Ga naar inhoud

Externe HDD via USB op DM800HD-PVR probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds kort een raar probleem:

Ik heb een WD MyBook 500GB aangesloten via USB op de DM800HD-PVR. Deze draait onder Pli 2.0 Beta.. Werkte altijd probleemloos. Sinds kort vertoont de HDD een irritant probleem. Zodra ik iets via Plugins wil gaan laden gaat de HDD draaien (activiteit op de LED balk van de HDD). Na de gedane arbeid blijft de HDD gewoon draaien en stopt nimmer niet meer. Zelfs als de box op standby of zelfs uitgezet wordt blijft de HDD draaien. In deze toestand is HDD toegang niet meer mogelijk. De box ziet de HDD eenvoudig niet meer.. Alleen het stroomloos maken doet de HDD weer tot leven wekken..

Wat heb ik geprobeerd:

HDD controle via menu... Duurt even en geeft dan: Geen weer te geven bestanden gevonden... (Twerijl de films en alles dus dan prima zichtbaar is)

Opnieuw de PLI Beta 2.1 erop gezet zonder Add-Ons.. Alleen CCCam t.b.v. de kaarten.. Zodra ik een zenderlijst wil laden treedt het probleem meteen op...

HDD geinitialiseerd via MENU. Geen fouten.. Alles kwijt, maar nog steeds zelfde probleem...

Kortom ik weet het niet meer.. Kan nu dus niets meer met de HDD en een nieuwe inbouwen lost volgens mij niets op....

Geplaatst:

Sinds kort een raar probleem:

Ik heb een WD MyBook 500GB aangesloten via USB op de DM800HD-PVR. Deze draait onder Pli 2.0 Beta.. Werkte altijd probleemloos. Sinds kort vertoont de HDD een irritant probleem. Zodra ik iets via Plugins wil gaan laden gaat de HDD draaien (activiteit op de LED balk van de HDD). Na de gedane arbeid blijft de HDD gewoon draaien en stopt nimmer niet meer. Zelfs als de box op standby of zelfs uitgezet wordt blijft de HDD draaien. In deze toestand is HDD toegang niet meer mogelijk. De box ziet de HDD eenvoudig niet meer.. Alleen het stroomloos maken doet de HDD weer tot leven wekken..

Wat heb ik geprobeerd:

HDD controle via menu... Duurt even en geeft dan: Geen weer te geven bestanden gevonden... (Twerijl de films en alles dus dan prima zichtbaar is)

Opnieuw de PLI Beta 2.1 erop gezet zonder Add-Ons.. Alleen CCCam t.b.v. de kaarten.. Zodra ik een zenderlijst wil laden treedt het probleem meteen op...

HDD geinitialiseerd via MENU. Geen fouten.. Alles kwijt, maar nog steeds zelfde probleem...

Kortom ik weet het niet meer.. Kan nu dus niets meer met de HDD en een nieuwe inbouwen lost volgens mij niets op....

alweer een wdmybook http://www.sat4all.com/forums/topic/318988-na-gebruik-nas-probleem-met-gebruik-interne-hdd/page__view__findpost__p__2045025

is dit wat voor je?

ik dacht dat WD kreng is een NAS

Orlando in Love

Japanese Breackfast

Geplaatst:

naast punt 1 ) dat de WDMybook ook als NAS bestaat,

is wellicht je probleem direkt vast te koppelen aan PICONS en of EPG of een vergeten swap instelling op HDD

kun je als de dm800 normaal loopt eens per telnet

(dccE2.exe tab telnet of windows telnet client of windows uitvoeren > cmd>telnet)

navragen wat de status is

cd /

ls -lia

dan daarna

free

dan daarna

df

dan belangrijk

mount

alle die echo (dus het antwoord van de dm) graag even hier terug plaatsen

ciao (is geen telnet bevel maar totzien of hallo op italiaans :D )

Orlando in Love

Japanese Breackfast

Geplaatst:

Oké, dat is nuttige informatie... Daar komt de log.

free

-----

total used free shared buffers

mem: 145888 110276 35612 0 5336

+/- buf 104940 40948

df

---

FileSystem 1kblocks Used Available Use Mount

/dev/root 61440 46448 14992 76% /

tmpfs 64 4 60 6% /dev

/dev/sda1 488292352 190173564 298118788 39% /media/hdd

tmpfs 72944 608 72336 1% /var/volatile

mount

--------

rootfs on /type rootfs (rw)

/devs/root on /type jffs2 (rw)

sysfs on /sys type sysfs (rw)

tmpfs on /dev type tmpfs (rw)

devpts on /dev/pts type devpts (rw)

/dev/sda1 on /media/hdd type ext3 (rw, data=ordered)

usbfs on /proc/bus/usbfs (rw)

tmpfs on /var/volatile type tmpfs (rw)

Zo.... Een hele lijst.

Ik heb overigens de teletext caching uit staan en alle EPG functies behalve EIT uit,,,,

Geplaatst: (aangepast)

mount

--------

rootfs on /type rootfs (rw)

/devs/root on /type jffs2 (rw)

sysfs on /sys type sysfs (rw)

tmpfs on /dev type tmpfs (rw)

devpts on /dev/pts type devpts (rw)

/dev/sda1 on /media/hdd type ext3 (rw, data=ordered)

usbfs on /proc/bus/usbfs (rw)

tmpfs on /var/volatile type tmpfs (rw)

Zo.... Een hele lijst.

Ik heb overigens de teletext caching uit staan en alle EPG functies behalve EIT uit,,,,

ik zie maar weinig en dus een media/hdd die

a) heb je ingebouwd

b ) is je externe als hdd vervanging

het klopt niet helemaal wat je vraagt en de aanduiding die de telnet echo geeft

waar ligt het aan?

B) is een smilie daarom edit > B) of b )

aangepast door Tonskidutch

Orlando in Love

Japanese Breackfast

Geplaatst:

Het is de externe schijf die er altijd heeft aan gezeten... Heb nooit een interne schijf gehad i.v.m. de warmte ontwikkelijk..

Geplaatst:

Het is de externe schijf die er altijd heeft aan gezeten... Heb nooit een interne schijf gehad i.v.m. de warmte ontwikkelijk..

oké maar ik probeer enkel de problemen uit het eerste bericht / vraag; toe te wijzen aan een foutive instelling

zoals het klinkt ( / leest ) is er een EPG en of picon issue

die worden bij elke knopdruk bij opvragen zenderlijst, van de HDD gelezen die dus eerst moet opstarten

zo klinkt het

kun je evenwel een usb stick voor gebruiken die geen time-out heeft want hoeft niet op te starten (spinn-up disks)

zou dat je richting voor een oplossing kunnen zijn?

ciao

Orlando in Love

Japanese Breackfast

Geplaatst:

Het betreft een gewone WDD MyBook 500 en dus géén NAS versie! Heb inmiddels de OpenPli vervangen, HDD geinitialiseerd op USB (eSATA werkt niet op de DreamBox en gaat extern ook nooit werken! Alle films nu dus kwijt. HDD gaat bij openen menu of update PLI nog steeds draaien enstopt niet meer! Ik heb nu echt geen idee meer. HDD op PC is prima, geen bad Blocks niks...

Geplaatst:

Het betreft een gewone WDD MyBook 500 en dus géén NAS versie! Heb inmiddels de OpenPli vervangen, HDD geinitialiseerd op USB (eSATA werkt niet op de DreamBox en gaat extern ook nooit werken! Alle films nu dus kwijt. HDD gaat bij openen menu of update PLI nog steeds draaien enstopt niet meer! Ik heb nu echt geen idee meer. HDD op PC is prima, geen bad Blocks niks...

Waarom dan geen Nas gebruiken ! Neemt dan op over het netwerk en speelt ook perfect af over het netwerk. En de HD in de dream kan eruit waardoor deze minder warm wordt.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Geplaatst:

Omdat de NAS exclusief voor het PC netwerk werkt en dat wil ik zo houden. Heb geen zin om hem voor films te vervuilen.

(null)

Geplaatst:

HDD nogmaals aan een PC gehangen en via Computerbeheer eerst de Linux partitie verwijderd. Daarna afgekoppeld en wederom aangesloten. NTFS partitie gemaakt en laten formatteren.. Na 4,5 uur en een helemaal groene balk van het formatteerproces en een Requester op het scherm 'Windows kan het formatteerproces niet voltooien' . Druk op OK. Schijf heeft dus érgens' een bad sector op de FAT..Jammer dus.. Schijf overleden net 4 dagen na de 2-jarige garantie... Dat krijg je als alles steeds goedkoper moet..

Nieuwe schijf besteld... We zien wel weer verder..

Geplaatst:

Vandaag een nieuwe interne eSATA HDD ingebouwd. Nog niet zo eenvoudig met OpenPLI. Heb eerst de originele firmware 3.2.1. van Dream moeten inladen. Deze bleef hangen in de reboot vanwege de USB Smargo. (Er worden geen USB to Serial drivers in de originele image geladen)..In OpenPLI kon de schijf niet direct worden geinitialiseerd. Gaf steeds een Time-Out-Error.. Middels de originele firmware de HDD geformatteerd en Mountpoint /hdd/media gemaakt. Vervolgens OpenPLI geladen en alle drivers en extensions geladen.. Na een dik uurtje was de DreamBox weer als vanouds met zijn eigen HDD..

Ter Info.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...