Ga naar inhoud

Is er voor de CD Dealers nog een recht van bestaan.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ondervind steeds meer rare fratsen van canal digitaal.

Een klant heeft zijn Settopbox pakket opgezegd en krijgt het volgende aanbod.

Voor € 5.00 extra per maand een gratis HD recorder met opnamen functie ( philips 8121).

Uiteraard krijgt de klant dan op zijn pakket ook de HD zenders.

Ze vergeten er wel bij te melden dat deze ontvanger niet goed werkt met 1 coax kabel.

Verder mag de klant bij een verlenging van 2 jaar de eerste 7 maanden gratis kijken.

Als canal digitaal dit soort cadeaus of verliesposten weg gaat geven om klanten te behouden is het echt goed mis.

De klant woont overigens ook in Duitsland maar dat is ook al geen bezwaar meer als ze maar kunnen leveren.

Ik blijf van mening dat als canal digitaal niet gaat stoppen met dit soort fratsen er over een jaar geen enkele CD Dealer meer over is.

Na het invullen van het contract is de Dealer de klant gewoon kwijt.

Ik verbaas mij dan ook steeds meer dat canal digitaal zich verbaast dat er steeds minder gecertificeerde ontvangers worden verkocht.

Wel zie ik op de tarieven lijsten bij steeds meer dealers veranderingen.

Voorbeeld:

Installatie bij ons gekochten producten € 40.00 P/uur

Storing Installatie van producten aangekocht of gekregen van canal digitaal €60.00 P/uur

De hamvraag en waar ik eigenlijk graag een discussie over zou willen starten is waar gaat dit naartoe is er voor de Canal digitaal Dealers met een echte satelliet winkel nog wel een recht van bestaan als canal digitaal aan hun klanten dit soort cadeaus weg gaat geven.

• Like 1

• Beheerder
Geplaatst:

Ik snap al jaren niet meer dat dealers dit ook gewoon steeds maar slikken.

Koop je kaarten zonder CI bij de groothandel. Die zijn los gewoon nog te koop en laat jezelf van de pagina van CanalDigitaal halen. Zo'n toko ga je toch niet aan meewerken?

Canaldigitaal naait de dealers naar mijn mening al jaren.....maar.....die dealers laten zich ook naaien. Ze vinden het kennelijk lekker.

Dan moet je ook niet zeuren als ze met je klanten weglopen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

En welk alternatief is er dan voor de dealers ? Als je leeft van de satellietbusiness heb je weinig andere keus dan met hun in zee te gaan. Dat de grossiers losse kaarten verkopen/verkochten kwam doordat ze veel mensen een losse CI module hebben verkocht omdat ze een Samsung Sat-TV gekocht hadden. Daarvan hebben ze dan losse kaarten overgehouden. Maar dat is natuurlijk maar zeer tijdelijk, aangezien er nu en-masse losse kaarten worden aangevraagd zal de voorraad hierin gauw uitgeput raken en moet men de CI module erbij gaan kopen. Nee, inderdaad, ik zou niet graag in de schoenen staan van een handelaar die zich uitsluitend richt op satelliet handel. Canaldigitaal is gewoon oneerlijk bezig, en het enige dat we terig kunnen doen is de commissie die je als dealer krijgt voor een abonnement weggeven in de vorm van korting op de apparatuur. Maar die comissie is inmiddels zo laag dat het nog steeds geen haalbare kaart is vergeleken met de aanbiedingen die CD zelf doen aan de consument.

M_Z

• Beheerder
Geplaatst:

Ik zie geen enkele noodzaak om 'dealer' (lees: slaaf) van Canaldigitaal te zijn.

Je koopt je kaarten elders, anders vraag je ze gewoon online aan. Op die kaart verdien je toch niets.

Je moet het hebben van de verkoop van apparatuur en installaties en dat is nu juist wat Canaldigitaal je door de neus boort.

Als alle dealers als collectief morgen hun dealerschap opzeggen is het overmorgen allemaal anders.

Nee........ de dealers laten zich jarenlang naaien...... en maar klagen en maar klagen. Doe er dan iets aan!

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als je dan toch geen voordeel uit het dealerschap haalt geef je dat toch gewoon op.

Maar dan zal er ook wel geen opdrachten meer binnenkomen om schotels te plaatsen van Canaldigitaal nieuwe klanten.

Geplaatst:

In het verleden ben ik zelf ook dealer geweest van Canal Digitaal, maar daar werd ik helemaal gestoord van!

Als ze weer eens bezig waren met zenderwijzigingen of andere "werkzaamheden", dan stond de telefoon roodgloeiend.

Echt, ik ben blij dat ik er mee gestopt ben, zeker na de overgang naar HD waar de ene na de andere zender verdween naar het HD pakket, waarschijnlijk had ik dan geen leven meer als ik die mensen moest vertellen dat ze een nieuwe investering moesten gaan maken.

Overigens wilden de meeste klanten een dreambox of andere linuxdoos, omdat de gecertificeerde ontvangers hopeloos ouderwets waren, gezien wat de huidige boxen allemaal konden doen.

De VU+ en de dreamboxen van hedendage kun je ook als mediaspeler inzetten, dat zie ik met een Philipsdoos nog niet zo snel gebeuren.

Canal Digitaal is net Apple; Je betaald een berg geld voor oude troep in een mooi jasje! :grin: :grin:

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

Als je alleen een satelliet zaak hebt denk ik dat het moeilijk word.

Ook denk ik dat je de markt moet kennen en weten wie je klant is.

Als ik naar de zaak kijk waar ik voor een gedeelte bij in zit dan worden hier een aantal ontvangers per week verkocht.

De afgelopen 3 jaar heeft niemand om een dreambox of vu gevraagd al onze klanten zijn tevreden met een simpele ontvanger.

Zelfs als ik ze de mogelijkheid om iets op te nemen er bij noem heeft bijna niemand hier belangstelling voor.

het enigste wat ze willen is zonder problemen kijken.

Ook hdmi is voor vele geen optie wand dan werkt hun teletekst via de tv niet.

Dat je dan een beter beeld krijgt vinden ze niet interresant want ze zeggen dan, het beeld was vroeger ook altijd goed.

We zijn dus cd dealer en hebben nooit problemen met hun.

Maar we verdienen ook niks aan hun (dit in tegestelling tot bijvoorbeeld ziggo die wel een goede vergoeding geven)

De vergoeding die je krijgt van cd. gaat weer teniet aan het meerwerk.

Dus inderdaad cd dealer schap leverd je niks op.

Als cd goedkoper is prima koop daar maar, maar geen onbetaalde service van onze kant.

En we zijn hierdoor weinig klanten kwijt geraakt. Waar ik me meer aan erger zijn de fabrikanten die grote zaken zo veel korting geven dat ze gewoon ver onder onze inkoop prijzen kunnen verkopen.

Dat ze hierdoor zelf ook niets verdienen vinden ze niet kennelijk niet erg.

• Like 1

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

En een van die groten zaken is CD zelf.

Ze geven tegenwoordig bij een Basis pakket al een Philips 8121 weg.

Als de klant na opzegging lid blijft voor 2 jaar.

Dit is overigens op huurbasis zodat de klant nooit meer naar de winkel hoeft en de ontvangers van canal digitaal geleverd gaat krijgen.

Je huidige klanten die contact krijgen met CD ben je dan ook gewoon kwijt.

Vandaar ook mijn vraag of de dealers nog wel recht van bestaan hebben.

• Beheerder
Geplaatst:

Als je het zo stelt niet. Niet als je alleen Satelliet TV spullen verkoopt.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Me dunkt ben je dealer als noodzakelijk kwaad. Je zal niet overleven van de 'nootjes' die CanalDigitaal (en in zijn verlengde de ganse M7 groep) u toewerpt.

Vroeger kon je nog het materiaal verkopen maar zelfs dat wordt je niet meer gegund want ze hebben nu zelf een webshop opgericht om hun troep te verkopen.

Als satelliethandelaar moet je je focus breder leggen heden ten dage en alle van satelliet gaan doen, ook de dreamdozen en zo, want anders overleef je niet.

Nu, dat is natuurlijk mijn bescheiden mening..

• 11 maanden later...
Geplaatst:

inderdaad, je voorspelling van over 1 jaar is er geen dealer meer klopt aardig; hier in mijn omgeving is alles wat canaldigitaal verkocht inmiddels binnen een straal van 15 kilometer verdwenen.....tot 30 kilometer kan ik je nog 2 collega's noemen (hobbyisten buiten beschouwing)

3 jaar geleden kon ik je zo nog 20 handelaren opnoemen binnen een straal van 10 kilometer.

de werkwijze van canaaldigitaal is uiterst effectief tegen mn concurenten geweest... mijn dank daarvoor.

je moet als vakman je kop gewoon niet gek laten maken door hobbyisten die je markt verzieken....laat ze maar klungelen met de dumprommel van canaaldigitaal, maar doe daar als vakman nooit aan mee.

in 2008 hebben wij hier de winkel leeggemaakt en verkopen we enkel en alleen service en ondersteuning tegen een vast starttarief en een vast uurloon.

materiaal verkopen we wel, maar uitsluitend van goede kwaliteit en een fatsoenlijke prijs , de klant vergeet snel dat het goedkoper was, maar vergeeft je niet als het dan af en toe niet goed werkt. (simpel voorbeeld; we gebruiken uitsluitend waterdichte persconectoren met vast rubber (duur; maar geen gezeik in de herfst met verrotte stekertjes))

het werkgebied word wel groter,maar dat is niet erg;je houd uiteindelijk klanten over die het gewoon goed willen hebben en er best wat voor uit willen geven.

Geplaatst:

Ik vond je winkel ook al zo leeg als ik er langs reed ;)

klopt, concureren tegen canaldigitaal op prijs is onmogelijk (CD geeft het gratis weg en de dealer mag de hoofdprijs betalen)

maar repareren en installeren kunnen ze gelukkig niet :-) (hobbyen kunnen ze trouwens wel als het niet hoger dan 2 meter is)

als er iemand nog een winkelruimte wil huren ;-)

Geplaatst: (aangepast)

Gebruik alleen goede dealers.

Toen ik begon met schotel tv, ben ik naar een gecertificeerde dealer van CDS gegaan in mijn buurt.(geonden via cds website, ik wilde niet meteen bij cds vanaf website bestellen, vond keuze te beperkt)

Deze dealer was zo netjes om de voor en nadelen te noemen van een ontvanger van Canaldigitaal, of een bv enigma2 ontvanger.

Gezien ik aangaf dat ik een doorgewinterde Linux gebruiker was, gaf dealer aan dat een door cds geleverde tuner niet bij mijn gebruik zou passen.

Vervolgens een enigma2 twin tuner gekozen, en tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt van.(bijna 4 jaar zonder problemen in gebruik). In de loop der tijd zo'n beetje alle extra opties aan toegevoegd.

IK denk dus dat een echte canaldigitaal dealer helemaal niet afhankelijk is van canaldigitaal, en de klanten dus juist informeert. (helaas heb je een hoop geldgraaiers in schotel winkel land, net zoals in computerwinkel land) Zeker raadzaam om te googlen naar dealernaam en adres.

aangepast door Jeroensky

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen