Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

hoi,

ik probeer om mijn dreambox via het internet te programeren.

ik heb als test poort 80 geforward in mijn router.

Als ik via htt://****.dlinkddns.com:80 inlog, verschijnt er in het adres venster wel dreambox webcontrol, maar er verschijnt niets op het scherm.

Zie ik nog wat over het hoofd?

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Hoi,

het is gewoon de bedoeling om als ik ergens ben, dat ik mijn dreambox via het internet kan programeren.

Gewoon via een willekeurige pc of via een tab.

mvg

Geplaatst:

@jeevanhoof

Zorg dat je dreambox een vast IP adres heeft. (Menu - Instellingen - Systeem - Netwerk hier DHCP uizetten en eigen IP kiezen)

Als voorbeeld: jouw interne IP range is 192.168.1.x

Geef je dreambox een vast IP nummer bijvoorbeeld 192.168.1.10

Je router (kastje dat verbinding maakt met internet) heeft een ander nummer aan de buitenzijde (dit bepaald je provider)

http://wanip.info/ kun je zien wat jouw internet IP adres is.

stel dit is bijvoorbeeld 80.125.18.18

In je router ga je nu een poort forwarding aanmaken HTTP TCP poort 80 doorsturen naar: 192.168.1.10 poort 80

Om je dreambox van buiten te kunnen benaderen toets je gewoon in:

http://80.125.18.18

Geplaatst: (aangepast)

hoi,

bedank voor je reactie, maar zo heb ik het ook gedaan, ik krijg zelfs het tabblad "dreambox webcontrol"

maar meer verschijnt er helaas niet.

Die ik hetzelfde via LAN dan verschijn wel de volledige pagina.

Het is net of er ergens nog wat tegen gehouden wordt.

Ik moet er wel bijzeggen dat mijn router achter de modem hangt.

mvg

aangepast door jeevanhoof

Geplaatst:

Ik heb ooit ditzelfde probleem gehad en eigenlijk nooit op weten te lossen. http://www.sat4all.com/forums/topic/307691-dm7000-problemen-met-webinterface-via-ssh/

Het gekke is dat dit na een nieuwe image wel gewoon werkte. Als je er echt niet meer uitkomt kun je dat dan nog eens proberen.

Je poorten staan iig goed doorgezet, aangezien hij wel een deel van de website laat zien en je je dreambox dus weet te benaderen.

Bij veel providers is het niet mogelijk om vanaf je eigen IP adres (WAN adres van modem) datzelfde IP adres weer op te vragen. Heb je het al eens geprobeert vanaf een computer buiten je eigen netwerk? Heb je ook meerdere computers geprobeerd (of bijvoorbeeld een smartphone, maar dan niet via wifi). Misschien had het iets maken met de browser van die ene computer die je probeerde.

Let trouwens wel op dat je met die portforewards je box open en bloot aan het internet hangt. Iedereen kan hem dan zomaar benaderen. En eenmaal binnen op je netwerk is de rest ook niet zo moeilijk... Vandaar mijn eerdere suggestie om dat via een beveiligde verbinding te doen. Maar ja, kan me voorstellen dat je het eerst aan de praat wilt hebben voordat je de volgende stap neemt.

Ik zit me trouwens net te bedenken dat je de webinterface met een wachtwoord kunt beveiligen. Die kun je via het menu van de DB aan of uit zetten. (iets met webif authenticatie ofzo, kan het je nu niet exact zeggen) heb je die al eens uitgevinkt?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

@jeevanhoof, maak je internet cache eens leeg? (browsegeschiedenis/tijdelijke bestanden)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...