Ga naar inhoud


Ftp naar dreambox via Wan verbinding


michaelangelo

Aanbevolen berichten

Ik kan lokaal mijn dreambox benaderen voor Ftp. Echter zou ik dit ook via Wan willen doen. Is dit mogelijk? Ik heb in mijn router de poort 21 geforward naar mijn interne ip van mijn dreambox. Als ik nu ftp://wan ip:21 in mijn browser tik, dan krijg ik mijn login scherm te zien. Als ik vervolgens inlog dan gebeurd er niks en kom ik maar niet in mijn box. Iemand enig idee?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan prima michaelangelo, maar probeer voor de ftp de externe port op 54321 ofzo te zetten*, anders is het zo triviaal voor hackers. Voor het benaderen van je box kan je beter FileZilla (client) nemen, een browser is daar niet zo voor geschikt. Vergeet je ook niet je wachtwoord te veranderen?! (onder telnet inloggen, dan commando passwd, 2x invoeren en klaar)

 

*Dus je zet in je router wankant poort 54321 en lankant ipadres van je dreambox poort 21. Sommige oudere routers kunnen dat niet, dan moet het 'rechtdoor' poort 21 wan naar 21 lan.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, of een andere (reeks), zie /etc/vsftpd.conf

 

erin zetten

pasv_min_port=54330

pasv_max_port=54370

oid

 

die poorten dan 'rechtdoor' mappen

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Port 20 = activ ftp connection

port xxxxx zoals dagg aangeeft is voor passiv connections. Zou zeggen pak een ftp client en zet connect profile maar direct op passiv ftp connection.

Vervolgens natuurlijk wel de pasv_min en pasv_max ports wel doormappen naar de dreambox.

Als je data port activ danwel pasv niet ok gemapped is, kun je inloggen op de ftp server maar die stuurt je niets terug (files/mappen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel vreemd. Ik heb het eens geprobeerd met een ftp programma zoals filezilla en ook daar worden mijn mappen niet weergegeven. Nou kwam ik op het net een progje tegen dat Flashfxp heet. Als ik deze programma open en als ik in de instellingen de modus van Passive naar Active omzet, dan lukt het mij om van mijn locatie af een dreambox op twee verschillende plaatsen te benaderen (dit zijn boxen van twee kennisen van mij). Maar probeer ik hetzelfde met mijn box dan lukt het weer niet. Lokaal kom ik er gewoon in, maar via Wan kom ik er echt niet in ondanks naar Active modus te zijn omgeschakeld. Bij Passive zelfde resultaat. Iemand nog een suggestie?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via wan alleen passive gebruiken. Controleer of de passive portrange van ftpserver in de dreambox in de router doorgemapped is naar de dreambox

 

Wat zijn de risico's voor het omschakelen naar actieve modus? Ik denk dat het hier toch een Ziggo issue betreft. Krijg met andere opties echt geen directory list samengesteld.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Yep, of een andere (reeks), zie /etc/vsftpd.conf

 

erin zetten

pasv_min_port=54330

pasv_max_port=54370

oid

 

die poorten dan 'rechtdoor' mappen

 

Kan ik dit onderaan plakken of moet dit ergens in het bijzonder neergezet worden?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik dit onderaan plakken of moet dit ergens in het bijzonder neergezet worden?

 

Nee dat maakt niet uit.

Op je vorige vraag: er zijn geen risico's verbonden om active/passive te gebruiken. Het maakt alleen uit voor de verbinding, en een beetje voor de snelheid (passive kan ietsje sneller zijn).

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...