorden de switchen staan wel aangesloten op de lnbs maar werken toch onafhankelijk van elkaar? grts DJ
vGnp Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 Die switch boven en die beneden zouden volledig onafhankelijk moeten werken. Heb je nieuwe connectoren geplaatst? Misschien ergens een sluitinkje? Wat voor merk/type twin LNBs heb je geplaatst? Heb je voor boven ook al eens (neem aan dat je de eerste 4 ingangen gebruikt) geprobeerd te configureren met DiSEqC A/B/C/D? Zijn ze in de juiste volgorde aangesloten? De volgorde van aansluiten maakt trouwens niet uit, als je de box maar volgens die aansluit volgorde configureert. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dirkie73 Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 Bedankt Vngp,maar ben nu zover dat ik weer gewoon beeld heb beneden,maar boven nog steeds niets,, Heb lnb 1=28 graden,lnb 2=23 graden,lnb 3=19 graden en lnb 4=7 graden,maar heb zowel met diseqc abcd als ook diseqc 1.1 met bovenstaande satelieten en volgorde gewoon niets... Maar we gaan verder!
vGnp Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 Kun je (of moet je) op die switch ook nog iets instellen (b.v. DiSEqC versie) met dipswitches o.i.d.? Kan dit type op de EMP website niet terugvinden, tenminste niet eentje die op jouw plaatje lijkt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dirkie73 Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 nee,wel kan ik je vertellen dat ik bij signaal zoeker op mijn dreambox wel signaal heb op de boven genoemde satelieten maar ik kan ze gewoon niet weergeven...nee nogmaals je kunt verder niets instellen of iets draaien
icesat Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 (aangepast) nee,wel kan ik je vertellen dat ik bij signaal zoeker op mijn dreambox wel signaal heb op de boven genoemde satelieten maar ik kan ze gewoon niet weergeven...nee nogmaals je kunt verder niets instellen of iets draaien Als je signaal hebt zal je toch enkele zenders moeten vinden. Laat de dreambox eens op 1 van de satellieten handmatig scannen naar zenders. Aan de hand van de gevonden zenders kan je uitmaken bij welke satelliet die horen en of die wel overeenkomt met ingestelde satelliet positie. 26 december 2011 aangepast door profil
dirkie73 Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 Hij vindt nu een staliet (7 graden) en laat alle kanalen zien,de andere satelieten niet en als je er toch op klikt (bv 23 graden) zie je geen enkele kanaal maar allemaal N/A (not available) erachter,dus hij vindt maar een sateliet en niet meer dan dat... Blijft vreemd...
dirkie73 Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Geplaatst: 26 december 2011 Nou zoals gezegd vindt hij dus de ene sateliet en als je dan naar handmatig zoeken gaat en je voert de freqs van bv Ned3 dan vindt hij de kanalen op 7 graden met die freqs....hmmm....ik begin me steeds meer als Sherlock Holmes te voelen....
satencom Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 Op welk nummer van switch heb je de lnb van de 7 graden aan gesloten, zit hij op nummer 4, sluit dan daar de lnb van de 23,5 op aan, dan zou je beeld moeten hebben van de 23,5 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
dirkie73 Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Geplaatst: 27 december 2011 Ja als ik dat doe,dan heb ik daar beeld op maar dan mis ik een andere sateliet...maar als je googled dan zie je dat er veel problemen zijn tussen de DM en deze switch...
vGnp Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 maar als je googled dan zie je dat er veel problemen zijn tussen de DM en deze switch... Je noemde toch eerder dat de verkoper de werking had gegarandeerd? Terug met dan ding dan, en een wel werkend type mee terug nemen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen