Ga naar inhoud


Aansluiten zwave Thermostaat aan Nefit Kachel


newbier

Aanbevolen berichten

Nefit hanteert een eigen opentherm (modulerend) protocol,

hier kun je dus alleen een nefit thermostaat op aansluiten, en geen enkel ander merk dat zgn modulerend werkt.

 

Op de aan/uit aansluiting kun je dus wel ieder ander merk aan/uit kamerthermostaat aansluiten, mits deze is voorzien van een potentiaal vrij schakelcontact.

Dat houd in dat de kamerthermostaat moet schakelen via een relais, een niet via powerstealing zoals veel honeywell kamerthermostaten werken tegenwoordig.

VU+ UNO 4K DVB-C OpenPLi ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
Op de aan/uit aansluiting kun je dus wel ieder ander merk aan/uit kamerthermostaat aansluiten, mits deze is voorzien van een potentiaal vrij schakelcontact.

 

Kan je deze ook tegelijk gebruiken samen met een modulerende thermostaat? Zodat je 2 thermostaten kunt gebruiken?

Of raken de thermostaten in conflict dan?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je deze ook tegelijk gebruiken samen met een modulerende thermostaat? Zodat je 2 thermostaten kunt gebruiken?

Of raken de thermostaten in conflict dan?

 

Waarom zou je dat doen??

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom zou je dat doen??

 

Heel simpel..

 

In de woonkamer heb ik een moduline 300 hangen maar de ruimte is vrij groot omdat de trap naar de 2e verdieping en de gang op die verdieping bij de woonkamer hoort.

Ook schijnt de zon vol in de woonkamer.

 

We zitten ook regelmatig in de (leef)keuken en dan moet ik eerst over de temperatuur van de woonkamer komen wilt de ketel aanslaan.

En de keuken ligt naar het noorden dus daar is het altijd koud.

Maar is de temperatuur in de woonkamer gehaald is dan zweet je je dood in de keuken. Het lijkt me zuiniger om dan een aan/uit thermostaat in de keuken te plaatsen zodat ik de juiste temperatuur kan halen in de plaats waar ik zit.

 

En aan/uit is zo simpel dat ik met een arduino programeer bordje een draadloze thermostaat kan bouwen. Dan kan ik de temperatuur ook instellen als ik in de hobbykamer zit.

Daar zit ik heel erg lang s'avonds (uren).

Omdat deze ruimtes kleiner zijn zal de woonkamer minder warm zijn en stook ik geen onnodig gas weg.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip, plaats de modulerende thermostaat eens in een andere ruimte ,bijv.in de leef keuken,en plaats thermosthaat kranen in de woonkamer en ook in de hobby kamer en de kamers die het snelst warm zijn ,het gunstigte stoken doe je de temperatuur beter gelijkmatig te verdelen,dus niet op een plaats hartstike koud,en de andere bloed heet,ook de aanleg van de instalatie speeld hierbij een grote rol,dus de capp.van de radiatoren is ook van belang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Honeywell heeft radiografische thermostaatknoppen die met een centrale eenheid communiceren. Die centrale eenheid stuurt de ketel aan, mogelijk zelfs met Opentherm. Samen met die nieuwe Opentherm converter van Nefit heb je dan een echt goede oplossing in het hele huis.

 

Ik zou in ieder geval nooit een modulerende en een an/uit thermostaat tegelijk aansluiten op de ketel Dat kan maar zo de electronica opblazen.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...