Ga naar inhoud

Netwerk issue bij Setup, Software Management, Update extensions

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Firmware OpenPli 2.1

Vraagje:

Indien ik via DHCP modus naar Setup, Software Management, Update extension ga, gaat dit prima. Dat werkt dus. Indien ik echter mijn box op 192.168.1.101 configureer en DNS 192.168.1.1 (router) dan zie ik geen extensies (want dan krijg ik een netwerk error).

Omdat ik geen hardcoded DNS server IP adressen in mijn boxen wil hebben, toch even hier de vraag of er nog een andere oplossing is.

Wie heeft dit opgelost of wat doe ik verkeerd (kan ook natuurlijk)

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen

+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Geplaatst: (aangepast)

Indien ik via DHCP modus naar Setup, Software Management, Update extension ga, gaat dit prima. Dat werkt dus. Indien ik echter mijn box op 192.168.1.101 configureer en DNS 192.168.1.1 (router) dan zie ik geen extensies (want dan krijg ik een netwerk error).

staat de rest bij Adapter instellingen op de box ook goed ingesteld?

netmask (255.255.255.0)

gateway (192.168.1.1)

Volgens mij heb je gateway nog niet ingevuld

aangepast door profil
Geplaatst:

staat de rest bij Adapter instellingen op de box ook goed ingesteld?

netmask (255.255.255.0)

gateway (192.168.1.1)

Volgens mij heb je gateway nog niet ingevuld

Gateway 192.168.1.1

DNS 192.168.1.1

Sorry dat ik deze details niet onmiddelijk vermeld heb... Had natuurlijker veel duidelijker geweest

Mvg

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen

+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Geplaatst:

Als bij jou via DHCP de instellingen goed zijn moet je eens kijken of jou router niet bij 192.168.1.100 begint i.p.v 192.168.1.1 bij mij was dat ook een keer kon ik ook niet handmatig instellen toen begon mijn router ook bij 100 in plaats van 1. misschien is dit het geval bij jou.

Geplaatst:

Als bij jou via DHCP de instellingen goed zijn moet je eens kijken of jou router niet bij 192.168.1.100 begint i.p.v 192.168.1.1 bij mij was dat ook een keer kon ik ook niet handmatig instellen toen begon mijn router ook bij 100 in plaats van 1. misschien is dit het geval bij jou.

Ik heb een manual reeks van 192.168.1.1 - 199 en vanaf 192.168.1.200 wordt het IPadres toegekend door DHCP. Ik het laatste geval werkt het dus wel, maar indien door mij bepaald via een vast IP niet. Overigens heb ik zo'n 6 vaste IP adressen in gebruik en geen problemen daarmee,. Ping www.sat4all.com werkt via ander apparaat in de handmatig reeks wel, maar via de OpenPli 2.1 heb ik alleen de DNS vertaling (Ik zie het IP nummer van de url). Ik heb geen firewall o.i.d. op deze dreambox geinstalleerd

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...