henniek Geplaatst: 28 december 2011 Geplaatst: 28 december 2011 Oranje smartcard van CD heractiveren lukt met geen mogelijkheid. Ik heb de kaart sinds 22-12-2009 niet meer gebruikt, zat nog in een oude SD ontvanger. Nu heb ik de kaart nodig voor mijn zoon, en heb ik geprobeerd deze te heractiveren. Uitlezen gaf Management dec 2009 Firmware was I41. Na een tijdje in de decoder, was de management datum geupdate naar 27-2-2012. De andere datum stond nog op dec 2009. Toen heb ik een heractivatie via internet gedaan, en tot mijn verbazing zag CCcam 230 de kaart helemaal niet meer. No of onbekende kaart??? Dus ipv heractivatie heeft CD de kaart helemaal onzichtbaar gemaakt ???? Toen nog een keer heractivatie via internet, daarna via de telefoon, en als laatste ook nog via een SMS. Via de telefoon kreeg ik een standaard antwoord dat het om technische redenen niet lukte. Toen nog een keer activatie (geen her.) via internet, wanhoop nabij... Het lijkt erop dat CD mijn kaart helemaal eruit heeft gegooid ??? Nu kan ik alleen nog maar naar dat dure 0900 nummer gaan bellen. Of weet iemand nog een emailadres van de CD organisatie? DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120
Kowalski Geplaatst: 28 december 2011 Geplaatst: 28 december 2011 (aangepast) CCcam moet altijd een kaart laten zien, dus als die onzichtbaar is, is er wat anders mis. Heb je de kaart met de chip naar beneden ingevoerd? Verder, bij de DM7000 moet je de gehele box herstarten anders ziet die de kaart niet. 28 december 2011 aangepast door Kowalski Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
henniek Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Geplaatst: 29 december 2011 Je hebt helemaal gelijk, lijkt wel een beginners fout. Ik had het zo in mijn hoofd, dat de chip naar boven moest. Maar ik heb dan toch op een moment goed gehad moeten hebben, anders had ik die datum wijziging niet kunnen zien. De firmware staat inmiddels op I4A card reader /dev/sci0 handled 4(0) ecms and 111(111) emms SECA card **.***.***.*** rev I4A entitlements: 0000 MANAGMENT : 2012-02-27 006a CANALDIGITAAL : 2009-12-26 (dit is de laatste datum dat de kaart was gebruikt) card reader /dev/sci1 no or unknown card inserted Maar nu ben ik nog benieuwd waarom die heractivering niet wil lukken. Bedankt voor je hulp. DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120
ProXar Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Wel vreemd, zou toch mee moeten veranderen lijkt mij. Maar zolang je beeld hebt......... Dit geeft ie aan bij mij: SECA card xx.xxx.xxx.xxx rev I4A entitlements: 0000 MANAGMENT : 2012-02-25 006a CANALDIGITAAL : 2012-02-21 .:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::. .:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.
henniek Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Geplaatst: 29 december 2011 Wel vreemd, zou toch mee moeten veranderen lijkt mij. Maar zolang je beeld hebt......... Dit geeft ie aan bij mij: SECA card xx.xxx.xxx.xxx rev I4A entitlements: 0000 MANAGMENT : 2012-02-25 006a CANALDIGITAAL : 2012-02-21 Dat ziet er beter uit. Mijn kaart is vanaf 26-12-2009 niet meer gebruikt. Ik weer een heractivatie via de CD pagina gegeven, en hem een uurtje op SBS6 laten staan. maar nog steeds geen beeld. Het abo was in 2009 wel opgezegd natuurlijk, maar ik moet toch altijd Ned 1,2,3 kunnen krijgen? Alles manieren geprobeerd, (telefoon update, + sms en dus internet) behalve het 0900 nummer gebeld. Dat zou toch genoeg moeten zijn? Anders moet ik maar naar mijn dealer gaan, misschien heeft die andere (service) mogelijkheden. DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120
Johan45 Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Je kaart is nog wel geregistreerd. Een kaart die niet meer geregistreerd is kan je niet meer heractiveren. Via internet krijg je dan een melding dat je contact op moet nemen. Misschien even proberen de kaart geactiveerd te krijgen in een CanalDigitaal decoder. Vult u rustig aan !!!
henniek Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Geplaatst: 29 december 2011 Je kaart is nog wel geregistreerd. Een kaart die niet meer geregistreerd is kan je niet meer heractiveren. Via internet krijg je dan een melding dat je contact op moet nemen. Misschien even proberen de kaart geactiveerd te krijgen in een CanalDigitaal decoder. De kaart is wel geubdate, naar I4A firmware, dan moet hij ook kunnen heractiveren, of zijn dat 2 verschillende dingen. DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120
Gast sloper Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Ik heb hier ook een kaart liggen die het zelfde geeft als jij. Deze kaart heb ik van iemand gekregen die zijn abb. heeft stop gezet. Naderhand bleek dat hij om administratieve redenen was uitgeschakeld. (betalingsproblemen laatste termijn). Dus ik zou maar eens gaan bellen. In het ergste geval moet je de kaart opnieuw laten registreren a 29,95.
theparasol Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Lijkt mij ook dat de kaart uitgeschakelt is. De kaart software updates komen wel door aangezien dat globale updates zijn. Maar nieuwe keys helaas pindakaas. Opnieuw registreren lijkt me de enige optie. Wellicht dat je die 3 tientjes nog kun afzeuren bij CDS aangezien zij onterecht een kaart uitgeschakelt hebben.
henniek Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Geplaatst: 29 december 2011 Lijkt mij ook dat de kaart uitgeschakelt is. De kaart software updates komen wel door aangezien dat globale updates zijn. Maar nieuwe keys helaas pindakaas. Opnieuw registreren lijkt me de enige optie. Wellicht dat je die 3 tientjes nog kun afzeuren bij CDS aangezien zij onterecht een kaart uitgeschakelt hebben. 't is toch erg he, moet je je gelijk ook nog bij elkaar gaan bedelen bij zo'n 0900 belhuis van CD !! Ik ga eerst als klant naar mijn eigen dealer terug, misschien kan die het regelen? Triest deze service, nu ervaar ik het ook. Ik wacht eerst nog vanavond 24 uur af, en probeer het morgen nog eens, daarna ga ik naar de dealer. Bedankt voor jullie meedenken......... DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120
henniek Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Geplaatst: 29 december 2011 Ik heb net nog eens een activatie gedaan, geen heractivatie. Dit is de tekst: "Uw smartcard kan vanwege technische of administratieve redenen niet worden geactiveerd. Wij verzoeken u vriendelijk contact op te nemen met de de klantenservice om dit probleem op te lossen." dus naar de dealer dus. DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120
Gast sloper Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Een dealer van Canal digitaal kan via de dealer lijn nagaan wat de toestand is van de kaart. Succes
RenFer Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Ik heb de kaart sinds 22-12-2009 niet meer gebruikt, zat nog in een oude SD ontvanger. Ik neem aan dat je wel al die tijd je abbo van C.D. doorbetaald hebt? Je kunt ze emailen via vragen@canaldigitaal.nl
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen