Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn Vu+Duo deed gisteren een opname, via timer een opname.

Maar het programma eindigde om 22u, en in de timermenu stond dat het eindigde om 22u05 terwijl ik opname van programma had gekozen met directe start tot einde van het programma...

Nu begrijp ik niet dat vlg epg info het eindigde op 22u, en vlg de Vu om 22u05...

En ik kon het opnemen niet stoppen... en keurig om 22u05 werd de opname beëindigd...

Hoe kan ik een timergestuurde opname beëindigen in zo een geval?

Worden via sat start en stop impulsen van een programma meegestuurd?

Hoe programmeer ik best via timer een opname om zoiets te vermijden?

Geplaatst:

Je timer kan je altijd aanpassen.

Menu => timers

Daar kies je de lopende timer en pas je het einduur aan. (ik neem altijd een minuut voor de huidige tijd).

Dus stel de timer is actief tot 22:05u maar het programma is reeds ten einde om 21:55u.

Kan kijk je hoe laat het precies is op de Vu (knopje OK en je ziet hier uur)

Vb 21:57u => past de timer eindtijd aan en zet hem op 21:56u.

Druk op OK of groene knop en de opname stopt onmiddellijk.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

In het menu onder instellingen- systeem- opname ( OpenPli 2.1) kun je je de marge tijd voor en na een opname aangeven, elke keer als je een timer zet of een opname start (alleen marge na) wordt deze marge toegevoegd.

Wil je dit niet dan kun je dit gewoon aanpassen, maar aangezien niet alle programma's op de goede tijd beginnen en eindigen is dit een zeer handige optie om niet het einde van het programma te missen

Als je een opname eerder wilt stoppen ga je naar de Opname lijst en zet de focus op het programma dat je aan het opnemen bent ( heeft een rode punt voor de naam staan) en drukt op de rode toets ( verwijderen) van de afstandbediening, nu krijg je een pop up met 3 opties 1- Anuleren 2- Stop opname 3- Stop opname en wis (Openpli 2.1)

Geplaatst:

OK bedankt met "die" kennis gewapend ga ik een beetje geruster het nieuwe jaar met de Vu+ tegemoet...

Wel stom dat die epg niet goed gebruikt kan worden voor timeropnames...

Ik heb nog toestellen gezien waar je de programmalijst opriep en dan met de balk op een op te nemen programma ging staan en ok drukte en dat de opname goed geprogrammeerd was. En veranderde de timing van een programma, de opname werd ook meegestuurd op de nieuwe tijd...

Maar al die verschillende toestellen en soft updates verlies je welk toestel dit was...

Geplaatst:

menu

timers

de aktive op dat moment wissen

opname stopt.

ciao

Bedankt voor deze aanvullende info!

Zoals ik schreef pas ik steeds de eindtijd aan, maar als je hem gewoon kan wissen is het nog beter.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst: (aangepast)

Kijk eens naar ZDF p304

Welke tijd moet ik invullen de eerste tijd of de VPS tijd(purper)

Wordt die VPS met sat meegestuurd en kent/herkent de Vu+Duo met OpenPli2.1 dit?

@Tonski:

menu

timers

de aktive op dat moment wissen

opname stopt.

Wordt die dan ook gewist of stopt die alleen maar?

aangepast door Jan Ambers
Geplaatst:

Hoe kan ik een timergestuurde opname beëindigen in zo een geval?

Je kan het ook via de volgende weg:

Library -> Selecteer programma dat wordt opgenomen -> Delete (rode knop)

Dan krijg je drie opties: cancel, stop recording of stop recording and delete.

Simpel.

Groeten,

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

• Beheerder
Geplaatst:

Inderdaad. Zo doe ik het ook.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...