Candisa Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 Hoi, Ik had hier al een tijdje geleden geïnformeerd naar een DVB-S2 PCIe kaart, maar toen waren wij nog TVV-geabonneerd en was ik uitgekomen op de Digital Devices Cine S2 v6, aangezien deze een dubbeltunerkaart is die uitbreidbaar is met CI-module en evt. nog een extra dubbeltuner uitbreiding... Nu heb ik deze kaart (gelukkig) nog niet gekocht. Aangezien we geen TVV-klant meer zijn, zal de schotel enkel nog gebruikt worden voor FTA-ontvangst, maar wél met rotor ipv 4LNB-rail. Dit betekent dat de eisen wat veranderd zijn: - Gezien de opkomst van HD is DVB-S2 nog steeds een must. - Gezien het moederbord dient het een PCIe kaart te zijn - Aangezien er nu met een rotor gewerkt zal worden, is Diseqc 1.0 niet voldoende, maar moet de kaart minstens Diseqc 1.2 en USALS ondersteunen - 2 programma's tegelijk bekijken/opnemen is niet meer nodig, dus een single tunerkaart voldoet. - Compatibiliteit met Windows 7 64-bit MediaCenter is gewenst. - En last but not least: niet te duur Komt er bij u een kaartje op bij het lezen van bovenstaande vereisten, vuur maar raak, ik bekijk het wel! Isabelle Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
moonchild Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 Over 2 a 3 weken is de nieuwe pcie kaart van Technotrend te koop. Nog geen details, maar ik ben benieuwd. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Candisa Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Geplaatst: 2 januari 2012 Net even wat opzoekingswerk gedaan naar de huidige kaarten van dit merk... Ik zie kaarten van heel goedkoop naar pittig geprijsd, maar wel 1 constante: Diseqc1.0... Voor zo ver ik weet is dat goed voor 4 vaste LNB's, maar niet voor meerdere satellietposities i.c.m. motorsturing? Isabelle Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
moonchild Geplaatst: 7 januari 2012 Geplaatst: 7 januari 2012 Ik heb/had skystar 1, tt budget, 3600, 3650; doen allemaal diseqc 1.2 ( alleen de 3650 heeft nooit aan een rotor gehangen). TT heeft een sdk voor developers. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Candisa Geplaatst: 8 januari 2012 Auteur Geplaatst: 8 januari 2012 Skystar heb ik nog eens bekeken, en ik zou dan de "Technisat Skystar 2 eXpress HD" nodig hebben om te voldoen aan de eisen PCIe en DVB-S2, maar ik kan nergens officiële informatie terugvinden over Diseqc 1.2 en/of USALS ondersteuning, enkel dat deze kaart "TechniRouter-ready" is... Isabelle Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
moonchild Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Skystar is enkel de naam voor de pc dvb-s kaarten van Technisat. Zijn vaak ingekochte produkten van andere fabrikanten, bv: skystar 1 = Technotrend premium (2300) skystar hd = Technotrend 3200 dvb-s2 skystar hd2 = Twinhan Volgens C.Hackbart is de skystar 2 express hd (skystar s2 ook?) een eigen ontwerp van Technisat. Google geeft weinig berichten over succesvolle toepassing van deze kaart in combinatie met de bekende dvb programma's. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Candisa Geplaatst: 11 januari 2012 Auteur Geplaatst: 11 januari 2012 Ik heb een paar dagen geleden een mailtje gestuurd naar Technisat met de vraag of de Skystar 2 eXpress HD compatibel is met Windows Media Center en Diseqc1.2 en/of USALS met volgend antwoord: UNfortunately the Skystar 2 eXpress HD cannot be used in combination with windows media center and it cannot cope with motorized antenna dishes neither. Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
Candisa Geplaatst: 12 januari 2012 Auteur Geplaatst: 12 januari 2012 Ik had ook nog eens gevraagd of ze een alternatief hadden dat wél overweg kan met een rotor, en tevens ook HD ontvangst in W7MC geeft, met volgend antwoord: The only one device capable with motorized antenna dish control is our Skystar HD2 PCI-card. It works in Windows7 Media Center only with DVB-S reception (HDTV only with our DVBviewerTE2 software). And the only one DVB-S/S2 device licensed for Windows7 Media Center is our Skystar USB HD - but it cannot be used for motorized antenna control. Ik zou even moeten kijken of mijn PC nog een gewone PCI-sleuf heeft, maar los daarvan wil ik natuurlijk wel zowel aansturing van mijn draaibare schotel, als HD-ontvangst binnen Windows7 MediaCenter... Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
Hellum Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 is mediaportal geen optie? MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Candisa Geplaatst: 16 januari 2012 Auteur Geplaatst: 16 januari 2012 Windows Media Center heeft mijn voorkeur omdat het gewoon ingebakken zit in Windows 7, maar als het qua compatibiliteit makkelijker is om een DVB-S2 PCIe kaartje met Diseqc 1.2 en/of USALS te vinden door MediaPortal te gaan gebruiken ipv MediaCenter, dan zie ik geen bezwaren... Isabelle Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen