Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn 32GB stick is FAT32, maar nu wil ik er MKV's van meer dan 4GB op kwijt. Dus zal ik over moeten naar NTFS. Maar dit gaat mij niet lukken. Het volgende heb ik al geprobeerd.

1- Gewoon via windows in verkenner formatteren lukt niet (Kan formatteren niet voltooien)

2- Daarna via eigenschappen in verkenner (rechtermuisknop op stick) Hardware gekozen. Daarna kies ik de USB stick en kies weer eigenschappen. Daarna ga ik naar beleidsregels en selecteer dan betere prestaties. Dan ga ik naar de DOS promt en geef in "format M: /FS:NTFS". Hier vraagt hij om te ontkoppelen, en zeg ik ja. Hierbij forceerd hij dit. Daarna begint hij met formateren. Na het bestandsstructuur maken komt hij met de melding "Het formatteren is mislukt".

Als ik dan weer in windows kom kan ik hem alleen in FAT32 formatteren.

3- Heb het programma HP USB Disk Storage Format Tool ook al geprobeerd. Hetzelfde effect.

Zijn er bv. programma's die USB sticks formatteren, want ik heb al eens iets geprobeerd, maar dat wil alleen met harde schijven. Of zijn er andere oplossingen?

Geplaatst:

Rechtermuisklik op "Deze computer"

Beheren

Schijfbeheer.

Daar de usb stick eerst wissen en daarna in ntfs formatteren.

Zou moeten lukken

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Je zou eens het filesystem kunnen converteren. Open een dosbox (cmd en dan enter) en typ daar in: convert driveletter: /fs:ntfs Met driveletter: wordt bedoelt de identificatie van de usb drive bijvoorbeeld E:

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Dit gaat ook niet. Als ik dit doe lijkt het goed te gaan. Maar als hij klaar is komt er "Kan de andere onderdelen niet waarschuwen dat dit volume is gewijzigd. Dan gaat hij naar de promp terug. Ga ik dan naar M: (mijn drive), dan blijft hij hangen. Na een tijdje zegt hij Bestand of map is beschadigd en onleesbaar. Dit is dan ook het geval in mindows verkenner. Ik kan hem dan alleen maar weer naar FAT 32 terug zetten.

Geplaatst:

Als ik in schijfbeheer zit en de stick rechtermuis klik dan kom ik wissen niet tegen, en als ik direct formatteer dan geeft hij weer "Het formatteren is mislukt".

Het je niet de keuze "partitie verwijderen"?

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Het je niet de keuze "partitie verwijderen"?

Nee, dit staat er niet bij. Alleen maar openen, verkennen,, stationsletter en paden wijzigen, formatteren, eigenschappen en help. Verder niets. Deze text is ook niet uitgegrijst.
Geplaatst:

Ik heb hier een blauw stickje van 32 gb Dane elec staat erop en met windows7 is deze gewoon NTFS geformateerd.

Misschien dat het met Windows XP en lager niet lukt

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad. Volgens mij heb ik het toen met dit programma opgelost:

EaseUS Partition Master Home Edition, (freeware)

Weet t niet meer helemaal zeker, maar je kunt t altijd proberen.

Geplaatst:

Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad. Volgens mij heb ik het toen met dit programma opgelost:

EaseUS Partition Master Home Edition, (freeware)

Weet t niet meer helemaal zeker, maar je kunt t altijd proberen.

Volgens mij heb ik dit een poos geleden al eens een keer geprobeerd met een andere USB stick, maar volgens is dit alleeen maar voor de harde schijven en niet voor verwijderbare items. Maar ik zal voor de zekerheid nog eens proberen.

• Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen