Ga naar inhoud


How To Oscam/CCcam Installeren op Ubuntu/Debian


Gast biggie0344

Aanbevolen berichten

Een peer is meestal een local die van buitenshuis komt en dat mag hier niet besproken worden.

 

Mijn oscam.srvid heb ik automatisch laten aanmaken (met wat knip en plak werk achteraf) met behulp van een script en de kingofsat site

zoek eens op 'Generate an oscam.srvid file based on KingOfSat packages and OScam Wiki'. Reuze handig!

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@holzwalder ik heb op jou manier de libs toegevoegd en nagekeken of ze ook in /usr/lib/ staan en dat staan ze ook, maar nog steeds krijg ik de zelfde melding

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de 2 mappen gevonden, maar krijg nu een error 3 foutcode. Nu staat er verder terug, als root inloggen. Ik log in met mijn naam en wachtwoord die ik op de pc nodig heb, of doe ik iets verkeerd. Voorbeeld als ik op winscp inlog met mijn gegevens kom ik in /home/aranco/ in deze map kan ik wel gewoon kopieren, ga ik terug naar / waar de 2 nodige mappen staan lukt het mij niet om te kopieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je al eigenaar van de mappen? Eerst als root in loggen via telnet of putty ssh, dus niet onder je eigen naam. Je kunt eigenaar worden door dit commando:

chown jouwnaam /var/etc

 

Dit is een voorbeeld, je kunt je van elke map zo eigenaar maken, dan kan je er in kopieren wat je wil

  • Like 1

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is mijn volgende vraag, hoe log ik in als root. Sorrie dat ik er geen kloten van begrijp hoor.

In putty vul ik bij 192.168.1.43 (dat is het ip van de pc). Van daar af aan gaat het mis, wat moet ik daar als inlognaam neerzetten.

Als ik daar met mijn aranco (zo log ik in op de pc) en wachtwoord inlogt herkend ie het commando chown niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die pc zelf geinstalleerd? Zo ja heb je een naam op moeten geven, je eigen naam misschien?

Als je met putty inlogt zegt ie: Login as: dan typ je de naam die je met installeren opgegeven hebt.

Dan zegt putty: je naam@192.168.1.43's password: hier typ je je password wat je opgegeven hebt met installeren.

Als dat gelukt is komt er vanalles te staan en onderaan staat dan dit: jenaam@jenaam-server:~$

Ik heb zelf ubuntu dus ik geef je alleen commando's die ik zelf ken.

Dan type je achter de regel jenaam@jenaam-server:~$ sudo su

Dat is om als root in te kunnen loggen.

Dan krijg je dit te zien en vul hier je password achter: [sudo] password for jenaam:

Dan zie je dit als je het goed gedaan hebt: root@jenaam-server:/home/jenaam#

Dan kun je je eigenaar van de mappen maken door bijvoorbeeld map var etc. Met commando chown jouwnaam /var/etc

Succes

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

type eens eerst /usr/local/bin en dan daarna cccam.

Heb je ook de file hernoemt in usr/local/bin naar cccam? Dus niet dat het bijvoorbeeld CCcam.x86 heet? En de rechten op 755 gezet?

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik ipv cccam 2-1-3 de cccam 2-3-0 erin gezet en nu krijg ik dus geen fout door. Putty geeft ook niet aan of dat ie de cccam aan of uitzet, dus moet ik er vanuit gaan dat alles goed gaat. Dan heb ik nog een vraag en wel, ik heb een Infinity usb Phoenix comp. reader, moet ik die nu via de rs232 of via de usb aansluiten en hoe moet ik die dan instellen op de server, zodat ie mijn canadigitaal kaart leest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met je netwerk dat weet ik ook niet, ben ook maar een rookie...

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...