stabiel Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 Mijn ACRyan PlayonHD beval me niet dus nu wil ik Bittorrent en youtube downloaden op een linux apparaat ik denk aan een Vu+ Ultimo of dm7020 (naast BBC HD wil ik legaal digitenne ontvangen) weet iemand of dat kan en met welk apparaat van deze twee het beste kan het liefste zou ik de tuners uit willen kunnen schakelen als ik alleen aan het downloaden ben.... natuurlijk graag links voor benodigde software...
Beheerder Michel Geplaatst: 27 december 2011 Beheerder Geplaatst: 27 december 2011 Geen van beide zou ik zeggen. Torrents downloaden doe je met een snelle NAS of een PC en niet met een set-top-box met een 400Mhz CPU er in die daarnaast ook nog allerlei andere taken moet uitvoeren. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
stabiel Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Geplaatst: 27 december 2011 NAS is dacht ik oom een applicatie die een sigma 2 machine draait en er zit ook een LAN op... een mediaspeler als de ACRYAN playom HD kost ca 100 euro en er zit een processor in als de Realtek RTD128x in waar ze de snelheid nog niet eens van (durven) op te geven dus daar heb ik geen hogere pet van op dan van mijn 400 MHz ET9000 die 300 euro kost... En zelfs op mijn Nokia N8 heb ik een Youtube downloader en die funtioneert zelfs als ik aan het bellen of een andere file aan het afspelen ben (ja ook 1080p downloads via wifi).. Je kunt toch ook een zender bekijken en een paar andere opnemen??dus waarom niet een bekijken en gelijk iets anders downloaden?? Voor mij is een Linux ontvanger gewoon een mediaplayer(NAS in jouw woorden) met een paar tuners aan boord dus waarom zou ik nog een aparte mediaspeler ernaast te zetten ...
Beheerder Michel Geplaatst: 27 december 2011 Beheerder Geplaatst: 27 december 2011 Kopen dan, als je toch al zeker bent van je zaak Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
stabiel Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Geplaatst: 27 december 2011 Ik dacht een forum er was om gedachte uit te wisselen. sommige applicaties (of extenties) werken mogelijk op de ene ontvanger wel en niet op een andere en ik probeer juist om twee apparaten niet meer te kopen....(mn oude digitenne personal recorder en mn tegengevallen ACRyan,,) en misschien heeft er niemand ooit over nagedacht en komt die op een idee..(want wist jij van youtube downloaden op een smartphone???) Elke keer luchtkastelen kopen en dan er dan pas achterkomen dat je wat anders had moeten kopen dat willen winkels wel..
Beheerder Michel Geplaatst: 27 december 2011 Beheerder Geplaatst: 27 december 2011 YouTube download je niet, maar stream je. Dat is iets heel anders. YouTube is redelijk te doen op de meeste enigma II linux receivers. Torrent naar mijn mening niet. Ook is een ACryan als mediaspeler stukken beter dan een enigma II receiver. Als jij met die AcRyan al niet tevreden bent, gaat dat met een enigma II receiver niet beter worden. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
stabiel Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Geplaatst: 27 december 2011 Mijn dank Youtube kun je streamen ....maar kun je ook downloaden(wat ik wil en eigenlijk niet mag)........dat zijn twee verschillende zaken idd van moderator staf las ik net in "wat kan ik met een vuduo doen" (ik dacht 17 augustus jl) dat client achtige zaken als bittorrent mogelijk moeten zijn. dus mn hoop is nog niet vervlogen alhoewel alles met beschikbare add ons ( waarom hier geen aps) staat of valt. jammer dat STan daar niet naar verwees... kwa beeldkwaliteit weet niet of de ACRYAN won van de ET9000.(50 inch plasmascherm) Mijn acryan viel helaas telkens uit BT (en ik ben niet de enige met die klachten - schijnbaar hebben linux machines wat tegen mij...) kwa bedieningssnelheid was de acryan veel sneller dan mijn et9000 en ook de toegang via lan naar mn pc is heel wat makkelijker. Die tandwielen en groene crashschermen zie je idd niet bij een ACRYAN de bediening van enigmas is erg onoverzichtelijker. toc ACRyan maar de Fantec MM FHDC komt (evenals de dm7020 in deze wereld) het beste uit de userreviews . Maar dat kan natuurlijk zijn omdat ze pas uit zijn gekomen....
Beheerder Michel Geplaatst: 27 december 2011 Beheerder Geplaatst: 27 december 2011 Een DM7020HD of een VU+ Ultimo gaat YouTube niet beter afspelen en ook torrent niet beter of sneller downloaden dan een ET9000 dat kan. Ook gaan die beide media echt niet beter afspelen dan die ACryan. Nogmaals, ik zou er niet aan beginnen. Mvg, MIchel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
stabiel Geplaatst: 28 december 2011 Auteur Geplaatst: 28 december 2011 Dank je. Zoals gemaild heb ik geen ACRyan meer die - die verveelde me door hele tijd uit Bittorrent vallen en the crashen en dan komt men met een hele softwareriedel (3 versies achter elkaar) die het zouden moeten verhelpen maar dat lukte weer niet bij mijn ontvanger. Bittorrent en Toutube op een enigma zou leuk zijn om juist de aanschaf van een (extra) mediaspeler (en het extra irritante geklooi) te besparen. En verder heeft mijn ET9000 heeft ook een (bekend) probleem - de bootloader voor pli 2.1 pikt hij niet (blijft in booting hangen). Dus die wilde ik ook eruit doen Maar met wat gehannes (als de et9x00 bootloader blijft hangen moet je een volgende bootloader met channel down knopje en niet het ok knopje starten) heb ik een willekeurige oude bootloader heb ik nu een egamie image aan de praat. en die werkt toevalligerwijs best goed. Een dvd(file/map) afspelen en netwerk browsen(op de et900 een videofile afspelen die op een pc staat en eventueel via lan kopieeren) dat zijn toch dingen die op een ACRyan veel en veel makkelijker gaan (lijkt haast tegennatuurlijk in een enigma machine). Een (linux) ET9000 heeft haast meer gelijkenis met mn (symbian) N8 dan met een (linux) ACRYan..... misschien moet ik zelf linux gaan leren schrijven......beste van de verschillende werelden bijeenschrapen...
stabiel Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Geplaatst: 29 december 2011 Helaas moet ik jullie toegeven dat een enigma2 machine geen enkele concurrentie is voor een mediaspeler (zoals ACRYan en de beter gebruikers gewaardeerde Fantec) . Als je wat verschillende soorten (mov, ts, vob,mp4) videofiles probeert af te spelen kom je erachter dat haast voor elk soort file een andere applicatie nodig is/gedowload moet worden. Ik heb nog geen goede dvd speler gevonden (zodat je de hele dvd afkunt spelen en niet enkel losse VOB files) en soms stokt het geluid. EN simpele zaken als volgende videofile afspelen (van zaken die wilt bekijken via LAN die op je PCstaan) worden dikwijls geblokkeerd doordat je eerst elke videofile individueel in een playlist moet zetten voordat je ze daadwerkelijk af kunt spelen om vervolgens erachter te komen dat de helft van de videofiles niet afspeelbaar zijn in de mediaspeler die je gekozen hebt. Een mediaspeler mag gehobby heten voor een leek (om aan de praat te krijgen) maar een enigma2 machine is er enkel voor hobbyisten die constant willen hobbyen. Ik heb dus een fantac MM FHDL mediaspeler besteld en zet mijn ET9000 dus maar in de hobbykamer (waar zo'n ding thuishoort) gekoppeld aan lan
Beheerder Michel Geplaatst: 29 december 2011 Beheerder Geplaatst: 29 december 2011 De meeste zaken die je beweert kloppen niet. Wat wel klopt is dat een enigma II box geen concurrentie is voor een goede mediaplayer. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
stabiel Geplaatst: 8 januari 2012 Auteur Geplaatst: 8 januari 2012 Ik heb nu PLI2.1 ET9000 V4 op mijn et9000 en daar zit gewoon youtube (inclusief downloader) op...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen