Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb verleden week een stereoset gekocht met expliciet zowel een scartpoort alsook een analoge poort (tulp rood en wit). De stereoset heeft trouwens ook een HDMI poort welke al bezet is voor televisieontangst.

Nu dacht ik het signaal van de Dreambox (radio) door te lussen naar stereoset door verbinding te maken via scart/scart naar stereoset.

Ook heb ik een scart/analoge tulp (rood/wit) geprobeerd, echter beide aansluitingen zonder resultaat.

Wie weet hier oplossingen voor om dit voormekaar te krijgen.

Geplaatst:

De stereoset heeft trouwens ook een HDMI poort welke al bezet is voor televisieontangst.

En die is bezet door de dreambox? Dan zou dat al prima moeten werken, ook al is het radio?

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Ook heb ik een scart/analoge tulp (rood/wit) geprobeerd, echter beide aansluitingen zonder resultaat.

Wie weet hier oplossingen voor om dit voormekaar te krijgen.

Is dat wel de goede richting? als je niet toevallig een in signaal heb op de rood en witte tulp i.p.v.uit signaal.

Normaal werkt een tulp aansluiting voortreffelijk.

Geplaatst:

Als je met de hdmi TV geluid hebt op je stereo, heb toch ook radio :crazy:

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:

Is dat wel de goede richting? als je niet toevallig een in signaal heb op de rood en witte tulp i.p.v.uit signaal.

Normaal werkt een tulp aansluiting voortreffelijk.

Is idd ook wat ik dacht. Is de scart geen output?

Vaak zit in dat soort setjes een DVD speler en is de HDMI, SCART en Tulp een output.

Vaak zit er wel een line-in op, die je wel kunt gebruiken voor het geluid.

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Geplaatst:

Voor alle duidelijkheid :

ik heb HDMI van Dream aangesloten op HDMI Tv voor ontvangst van beeld.

de HDMI van stereoset heb ik aangesloten op HDMI-2 van TV voor ontvangst van beeld/geluid DVD (boxen van stereoset geven dan ook geluid).

Als laatste vrije poort blijft dus de scart over om radiogeluid door te lussen naar stereoset (AUX) zodat niet tijdens afspelen radio TV hoeft aan te staan (inbranden).

Helaas heeft stereoset geen digital audio.

Stereoset heeft zowel een scart alsook een analog audio (tulpen, rood en wit)

Geplaatst:

Ik kan me herinneren dat de "uitsturing" van een dreambox niet zo veel was.

Ik moest het geluid van de dreambox behoorlijk "hard" zetten, en dan de stereo ook nog behoorlijk "hard".

Dat moest je niet vergeten terug te zetten als je weer naar televisie wilde gaan kijken :crazy: .

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb mijn TV angesloten met de DVI/HDMI kabel en heb het geluid van de TV uit.En via een tulpstekker heb ik de Stereoset aangesloten en regel het geluid via de dreambox. Werkt prima en volgens mij moet jij dat ook zo doen met een verloopscart stekker.post-33346-0-40906000-1325177690_thumb.jpg

aangepast door Loui (K)
Geplaatst: (aangepast)

Dat is niet zoals hij het wil Loui, hij wil -logischerwijs- de tv niet aanhebben. Zit er een scart op de dm800 se? Dan gaat het zo met zo'n verloopscart :)

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Probleem opgelost, ben teruggegaan naar winkel met stereoset en dreambox alwaar men wel de juiste instellingen en kabels inplugde.

Ik had kennelijk toch verkeerde kabels gebruikt (tulpen in i.p.v. out)

Bedankt voor de reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...