Ga naar inhoud


[RE-8000] Probleem met Timer opname i.c.m. NAS


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds kort gebruik ik mijn RE-8000 nog uitsluitend om op de slaapkamer via de Timer iets op te nemen.

Deze opnamen worden geplaatst op een NAS.

Nu blijkt dat de opnamen mislukken omdat op het moment dat de RE-8000 door de Timer uit de diepe slaap wordt gehaald de Netwerkdrive of het Netwerkpad niet gevonden wordt.

De RE-8000 staat dan weliswaar aan maar met de hieraan gerelateerde melding en neemt dus niet op.

Als ik naar de Opname Manager ga dan zie ik geen Netwerkdrive actief in beeld.

Klik ik echter op verbinden dan wordt de Netwerkdrive meteen gevonden en verbonden.

Als ik de RE-8000 daarna in de 'diepe slaap' breng en weer opstart dan is de Netwerkdrive nog steeds actief in beeld.

 

De enige verklaring die ik voor dit gedrag heb is dat ik `s-avonds laat de LAN switch waarop de RE-8000 is aangesloten buiten bedrijf stel (spanningsvrij maak).

De volgende morgen wordt de LAN switch weer ingeschakeld.

Uiteraard vinden de opnamen plaats als de switch in gebruik is.

 

Op zich zou dit niets uit moeten maken want mijn VU+ DUO is op dezelfde switch aangesloten en daar leveren de opnamen op dezelfde NAS geen problemen op.

Het lijkt erop dat de RE-8000 de verbinding naar de NAS kwijtraakt als het LAN of de LAN switch tijdelijk niet beschikbaar is.

Overigens krijgt de RE-8000 zijn IP-nummer automatisch via DHCP.

 

Herkent iemand dit probleem of hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit lijkt op een zeer oude bug, die ooit eens is opgelost en kennelijk weer terug is. Als de RE-8000 op DHCP staat ingesteld is te proberen hem een vast IP-nummer te geven.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dat je het over het vaste IP-adres hebt begint bij mij ook iets te dagen dat dit onderwerp al eerder door een ander forumlid onder de aandacht is gebracht.

Ik zal de box een vaste IP-nummer toekennen en dan kijken war er morgenmiddag gebeurd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het invoeren van een vast IP-adres i.p.v. deze te verkrijgen via DHCP verhelpt het probleem niet.

Zoals al geschreven gaat de NAS `s-nachts uit en als ik na het aanzetten van de NAS de RE-8000 inschakel is er geen netwerkdrive actief.

Ook als de NAS aan staat en de RE-8000 wordt na een aantal uren uit de 'diepe slaap' gehaald, is de verbinding naar de NAS verbroken.

Het frappante hierbij is dat het t.b.v. de netwerkdrive ingegeven netwerkpad, username en password wel vastgehouden wordt maar de RE-8000 de verbinding kwijt raakt en niet meer zelfstandig aan hand van het beschikbare netwerkpad een verbinding tot stand kan brengen.

 

Dus als ik na het aanzetten van de RE-8000 op Opslag Manager klik zie ik geen netwerkdrive, Status: Niet beschikbaar.

Klik ik hierna op Netwerk instellingen dan zie ik de juiste map (netwerkpad) wel.

Klik ik dan op OK dan wordt de netwerkdrive gevonden en krijgt die de Status: Mounted.

 

Ik zal maar weer eens de laatste Octagon FW installeren en kijken of daarmee het probleem is opgelost, ben ik ook weer even van de straat af.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien je overschakelt naar Octagon of andere FW die plugins ondersteunt kan je zelf eventueel een mountscript maken, indien zou blijken dat deze standaard dit probleem niet zou oplossen.

Zet dit mountscript in de autostart file, en na elke herstart (via netschakelaar of vanuit deepsleep) wordt dit gelanceerd. Scheelt ook weer een pak :)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik zal maar weer eens de laatste Octagon FW installeren en kijken of daarmee het probleem is opgelost, ben ik ook weer even van de straat af.

 

Ik zou als ik jou was niet de nieuwste Octagon FW proberen, maar 1.09.49. De stabiliteit van Fw 1.09.90, 1.09.94, 1.09.94-A is slecht.

Ik laat mijn Re-4000 boxen met FW1.09.49 ook opnemen naar een NAS, maar heb geen last van jouw probleem.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de Octagon 1.09.94-A erop gezet en kijk eerst even wat die doet.

Wellicht kan het aan de laatste versies FW liggen want het heeft eerder wel gefunctioneerd.

Dit is helaas een van de vervelende eigenschappen van de (Fortis) FW dat er steeds bugs bijkomen en al eerder opgeloste bugs weer terugkomen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost maar dan niet door een andere FW of instellingen.

 

Omdat ik gisterenavond met de Octagon FW weer een ander probleem ondervond en mijn vrouw het zo langzaam welletjes vond heb ik vandaag ook mijn 2e en laatste Rebox (RE-8000) verkocht en neem ik dientengevolge afscheid van het Rebox forum.

Welk merk / type de RE-8000 moet vervangen weet ik nog niet zeker maar wel een met Enigma2 want satellietontvangst kan ook zonder problemen, zo heb ik nu ondervonden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ook nog een optie geweest... E2 op de rebox.

Maar goed, ik kan je vrouw wel begrijpen, hier heb ik ook iemand die stilaan haar geduld kwijt is.

 

Ik ben nu terug gegaan naar 108.83 met oscam lmodv7.1; afwachten wat dit geeft.

 

Veel succes met je toekomstige nieuwe, laat nog even iets weten wat het geworden is...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het ook wel, ook mijn wederhelft verliest soms ook haar geduld met de decoder, zeker met opnames en de meldingen "gecodeerde zenders". Zelf heb ik ook al tijden problemen met HIstoryHD en ik heb het gevoel dat ik hier alleen verlost van wordt met een andere decoder (eerste 10 minuten dat de decoder aanstaat, dan werkt deze gewoon niet). Ik ben dus ook voorzichtig aan het rondkijken, maar twijfel nog tussen de VU+ duo of nog even wachten op de VU+ Ultimo of iets meer uitgeven en meteen gaan voor de DM7020HD gaan.

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen even off-toppic: Hoe is de beeldkwaliteit van de vu tov de rebox. Zit ook erg te twijfelen om over te stappen.

Ik kan hierop geen helder antwoord geven omdat je dit alleen maar objectief zou kunnen vergelijken als je beide ontvangers naast elkaar zou zetten.

Mijn indruk is dat de (HD) beeldkwaliteit van de beide ontvangers nauwelijks of niet van elkaar onderdoen maar nogmaals dat is mijn mening.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...