The Iron Maiden Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Hallo, ik ben in het bezit van een Opel Corsa uit 2000. Sinds een aantal weken heb ik problemen met de verwarming en temperatuur van de auto. Normaal staat de temperatuurmeter precies in het midden, op 95 graden. De laatste weken schommelt deze tussen de 90 en 100 graden (bijna in het rood) Na enkele minuten daalt de temperatuur weer naar normale waarden. Op hetzelfde moment heb ik problemen met de temperatuur van de kachel. Als de motor erg heet wordt, blaast de kachel koude(re) lucht en als de temperatuur van de motor lager wordt, heb ik weer warme lucht. Zelf zit ik te denken aan een tekort aan koelvloeistof, maar ik heb nergens een lekkage kunnen vinden. Of misschien een defecte waterpomp? Distributieriem moet overigens binnenkort (binnen 10.000 km vervangen worden) Iemand een suggestie? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Psychosammie Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Je thermostaat lijkt me defect. Die sluit bij koude motor een deel van je koelsysteem af waardoor deze sneller op temperatuur komt. De verwarming doet het dan ook niet. Zodra deze open gaat zakt de temperatuur iets doordat de rest van het systeem ook mee doet en daar zit nog koud water in. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
pukje Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 ik dacht ook eerst aan thermostaat maar als thermostaat dicht staat (koude motor) loopt toch motorwarmte door kachel ik denk in richting te weinig water lucht in het systeem
Gast peterp Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 hoe weet je dat de temparateur precies 90 graden is ,zover ik weet is het midden van de meter 85 graden en de thermostaat staat afgeregeld op 85 graden volledig open, dus ik denk ook dat je thermostaat stuk is. ik zal niet zeggen dat het een kwaaltje van corsa is maar het gebeurd nogal eens
The Iron Maiden Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Geplaatst: 29 december 2011 Volgens mij loopt de schaalverdeling van 90 uiterst links naar 100 uiterst rechts. Het zou dus 95 graden moeten zijn Ik zal eens kijken naar een nieuwe thermostaat mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
The Iron Maiden Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Geplaatst: 29 december 2011 ook niet geheel onbelangrijk. Waar zit die thermostaat ergens? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
vGnp Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 ook niet geheel onbelangrijk. Waar zit die thermostaat ergens? mvg, The Iron Maiden GIYF vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
The Iron Maiden Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Geplaatst: 29 december 2011 Als ik het zo zie lijkt het me het makkelijkste om de thermostaat meteen te vervangen als de distributieriem ( en spanrol + waterpomp) ook vervangen moet worden. Of heb ik het mis. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Knudde Geplaatst: 30 december 2011 Geplaatst: 30 december 2011 Dit lijkt op te weinig koelvloeistof in het systeem, zoals je zelf al oppert. Maar dat is toch simpel te controleren?
Gast peterp Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 de schaal verdeling loopt van uiterst links van het groene gebiedvan 0 tot einde groene gebied 45 graden dan het volgende gebied van 45 tot 90 graden en dan komt het rode gebied van 90 tot 120 graden je zult wel denken water kan niet heter worden dan 100 graden maar als de meter in het rode gebied komt en je opent de radiateur dan komt er stoom uit en dat is 120 graden. een thermostaat is zo gewisseld en dan rij je wat veiliger,als je wacht tot de wisseling van de distriebutie riem kan de koppakking er uit gaan dan ben je meer geld kwijt SUCCES
The Iron Maiden Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Geplaatst: 2 januari 2012 Ik heb het koelvloeistof niveau gecontroleerd en dit was ver beneden peil. In eerste instantie heb ik geen lekkage kunnen vinden, dus heb ik 1 liter koelvloeistof toegevoegd, zodat het niveau weer op peil was. De volgende dag zat er bijna niks meer in het reservoir . Ik kon geen lekkage op de oprit vinden omdat het vannacht geregend heeft. Na even zoeken toch een lekkage onder de motorkap gevonden. Bij de garage hebben ze de koelvloeistof weer aangevuld en een radiatorpil toegevoegd. Hopelijk is nu alles weer dicht. Even afwachten dus. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Gast peterp Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 als er een pil is togevoegd dan is er toch ergens een lek, persoonlijk hou ik niet van pillen zoiets is een tijdelijke noodgreep om het nog even uit te houden. die koelvloeistof moet toch ergens blijven,kan niet zomaar verdwijnen zonder spoor achter te laten maar ja zie maar!!!
Psychosammie Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 Meestal zetten ze de boel een beetje onder druk. Maar een radiator pil, dat klinkt niet echt als een professionele garage. Als je de kachel aan zet, heb je dan een vreemde lucht in de auto? Vaak is de kachel lek. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast peterp Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 dat had ik al gezegd een tijdelijke oplossing om thuis te komen , bedankt voor de bijval !!!
The Iron Maiden Geplaatst: 3 januari 2012 Auteur Geplaatst: 3 januari 2012 Even voor de duidelijkheid: De lekkage is al gevonden, maar als tijdelijke oplossing is er zo'n pil ingegooid. De lekkage zit bij de motor, maar ik kan het niet laten repareren voor maandag ivm werk. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen