Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Las vandaag een stuk in de krant over mensen (en dieren) die ieder jaar naar een gegarandeerd vuurwerkvrij vakantie park gaan.

Is ook een oplossing.

Maar zoals ik al eerder zei: het concentreert zich nu veel meer op één dag dan vroeger.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

• Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Wanneer mag je dan wel klagen?

Die kwajongens beginnen langzamerhand professioneel te worden.

Half november is het knallen al begonnen en niet van die rotjes maar nitraatbommen.

Liefst om 3 uur 's nachts staan de ramen in de sponningen te wapperen.

In ons dorp is vorig jaar voor €35.000,- schade aangericht aan vuilnisbakken, verkeersborden,140 straatnaamborden en 2 speeltoestellen.

Vorige week is al bij een 15 jarige 10kg vuurwerk, waaronder nitraatbommen, door de politie van zijn slaapkamer gehaald.

Deze week nog eens bij iemand 68kg en 2 vuurwapens.

Ik heb zelf vroeger ook met vuurwerk geklooid maar waar eindigt kattekwaad en begint terreur.

De helft van de vuurwerkslachtoffers is toeschouwer of toevallige passant, je zult het maar treffen.

En hoelang kan je hond advocaat drinken voordat hij dood gaat of naar een verslavingskliniek moet?

Jep als je jong bent is alles wat niet mag mooi.

Hoe meer wetten hoe stoerder ze doen.

Vuurwapens hebben moet gewoon kunnen.

Uiteraard met vergunning en hoe meer hoe liever zodat we ons weer kunnen verdedigen.

Ik geloof dat als de sheriff of dorps agent weer terug komt de buurt samen weer de buurt kan en mag verdedigen er veel minder criminaliteit is.

Nu mag je een winkeldief nog niet eens voor zijn kop slaan.

In onze tijd was deze dief standaard bij het vluchten tegen de duur aan gerent.

Nu zit de winkelier een halve dag op het bureau terwijl de veelpleger na een half uur weer buiten staat ??

Indien het mag kan de buurt uiteraard zelf ook de jongens met kattenkwaad aan pakken.

Nu lopen we maar door en vind je het een taak van de politie die met zo`n taakstrafje aan komt.

Geplaatst:

Voor alle huisdierbezitters met bange dieren bestaan er ook cursussen waar deze dieren leren omgaan met vuurwerk maar vaak nog veel belangrijker hoe de baasjes van deze dieren met het dier zelf om moeten gaan.

En nee deze cursussen zijn niet alleen bedoelt voor vuurwerk maar ook om te voorkomen dat je viervoeter er met de staart tussen de poten vandoor gaat als de buurman zijn vuilnisbak net iets te hard dichtklapt er iets omvalt enz.

Een vriend van mij geeft deze cursusen al jaren en zijn motto is nog altijd "een dier is van zich niet bang voor vuurwerk", "hij is meestal geleerd er bang voor te zijn door de eigenaar zelf".

Voor de rest mogen ze van mij knallen zoveel ze willen, maar wordt er schade aan gericht oid. dan draaien ze er wel zelf voor op en aan het eind van de dag staat wel de bezem ed. klaar om de troep die ze gemaakt hebben ook zelf weer op te ruimen.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst: (aangepast)

is je zoontje terrorist of ...........

NIEUWERKERK A/D IJSSEL (ANP) - Een bomverkenner heeft vrijdag in een woning in Nieuwerkerk aan den IJssel een levensgevaarlijke bom ontmanteld. Een 14-jarige jongen had het explosief gemaakt met een brandbare vloeistof en vuurwerk.

Toen zijn ouders daar lucht van kregen, schakelden ze de politie in. Die liet de Explosieve Opruimingsdienst Defensie komen om de bom onklaar te maken.

Dat heeft de politie vrijdag gemeld. De jongen is aangehouden en voor verhoor meegenomen naar het politiebureau.

Z`n lego stenen waren zeker op.

Arme jongen,nu kan die helemaal opnieuw beginnen.

Had zich er zo op verheugd, het jaar knallend uit te luiden. :crazy:

bron:ED.nl

aangepast door looney2

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Geplaatst: (aangepast)

Vuurwapens hebben moet gewoon kunnen.

Uiteraard met vergunning en hoe meer hoe liever zodat we ons weer kunnen verdedigen.

Ik geloof dat als de sheriff of dorps agent weer terug komt de buurt samen weer de buurt kan en mag verdedigen er veel minder criminaliteit is.

..............................................................

Indien het mag kan de buurt uiteraard zelf ook de jongens met kattenkwaad aan pakken.

Nu lopen we maar door en vind je het een taak van de politie die met zo`n taakstrafje aan komt.

Bedoel je ongeveer zo?

Kort nieuws binnenland

` Een jongen van 11 is gisteravond in

Cuijk beschoten toen hij vuurwerk

afstak.Hij raakte zwaargewond en is

inmiddels geopereerd.Hij verkeert niet

in levensgevaar.Hulpverleners dachten

in eerste instantie dat hij door het

vuurwerk gewond was geraakt' date='maar later

bleek dat hij met een vuurwapen was

beschoten.[/quote']

aangepast door satcat
Geplaatst:

@satcat

of hij bedoelt Alphen a.d. Rijn9-4-2011 dat kan natuurlijk ook :sick:

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Voor alle huisdierbezitters met bange dieren bestaan er ook cursussen waar deze dieren leren omgaan met vuurwerk maar vaak nog veel belangrijker hoe de baasjes van deze dieren met het dier zelf om moeten gaan.

En nee deze cursussen zijn niet alleen bedoelt voor vuurwerk maar ook om te voorkomen dat je viervoeter er met de staart tussen de poten vandoor gaat als de buurman zijn vuilnisbak net iets te hard dichtklapt er iets omvalt enz.

Een vriend van mij geeft deze cursusen al jaren en zijn motto is nog altijd "een dier is van zich niet bang voor vuurwerk", "hij is meestal geleerd er bang voor te zijn door de eigenaar zelf".

Voor de rest mogen ze van mij knallen zoveel ze willen, maar wordt er schade aan gericht oid. dan draaien ze er wel zelf voor op en aan het eind van de dag staat wel de bezem ed. klaar om de troep die ze gemaakt hebben ook zelf weer op te ruimen.

suc6

Gerrit

suc6

Gerrit

Tsja, ik heb alle aanbevelingen opgevolgd maar als er zo'n mafkees zeer dicht bij mijn 7 maanden oude schapendoes een stuk illegaal en dus zwaar vuurwerk gooit is een trauma zo opgelopen. Ik ben blij dat het voorbij is!

DSCN0053.JPG

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

even off topic: hebben jullie dat ook dat als je citeer het veelal dubbel verschijnt zoals in bovenstaand voorbeeld?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Tsja, ik heb alle aanbevelingen opgevolgd maar als er zo'n mafkees zeer dicht bij mijn 7 maanden oude schapendoes een stuk illegaal en dus zwaar vuurwerk gooit is een trauma zo opgelopen. Ik ben blij dat het voorbij is!

Zo iemand moet je gewoon een comatische dreun voor z'n harsens verkopen en op laten draaien voor het opnieuw moeten volgen van een cursus.

Maar moet er wel zeggen dat tegenstanders van vuurwerk al wel heel snel alles bestempelen als illegaal vuurwerk terwijl het gewone rotjes zijn die legaal in de winkel te koop zijn.

Maar een ieder hoort het fatsoen te hebben om even 5 sec te wachten totdat iemand voorbij is voordat er wat wordt afgestoken.

Anders wordt het als iemand tijdens de jaarwisseling zonodig zijn viervoeter nog even uit moet laten, dan had ook wel een uurtje eerder of later gekunt.

Zoiets noemen ze leven en laten leven.

suc6

Gerrit

Geplaatst:

Zo iemand moet je gewoon een comatische dreun voor z'n harsens verkopen en op laten draaien voor het opnieuw moeten volgen van een cursus.

Maar moet er wel zeggen dat tegenstanders van vuurwerk al wel heel snel alles bestempelen als illegaal vuurwerk terwijl het gewone rotjes zijn die legaal in de winkel te koop zijn.

Maar een ieder hoort het fatsoen te hebben om even 5 sec te wachten totdat iemand voorbij is voordat er wat wordt afgestoken.

Anders wordt het als iemand tijdens de jaarwisseling zonodig zijn viervoeter nog even uit moet laten, dan had ook wel een uurtje eerder of later gekunt.

Zoiets noemen ze leven en laten leven.

suc6

Gerrit

ik weet niet waar jij woont, maar hier is er gewoon op oudejaarsdag iemand de hele dag bezig geweest met van die héle zware vuurwerkgevallen, zo van de ruiten trillen in de sponningen.

Nog afgezien van de hond (van wie ik het ook belachelijk vindt dat die een cursus zou moeten volgen om deze ellende te doorstaan), maar zelf zat ik dus ook 2 keer per uur van de schrik tegen het plafond.

En zeg er maar niks van, want je kunt nog een grote bek krijgen, of erger...

Leg me trouwens ook even uit, wanneer ik het diertje uit moet laten als ze zo de hele dag bezig zijn, of vindt jij dat ik 'm ook maar op de pot moet leren schijten?

Als er zo'n ding naast 'm ontploft, verziek je 'm echt voor het leven, en daar doet toch heus geen cursus wat aan

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Nog afgezien van de hond (van wie ik het ook belachelijk vindt dat die een cursus zou moeten volgen om deze ellende te doorstaan), maar zelf zat ik dus ook 2 keer per uur van de schrik tegen het plafond.

Ze staan hier vlakbij met carbid bussen te knallen dus ik weet best wel hoe hard het kan gaan, maar hier hebben ze wel het fatsoen even te wachten als er iemand met zijn hond oid. voorbij komt.

Echter het is meestal niet de hond die een cursus moet volgen maar de eigenaar zelf.

Wij hebben zelf 10 konijnen

lars%20in%20de%20sneeuw%202010.jpg

Van dit soort jongens, en met 6 a 7 Kg dus zo ongeveer halve honden

En ook die hebben we kunnen leren niet bang te hoeven zijn voor vuurwerk en als dat met een konijn kan moet dat toch zeker met een hond mogelijk zijn.

suc6

Gerrit

Geplaatst:

Ik geloof er niet in, ik heb er ook een bloedhekel aan als ze met vlinders of strijkers staan te smijten.

Een klap van een carbidbus is tot daar aan toe, maar die klappen niet vlak voor je.

Vuurwerk pistool geeft ook vervelende klappen. Het is allemaal "illegaal", vind het ook prima maar niet als ze het express zo timen dat het vlak voor je ontploft.

Moet zeggen dat ik er de laatste tijd geen last meer van heb. Vermoedelijk is mijn verschijning van 2 meter 115kg genoeg om ze te laten afzien van snode plannen.

Desalniettemin blijft het moeilijk te verteren om je geliefde huisdieren te zien lijden onder het "plezier" van anderen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...