Ga naar inhoud

Het grote IPTV (virtuele tuner) met een Dreambox Topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanwege het zeer interessante karakter van deze berichten, heb ik het topic gesplitst en hier een nieuw topic van gemaakt.

Wat denk je zelf? Niks gevonden over die tuners? dus zijn die er niet en ik denk dat die er ook niet komen.Alleen al omdat de Glasvezel tuner totaal anders werkt dan de dreambox.

Voor unencrypted kanalen zou het wel mogelijk moeten zijn via de Fast-Ethernet poort, alhoewel ik het niet zelf heb uitgeprobeerd. Vertaald via Bing Translate vanuit een duitstalige web-site:

met de release dmm 3.2.0 kunt u zelfs de IPTV kanalen plakken in de normale kanaallijst!

in een userbouquet.xxx.tv kan een zender vanaf een remote Dreambox ingevoerd worden als:

# SERVICE 1:0:1:69A:0:0:0:0:0:0:http%3a//root%3adreambox@192.168.100.84%3a8001/1%3a0% 3A1% 3a69A % 3a1% 3a9D % 3a5A0000% 3a0% 3a0% 3a0% 3a DanceTripping (dreambox)

# Beschrijving DanceTripping (dreambox)

Als u een DVB-compatible IPTV kanaal wilt toevoegen dam moet u in de bovenstaande voorbeeld de SID de 4e plaats (69) in hex zijn ingevoerd. 127.0.0.1 betekent dat dreambox udpxy lokaal wordt uitgevoerd. Voor het uitvoeren van de udpxy van een andere dreambox, dan moet u het IP adres aanpassen .

IPTV in userbouquet.xxx.tv bijvoorbeeld, hier is het kanaal van de SID = 7

# SERVICE 1:0:1:7:0:0:0:0:0:0:http%3a//127.0.0.1%3a8088/rtp/224.1.1.57%3a3057

# Description CMC (iptv)

Originele duitse tekst voor mensen die zelf de discussie willen vertalen:

mit dem Release dmm 3.2.0 kannst du sogar die IPTV Kanäle in die normale Kanaliste einfügen!

in einer userbouquet.xxx.tv muss ein sender einer remote dream so eingetragen werden:

#SERVICE 1:0:1:69A:0:0:0:0:0:0:http%3a//root%3adreambox@192.168.100.84%3a8001/1%3a0%

3a1%3a69A%3a1%3a9D%3a5A0000%3a0%3a0%3a0%3a Dancetrippin (dreambox)

#DESCRIPTION Dancetrippin (dreambox)

solltet Ihr einen dvb-konformen IPTV kanal einfügen wollen, muss wie im vorherigen Eintrag an der 4. Stelle (69A) die SID in hex eingetragen werden. Bedenkt, 127.0.0.1 bedeutet das udpxy lokal auf der dream läuft, läuft der udpxy auf ner anderen Kiste, muss natürlich die IP hier angepasst werden.

Beispiel IPTV in userbouquet.xxx.tv, hier hat der kanal die SID=7

#SERVICE 1:0:1:7:0:0:0:0:0:0:http%3a//127.0.0.1%3a8088/rtp/224.1.1.57%3a3057

#DESCRIPTION CMC (iptv)

das plugin brauchst du somit nicht.

Geplaatst:

Dan moet het wel DVB compatible IPTV zijn. Is het dat?

Alles van Glashart Media wel.

KPN is ook DVB, maar met encryptie, dus gaat niet werken.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Dan moet het wel DVB compatible IPTV zijn. Is het dat?

Dat is een nogal onduidelijke vereiste. Wat wordt er precies verwacht in de MPEG2-TS? Ook vaag dat het SID gespecificeerd moet worden terwijl de IPTV multicast streams normaal gesproken toch als SPTS verstuurd worden.

Wat wel interessant is is de `Service' format. Als je zo remote streams in je bouquet kan opnemen dan zou de partnerbox plug-in overbodig worden. Weet iemand of er documentatie is voor de syntax voor dit keyword?

• Beheerder
Geplaatst:

Als je een beetje handig bent, haal je die vermoedelijk uit de sources van de partnerbox plugin.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als je een beetje handig bent, haal je die vermoedelijk uit de sources van de partnerbox plugin.

Mvg,

Michel

Het lijkt er op dat enigma2 in openpli-2.1 (voor DM8000) en AAF `Server' image (voor Topfield 7700 HD DVR) nog niet dezelfde functionaliteit hebben als in de Dreambox 3.2.0 release. Als ik de service toevoeg aan een userbouquet op de DM8000 dan zie ik dat de dreambox een http request doet naar de Topfield maar met een lege URI. Andersom, als ik een service toevoeg aan de TF7700 dan zie ik geen HTTP request richting de DM8000. Het juiste zou natuurlijk moeten zijn een HTTP request met een URI zoals gespecificeerd in het user bouquet.

Hier zijn de regels zoals ik die in de user bouquet heb toegevoegd:

#SERVICE 1:0:1:189d:0:0:0:0:0:0:http%3a//192.168.1.244%3a8001%3a1%3a0%3a1%3a189D%3a7FD%3a2%3a11A0000%3a0%3a0%3a0%3a

#DESCRIPTION BBC 1 London

(het IP adres moet natuurlijk aangepast worden aan de STB die de satelliet feed heeft)

Geplaatst:

Opsomming van issues & mogelijkheden:

1. De verschillende soorten streams:

1. UDP / RTP multicast streams
    2. HTTP streams

[*]De mogelijkheden om URLs in userbouquets te specificeren in de verschillende Enigma2 versies van verschillende images:

1. DMM image 3.2.0
  2. Openpli-2.1
  3. (AAF `server' release (voor Topfield 7700 HD DVR)

[*]Plug-ins / binaries required

1. udpxy ?
  2. streamproxy (vanuit inetd)

[*]FTA en encrypted streams

1. HTTP naar andere Dreambox: bron-dreambox decrypt
  2. Glashart Media streams zijn unencrypted
  3. KPN streams zijn encrypted met Verimatrix CA. Welke softcam kan dit aan?

Geplaatst:

5: Multicast streams ontvangen:

Dit is van toepassing voor klanten van Reggefiber. In ieder geval voor klanten die multicast streams van Glashart Media ontvangen maar mogelijk ook voor KPN IPTV klanten. Ik ben zelf geen IPTV klant dus ik heb dit niet kunnen testen. De info hieronder is verzameld van diverse internet fora met eigen toevoegingen.

1. Multicast route toevoegen
    • Zonder dit zal de STB geen IGMP packets uitsturen over Eth0. Onder open-pli-2.1,:met telnet/ssh
      • touch /etc/network/if-up.d/multicast
      • chmod 755 /etc/network/if-up.d/multicast
      • cat >/etc/network/if-up.d/multicast

#!/bin/sh

PATH=/sbin:/bin:/usr/bin

test -x /sbin/route || exit 0

route add -net 224.0.0.0 netmask 240.0.0.0 eth0

2. DM8000 aan `IPTV' VLAN hangen

• De ONT (de `modem' voor glasvezel netwerken) geeft een ethernet poort toegang tot de IPTV dienst als het apparaat dat aan die ethernet poort hangt een MAC address heeft die begint met `00:02:02' en die via de DHCP request een DHCP optie verstuurt voor de Vendor-Class-Identifier 'Aminoaminet130fisys'.
  • Er zijn twee opties:
    • De meest elegante oplossing is om een Ethernet router met 2 WAN poorten op de Reggefiber ONT aan te sluiten:
      • Op een forum van tweakers.net staat beschreven hoe je dit met DD-WRT kan configuren op sommige Ethernet routers
      • De `IPTV' WAN poort van de Ethernet router moet dan het 00:02:02:x:x:x MAC adres gebruiken en de vendor-class-identifier DHCP optie sturen
      • De Ethernet router moet `IGMP proxy' functionaliteit ondersteunen
      • Er moeten twee statische routes naar de IPTV WAN poort wijzen zodat het multicast verkeer door de RPF-check komt: 82.139.121.0/24 en 80.79.34.0/24

[*]Sluit je STB direct op de ONT van Reggefiber aan en zorg dat hij aan het IPTV VLAN gekoppeld wordt. Hiermee is het echter niet vanzelfsprekend dat je PC of andere apparaten connectiviteit naar de STB zullen hebben. DHCP, de DHCP optie en het MAC adres kunnen geconfigureerd worden door /etc/network/interfaces te configuren. Let er wel op dat sommige van deze parameters overschreven kunnen worden door de network configuratie UI van Enigma2.

iface eth0 inet dhcp

vendor Aminoaminet130fisys

pre-up ifconfig eth0 hw ether 00:02:02:ff:ff:fe

Geplaatst:

1.2 HTTP streams

Ik heb met een netwerk capture gecontrolleerd dat met recente openpli-2.1 builds met de volgende regel in een userbouquet file onder /etc/enigma2 een HTTP request met de juiste URI wrodt verstuurd naar streamproxy:

#SERVICE 1:0:1:189d:0:0:0:0:0:0:http%3a//192.168.1.244%3a8001/1%3a0%3a1%3a189D%3a7FD%3a2%3a11A0000%3a0%3a0%3a0%3a

#DESCRIPTION Test #1

De userbouquet configuratie file moet je met een text-editor bewerken, er is geen GUI beschikbaar. De `%3a' codes staan voor het `:' teken en zorgen ervoor dat enigma2 de ':'s in de URL niet als field separator ziet. De `#DESCRIPTION' regel zorgen ervoor dat je de tekst `Test #1' in het userbouquet menu ziet ipv de lange URL. Deze tekst kan je natuurlijk aanpassen.

Er is geen EPG info voor dit soort kanalen, ik vermoed dat dat komt omdat ze niet in de `lamedb' configuratie file staan.

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Ben ik ook benieuwd naar. Op tw***ers. wordt er ook over gesprokken en geloof dat een media center werkt maar of een Dreambox ook werkt?

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

tw***ers.

Huhh?? Wat is er nu weer zo geheim of mag niet genoemd worden?

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...