Ga naar inhoud


How To Oscam/CCcam Installeren op Ubuntu/Debian


Gast biggie0344

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een stand alone oscam server opgezet a.d.h.v. deze tutorial. Super netjes uitgelegd. Ik ben zelf al heel technisch aangelegd, maar dan meer aan de kant van Microsoft. Dankzij deze tutorial ben ik weer een ervaring rijker op Linux gebied.

 

Ik heb nu oscam draaien. Maar nu wil ik dus de dreambox beneden en op de slaapkamer laten connecten naar mijn oscam server zodat ik mijn ziggo televisie kan kijken. Ik heb 1 smartcard in een smargo card reader zitten die via usb op de standalone server is aangesloten. Dit is de oude @home kaart (rood/groen/wit) en wordt herkent op de oscam server.

 

Vraag 1: Wie heeft voor mij de config files van oscam voor ongeveer dezelfde opzet als de mijne : oscam standalone server, ziggo smartcard in een smargo ?

Vraag 2: Hoe ziet mijn n line en c line er straks uit? Ik zag deze n line in de tutorial, maar die was gebaseerd op een canaal digitaal smartcard :

N: serverip 1111 user pass 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Kan iemand mij vertellen hoe ik de ***geen-reclame*** triple reader aan de gang krijg in oscam ?

Heb dit al geprobeerd,

 

Place this file iin /etc/udev/rules.d/

By reconnecting the triple reader it will be assigned to the new device names.

 

Read the serial number of the triplereader: lsusb -d 403:6011 -v | grep iSerial

Serial number: 00000001

Readername: triplereader_TEST

The new names for the triplereader with serial number 00000001 will be:

P1 = /dev/triplereader_TEST00

P2 = /dev/triplereader_TEST01

P3 = /dev/triplereader_TEST02

Serial number: 0000ABCD

Readername: my_READER

 

The new names for the triplereader with serial number 0000ABCD will be:

P1 = /dev/my_READER00

P2 = /dev/my_READER01

P3 = /dev/my_READER02

 

Maar krijg als ik read usb doe toch maar 1 reader te zien, de triple reader.

Zo ziet mijn rules file eruit genaamd "70-persistent-smartreader.rules" en uiteraar in /etc/udev/rules.d gezet.

 

# Place the file in /etc/udev/rules.d/

# By reconnect the triple reader it will be assigned to the new device names.

# Read the serial number of the triplereader: lsusb -d 403:6011 -v | grep iSerial

 

SUBSYSTEMS=="usb" ENV{ID_IFACE}="$attr{bInterfaceNumber}"

KERNEL=="ttyUSB*", ATTRS{serial}=="00000662" SYMLINK+="triplereader_TEST$env{ID_IFACE}"

 

#Serial number: 00000001

#Readername: triplereader_TEST

#The new names for the triplereader with serial number 00000001 will be:

#P1 = /dev/triplereader_TEST00

#P2 = /dev/triplereader_TEST01

#P3 = /dev/triplereader_TEST02

 

SUBSYSTEMS=="usb" ENV{ID_IFACE}="$attr{bInterfaceNumber}"

KERNEL=="ttyUSB*", ATTRS{serial}=="00000662" SYMLINK+="my_READER$env{ID_IFACE}"

 

#Serial number: 0000ABCD

#Readername: my_READER

#The new names for the triplereader with serial number 0000ABCD will be:

#P1 = /dev/my_READER00

#P2 = /dev/my_READER01

#P3 = /dev/my_READER02

 

Wie o wie kan me helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Hallo alle,

 

graag deze topic even sticky maken omdat dit belangrijk is voor iedereen.

 

deze how to heb ik zelf zojuist geschreven dus het is neit iets wat kopieer en plak gedoe.. graag even respect voor mijn bezigheid:-)

 

 

na een clean installation van ubuntu of debian gaan we beginnen met het uitzetten van dhcp (dit doen we omdat we anders problemen gaan krijgen met poorten en ip's)

 

als je achter je ubuntu/debian pc zit type je ff

 

DIT IS ALLEEN VOOR DEBIAN...

 

apt-get install nano

 

ubuntu heeft standaart nano.

-----

daarna gaan we ervoor zorgen dat je , je linuxbak een statisch ip gaat geven..

 

type op je scherm

nano /etc/network/interfaces

 

en verander eth0 naar..

 

auto eth0

iface eth0 inet static

address 192.168.1.65

netmask 255.255.255.0

network 192.168.1.254

broadcast 192.168.1.255

gateway 192.168.1.254

 

LET OP: AUB gebruik niet dezelfde waardes als mij dit geld alleen voor mijn situatie

 

 

 

zodra je dit hebt gedaan druk je CTRL+X ( voor opslaan ) en daarna 2x keer enter zodat hij hem overschrijft over de oude interfaces bestand..

 

 

daarna doe type je ff

/etc/init.d/networking restart

 

 

zodat je netwerk even opnieuw start.

---

 

netwerk gedeelte is klaar. nu gaan we ssh installeren..

zodra je dit op je scherm van je linuxbak typt dan kan je voorttaan vanuit een andere computer bestanden uploaden downloaden of commando's doorvoeren naar je linuxbak zonder dat je een beeldscherm nodig hebt.

 

apt-get install openssh-server

 

zodra dit is geinstalleerd verwijder je de beeldscherm en ga je lekker op de bank zitten met een laptop in je hand :-) koffie/bier erbij en doorgaan..

 

----

 

nu je op de bank zit: download je even putty http://the.earth.li/...t/x86/putty.exe hier kan je putty downloaden.

download ook even winscp ( voor file transfer naar je linuxbak toe ):: http://winscp.net/eng/download.php

 

----

 

oke eigenlijk zijn we nu ready to go..

======

 

als eerst leggen we CCcam uit omdat dit tog echt vaker gebruikt word denk ik

 

Download het bestand cccam.rar die ik bijgevoegd heb..

hierin zitten 2 bestanden

 

cccam2-1-3 en cccam2-3-0

 

het ligt eraan welke versie jij wilt installeren.

CCcam2.1.3 of 2.3.0 keuze is aan jou (cccam2-1-3 is alleen handig om je kaart vanuit oscam lokaal te lijken)

dus als je weet welke je gaat installeren log je in op je server met WinSCP..

je gaat naar de directory

/usr/local/bin

hierin kopieer je je cccam2-1-3 of cccam2-3-0 en wijzig je de naam naar cccam (als je dit niet doet zal je mijn how to nie meer kunnen volgen) .. na het kopieren rechtermuisknop op de cccam file en daarna eigenschappen, nu heb je een andere scherm voor je bij rechten: heb ik een textbalk bij octaal: staan (nederlandse versie, ik weet me god niet wat er staat als je engels versie gebruikt mjah)

bij octaal: type je 755 en druk je op ok.

 

nu is je cccam versie erop. wat er nu gaat gebeuren is je gaat een config erop zetten..

 

je navigeert met winscp ( lekker simpel ) naar

/var/

daar maak je een nieuwe folder aan die noem je

etc

 

dus nu ben je in

/var/etc

 

weer bij ingevoegde bestanden heb ik een bestand geupload die heet cccamconfig.rar die pak je uit en kopieer je alles wat er in zit naar /var/etc

 

zodra je dat hebt gedaan ben je klaar.. met bestanden uploaden nu even cccam uitvoeren..

------

start Putty en verbind naar je server...

 

(altijd inloggen met root) voorkomt stress en moeillijkheden.

 

type bij putty

 

/usr/local/bin/cccam

zodra je dit hebt gedaan is CCcam running op je linuxbak.. wil je bewijs ga naar:: http://serverIP:16001 op je internet browser..

 

log in met root/password en tadaaa je hebt de cccaminfo voor je neus.. ( poort nummer 16001 en root/password,, geldt alleeen als je mijn config gebruikt.. bij iedereen kan het anders zijn )

 

oke wat gaan we nu doen uhmmmmm owjah je kaart moet natuurlijk wel gelezen worden anders hebben we er niets aan...

 

op meeste linuxbakken kan je op 2 manieren je kaart lezen. via een smargo of via een serial reader..

 

open CCcam.cfg ( die je zojuist in /var/etc/ had geplaatst )

 

er zijn tegenwoordig veel kaarten die in eenkeer werken.. in CCcam dus we hebben het volgende code nodig die moeten we plakken in onze CCcam.cfg

 

ik geef hier als voorbeeld Canal Digitaal kaart.

 

als je, je canal digitaal kaart in een serial reader (rs-232 poort phoenix reader) plak je deze code in je CCcam.cfg

 

PHOENIX READER PATH : /dev/ttyS0

 

 

en sla je het op.

 

echter deze phoenix readers gebruikt niet veel mensen meer ( werkt SUPER ) maar mensen gaan vaak over naar de Smargo smartreader + ( wat ook een goeie reader is )

 

als we een smargo smartreader gaan gebruiken om onze kaart te lezen in cccam dan plakken we het volgende in onze CCcam.cfg

 

SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+

 

dit betekent wel dat je aan cccam doorgeef dat de eerste usb poort die in gebruik is, is de smargo. ( heb je een muis of toetsenbord via usb aangeloten trek deze eruit voor het geval dat)

 

voor een 2de smargo of phoenix reader verander je de 0 in een 1 .. voor een 3de reader maak je die 1 een 2 enz.

 

 

als je kaart te langzaam is of je wilt de readsnel iets opvoeren dan kan je gaan gebruik maken van smartclock frequency..

smartclock frequency verhoogd de snelheid waarmee de kaart word gelezen..(deze is gelimiteerd met een phoenix(serial)reader omdat deze vaak een switch hebben wat je kan switchen tussen 3.57 of 6.00 mhz.)

als je een smargo gebruikt om je kaart te lezen heb je geen limieten, dit omdat smargo genoeg frequencies ondersteund.

 

voor 6mhz: plak je deze code onder je serial reader: code =

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/ttyUSB0 6000002

let wel op dat de reader (/dev/ttyUSB0) de goeie is anders clock je een andere kaart over :-)

 

---

Thats that nu even opnieuw starten:::

nu gaan we even naar Putty daar type je

 

killall cccam

 

 

met deze code sluit hij cccam af. en nu typen we

/usr/local/bin/cccam

zodat cccam weer opstart..

 

als je nu naar je cccam info gaat en je kijkt bij entitlements dan zal je zien dat er een kaart in gelezen is.

---

 

nu we weten dat cccam lekker aan het draaien is gaan we even instellen dat cccam automatisch opstart wanneer we de linuxbak opnieuw starten.

 

bij Putty typen we

 

nano /etc/rc.local

 

 

verwijder alles wat er in zit en plak dit daarin..

 

/usr/local/bin/cccam &

 
exit 0

 

 

daarna druk je op CTRL+X en daarna 2x enter

 

als we dit willen uittesten typen we even

reboot

en nu zullen we zien dat de linuxbak opnieuw start, als je alles goed hebt gedaan zal cccam opstarten.

 

Hallo allen,

 

heb even een vraagje ik wil het cccam installeren onder het map root en dan emu ofzo is dit mogelijk ?? Zoja hoe kan ik dit doen kan iemand mij een uitleg geven heb zelf een en ander geprobeerd maar zonder succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo,

Heb een vraag heb oscam geinstalleerd in ubuntu onder het map /emu/oscam maar nu als ik het wil op starten krijg ik iedere keer het volgende melding "-bash: /emu/oscam/oscam: No such file or directory" heb je misschien enig idee wat ik ben vergeten . Of kan je mij een stappen plan sturen zodat ik opnieuw begin maar wil persee onder het map /emu/oscam installeren.

 

 

 

Mijn dank zal heel groot zijn op jullie informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat denk ik niet werken, oscam moet ook gewoon net als CCcam in de map /usr/local/bin worden geinstalleerd worden volgens mij

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor map emu onder root:

 

 

Stap1

 

sudo apt-get install build-essential

sudo apt-get install libssl-dev libpcsclite-dev

sudo apt-get install mercurial cvs subversion libncurses-dev

sudo apt-get install cmake

 

 

Stap2

 

maak in root de volgende mappen aan

onder root emu en hieronder oscam & test(deze later verwijderen)

 

 

Stap3

 

cd /emu/test

 

sudo svn co http://streamboard.de.vu/svn/oscam/trunk

 

 

 

Stap4

 

cd oscam

sudo cmake -DWEBIF=1 -DPCSC=1

sudo make

 

 

Stap5 (het plaatsen van de oscam)

 

sudo cp oscam /emu/oscam

 

 

 

Stap6 (verwijderen van test map)

 

cd ..

sudo rm -rf oscam

 

 

Stap7

 

cd /emu/oscam

sudo chmod 755 oscam

 

 

Tot zo ver is alles goed.

 

Maar nu als ik een oude versie oscam wil gebruiken, kan ik het niet starten "-bash...." melding hoe kan ik dit oplossen ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...